[TEK]Voltooid of verder werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

[TEK]Voltooid of verder werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 10:19

Als ik een tekening naar mijn mening af heb, of ik het niet meer zie zitten, behandel ik de tekening met een fixer en stop ze in mijn kaft. Gedaan ermee. Je kan aan een tekening blijven werken en eens moet je stop kunnen zeggen.
Thans, een kleine wijziging in het geheel kan de tekening stukken beter maken, maar ook verknallen. Maar die grens kan ik nog moeilijk leggen.

Daarom mijn volgende tekening: het is het hoofd van een lichtkleurig paard met witte manen. De oren komen er door de donkere kleuren levensechter uit, dus nu zit ik te denken om de rest ook met donker te bewerken, maar dan heb ik geen licht paard meer.
Of zou ik de schaduwen nog eens extra accentueren, maar éénmaal dat ik dat heb gedaan, is er geen weg terug (gummen is niet mijn sterkste kant).

Oordeel maar, want anders gaat de fixer erop en de tekening de kaft in. Dan is die voor mij klaar.

Afbeelding

Cassidy

Re: [TEK]Voltooid of verder werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:22

Ik zou toch nog wat donkerdere accenten leggen in het hoofd, het mist diepte. Verder vind ik de nek erg smal, ik had een andere hoek gekozen of iig nog wat meer hals toegevoegd.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:28

Er mogen idd nog wat meer donkere accenten in. Het oog mag er van mij ook nog wel wat meer uitspringen, zodat het wat meer aandacht trekt. Het linkeroogje vind ik trouwens iets minder mooi als de rechter, het hangt wat af naar mijn idee?

Verder leuk gedaan hoor! Haha!

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:23

Ik had er nog iets meer hals op getekent, je ziet niet waar het eindigt nu, hoe hij moet staan.. ik mis dat er een beetje in. Verder had ik er meer details in gelegt, verder vind ik hem erg mooi geworden. Mooie verhoudingen.

Succes ermee!!
fijne paasdagen Knipoog

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:51

hij is heel mooi, maar ik weet zeker dat je hem met meer contrast nog iets meer kunt ophalen!

Succes!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:54

Ja, misschien iets meer 'donkere accenten' en ik vind dat de bult tussen zijn oren net iets te hoog is. Misschien dat je dat net een paar milimeter kleiner kunt maken Tong uitsteken
Verder vind ik hem erg mooi! Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:41

Gewoon proberen! Liever een verprutste tekening en iets geleerd, dan allemaal niet-affe tekeningen! Haha!
Niet meteen pikzwart maken, maar laagje voor laagje. Eerst ietsje meer schaduw, en als dat goed gaat dan nog een laagje en nog een laagje.
Ik kan ´t weten, want ik had/heb ook altijd nog moeite met het inbrengen van veel contrast. Maar zoals je zelf al aangeeft wordt een tekening er stukken mooier door. Doen dus!

En laten zien! Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:34

mooi al, maar ik zou inderdaad ook meer donkere delen in dit paard verwerken. Ook zou die nog een stukje door mogen lopen, ik vind zijn houding zo erg raar lijken. Gewoon wat experimenteren!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:00

Je gaat elke keer weer vooruit Lunas!
Ik vind deze nu ook al mooi Ja
Ik zou het gewoon zo laten en aan een volgende beginnen, bij elke tekening leer je weer Lachen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 12:02

Bedankt voor de reacties.

Ja, het paard staat eigenlijk met zijn hoofd gedraaid. De rest van het lichaam staat normaal links op het blad. Maar daar is zo'n bos manen dat over de hals en rug hangt, dat ik er niet durf aan te beginnen.

En het afhangende oog is jammer genoeg ook zo op de foto (en nog eens knalzwart). Maar ook hier durf ik mijn fantasie niet bovenhalen en er een beter oog neerzetten.

En bedankt voor het compliment babe, jij weet zowat door het taxatietopic hoe mijn tekenstijl vordert.