[FOTO] Installatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yabloko

[FOTO] Installatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 17:42

Naar aanleiding van mijn commentaar hier voeg ik meteen de daad bij het woord. Deze foto's dienen niet te worden gezien als het eindwerk, want dat is de installatie zelf.

Steek maar van wal met onderbouwd commentaar. Ik ben benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BarbaLala

Re: [FOTO] Installatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:44

ehm, sorry maar wat is het precies? Clown

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 17:52

BarbaLala schreef:
ehm, sorry maar wat is het precies? Clown

Dat is dus aan jou om te zien.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:55

Hele aparte foto's om zo te beginnen Clown

Ze zijn eigenlijk niet bijzonder maar er zijn details die het hem doen. Die van GROW spreekt mij het meest aan.

(heb je serieus alles laten verschimmelen etc? Tong uitsteken )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:56

Ik vind veel van je werk erg goed, maar hier kan ik echt niets mee Haha!
Daarbij spreken de foto's zelf me ook niet aan.

Ben wel benieuwd naar wat je bedoeling precies was.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:56

Ik vind het wel creatief en het idee spreekt me ook aan, maar ik vind de foto's niet fijn geschoten.
Op de een of andere manier krijg ik het totaalbeeld niet echt, omdat er téveel te zien is terwijl het niet allemaal scherp geschoten is.

Wel lieve bordjes erbij, hoor. Bij sommigen heb ik echt zoiets van ' aww Ach gut '

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:10

Ik snap het niet.
Misschien ook omdat, door je foto's, ik de bordjes niet echt goed kan lezen..
Volgens mij zit er een geweldig idee achter .. jammer dat het niet goed tot uitting komt zo.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:13

Uuuh.. leuk?
Misschien kan jij vertellen wat jíj er in ziet? Nagelbijten / Gniffelen
Dan zien wij het misschien ook Clown

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:27

Geweldig. Echt geweldig.

Jouw commentaar in dat topic is zo raak. Dit is een frisse wind, ik kreeg zo genoeg van foto's van huisdieren en landschappen dat ik UK bijna begon te mijden. Op een fototentoonstelling zie je ook meer dan alleen maar plaatjes van huisdieren en dergelijke.
Die met stomach flu vond ik echt geweldig, net als die met homesick (wrange/zure vrucht, wrange emotie). Tegenwoordig wil iedereen alleen maar van die behapbare kunst, hier blijft tenminste wat te raden over.

Erg leuk experiment! De bordjes zijn niet altijd even goed te lezen, misschien hadden die wat groter gekund. Ik kon niet precies lezen wat op dat bekertje stond. Stond er nou "Prowned"?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:43

Er staat Drowned Lachen

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:57

ik zal maar niet zeggen mooi Tong uitsteken

creatief zijn ze idd wel
het idee dat erachter zit snap ik alleen nog niet volledig.
soms wel de scherpstelling iets beter doen, zodat we de bordjes beter kunnen lezen.
maar toch leuk:D. Maar misschien was het jouw bedoeling van bijvoorbeeld die foto met die twee blikken dat de bordjes niet scherp waren?

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:59

Geweldig zeg. Lovers Ik kan er echt uren naar kijken volgens mij, vind het super!
Ik krijg er echt een heel grappig (?) gevoel bij en tegelijkertijd ook juist niet.
Ik kan het niet uitleggen, lijkt me ook niet nodig.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:02

Idd, ik heb de foto´s ook heel lang bestudeerd en bekeken. Er zijn dingen waardoor je blijft kijken.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:11

Ik vind dat je je mening uitstekend hebt weergegeven in de foto's...
Onliners bij deze foto's zijn bijna onmogelijk.
Bij allen is wel een gedachte die bij je opkomt, of een vraag die je zou willen stellen.

Ja ik weet nog een oneliner.....

Kompliment!!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 19:15

Eve_lien schreef:
Ik snap het niet.
Misschien ook omdat, door je foto's, ik de bordjes niet echt goed kan lezen..
Volgens mij zit er een geweldig idee achter .. jammer dat het niet goed tot uitting komt zo.

Dat is wel het probleem van een installatie documenteren. Belangrijk aan een installatie is dat je er daadwerkelijk in kunst staan, dat valt hier dus weg... Voor de liefhebbers hier een klein overzichtje.

Voetnoot: Er staat op de muur: LETTUCE CORN CAULIFLOWER en op de grond "AS FAR AS THE EYE REACHES"

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 19:21

Gaby schreef:
Geweldig. Echt geweldig.

Jouw commentaar in dat topic is zo raak. Dit is een frisse wind, ik kreeg zo genoeg van foto's van huisdieren en landschappen dat ik UK bijna begon te mijden. Op een fototentoonstelling zie je ook meer dan alleen maar plaatjes van huisdieren en dergelijke.
Die met stomach flu vond ik echt geweldig, net als die met homesick (wrange/zure vrucht, wrange emotie). Tegenwoordig wil iedereen alleen maar van die behapbare kunst, hier blijft tenminste wat te raden over.

Erg leuk experiment! De bordjes zijn niet altijd even goed te lezen, misschien hadden die wat groter gekund. Ik kon niet precies lezen wat op dat bekertje stond. Stond er nou "Prowned"?

Dank. Maargoed, ik studeer en dan ook voor Sigaar Haha!

Hier nog even mijn commentaar:

De dingen die op UK staan zijn wars van inhoud.
Oneliners zijn hierdoor niet te omzeilen.

Van belang in een goed creatief gedeelte van een forum is het toelaten van de creativiteit en het niet smoren in de kiem. Vooral vaak voorkomend bij de [FOTO] topics is het gevit op compositie, contrast en belichting. Door een combinatie van het materiaal dat wordt gepost dat vaak niet verder komt dan het documenteren van de naaste omgeving (huisdier, portretten, landschappen) maar ook door een publiek dat zich vooral concentreert op esthetiek en het onder de knie krijgen van het gereedschap, de camera, lopen creatieve processen hier vaak uit op een mooi, licht verteerbaar plaatje. De hier geplaatste afbeeldingen zijn bijna allemaal te plaatsen onder de noemer 'redactionele fotografie', 'journalistieke fotografie', 'vormgeving' en 'grafisch design'. Dit zijn allemaal belangrijke facetten binnen onze samenleving, want ze komen overal terug: tv, kranten, tijdschriften en internetsites. Dit soort foto's maken is van belang om te 'verteren' wat een mens elke dag om zich heen ziet. Zo zie ik ook de 'spreektaal' van de media heel vaak terugkomen in de manier waarop bokkers hier hun foto's schieten of hun schilderijen maken: gericht op een schoonheidsideaal. Een bloem, een kat, een landschap. Er wordt eindeloos geschoven met compositie, licht, ISO, DOF, contrast; maar om wat te bereiken? Daarom vraag ik mij ook af waarom UK zo erg tegen "oneliners" als "mooi" is. Bij een foto die enkel gericht is op schoonheid, valt er niet veel meer over te zeggen dan dit. Er wordt keer op keer gevraagd om onderbouwd commentaar en ik heb mij keer op keer afgevraagd hoe dit te geven is op een foto die zelf niet onderbouwd is...

Het lijkt mij nog steeds heel interessant als bokkers zich beginnen bezig te houden met de inhoud van hun werk. Dit begint bij een belangrijke vraag: "Wat wil ik zeggen met mijn foto/schilderij/sculptuur". Ik heb dit al eerder gesignaleerd en ook uitgesproken. Toen kwam aan het oppervlak dat dit toch een paardenforum blijft met een klein gedeelte voor de creatieve uitspattingen van bokkers. Er geldt uiteindelijk natuurlijk dat het vooral plezierig is om wat te posten op UK.

Bij werk dat inhoud heeft worden oneliners dus ook omzeild. Een werk dat bestaat uit niet alleen een esthetieke laag maar ook uit een literaire laag, kan ook uitgediept commentaar krijgen. Zolang het publiek en de makers hier niet voor kiezen vraag ik mij dan ook stellig af wat voor nut het heeft om oneliners te verbieden.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:14

Ik heb ze drie keer bekeken voor ik er een beetje een idee bij kreeg, net wat je eigenlijk indirect zegt, je kunt er veel dingen in zien..

de laatste 3 spreken me het meeste aan, ik weet alleen niet precies waarom, de inhoud ervan, het idee dat je erachter kunt zien, ik kan het eigenlijk niet uitleggen..

het is idd heel wat anders dan je normaal gesproken ziet hier, dus super! OK dan!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:02

Een installatie documenteren is inderdaad enorm moeilijk. Je hebt nooit het zelfde gevoel bij het zien van een foto als dat je het in real life kunt bekijken. Zelf ben ik meer grafisch gericht, maar ook dan is het moeilijk omdat je bijvoorbeeld niet de inpact van levensgrote dingen kunt mee maken.

Erg mooie sfeer en een perfecte styling met uitzondering van Heineken Knipoog Alles is qua uiterlijk vrij neutraal, dan valt zo'n merkje wat te veel uit het geheel tenzij je er iets mee hebt willen zeggen.
De sfeer spreekt me erg aan, maar dit soort vormen van sfeer en styling zijn dingen die vrij persoonlijk zijn. Erg mooi gedaan.

De handgeschreven 'bordjes' spreken ook veel meer bij het geheel dan de getytpte 'bordjes'. Maar misschien heb je er een reden voor om dit gemengd te gebruiken.

Vanwaar die naam verandering? Ik herkende je eigenlijk niet meer, tot ik me bedacht dat dat de Paraat avatar is... Nagelbijten / Gniffelen

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 23:24

Fairie schreef:
Een installatie documenteren is inderdaad enorm moeilijk. Je hebt nooit het zelfde gevoel bij het zien van een foto als dat je het in real life kunt bekijken. Zelf ben ik meer grafisch gericht, maar ook dan is het moeilijk omdat je bijvoorbeeld niet de inpact van levensgrote dingen kunt mee maken.

Erg mooie sfeer en een perfecte styling met uitzondering van Heineken Knipoog Alles is qua uiterlijk vrij neutraal, dan valt zo'n merkje wat te veel uit het geheel tenzij je er iets mee hebt willen zeggen.
De sfeer spreekt me erg aan, maar dit soort vormen van sfeer en styling zijn dingen die vrij persoonlijk zijn. Erg mooi gedaan.

De handgeschreven 'bordjes' spreken ook veel meer bij het geheel dan de getytpte 'bordjes'. Maar misschien heb je er een reden voor om dit gemengd te gebruiken.

Vanwaar die naam verandering? Ik herkende je eigenlijk niet meer, tot ik me bedacht dat dat de Paraat avatar is... Nagelbijten / Gniffelen

Heineken? Whoa, met zulk minitieus zicht verbaast het me eigenlijk dat je over het merkje van de gecondenseerde melk hebt heengekeken. Zo zie je maar weer dat een graficus gericht is op andere beeldelementen. De styling is geen styling, alles is gewoon gebeurd, daarom voelt het ook zo organisch. Eigenlijk slingeren die lege blikjes overal rond, het is een lastige trekje (zoekplaatje) maar ik kan met zekerheid zeggen dat ik juist let op die valse noot binnen een geheel. Houdt de kijker scherp. Die zich hopelijk afvraagt waarom.

Handgeschreven geeft de suggestie dat iemand als ware het een poppenspel, verzinsels aan het uitbeelden is. Ik vind e handgeschreven bordjes zelf ook beter uit de verf komen. Mijn oorspronkelijke idee was om te typen.

De naam? Paraat is al zeer lang overleden. Ik ben de kleine meid niet meer die een blauwe maandag onder zijn buik doorliep, zijn hoeven als putdeksels krabde, en eigenlijk niets van rijden afwist. Er komen andere paarden, ze lijken allemaal kleiner, ik leer echt rijden... Ik zocht een naam met meer toon en minder associaties, Yabloko bekt zo lekker en de betekenis is geweldig. Zo simpel. Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:08

Melk merkje? Ik heb heel erg mijn best gedaan (het is ook wel erg laat) maar krijg hem zo eigenlijk niet gevonden. Vertel eens. Lachen

Nee, styling is eigenlijk inderdaad ook het verkeerde woord. Wat ik eigenlijk bedoel is dat het een mooie verzameling is van spullen en dingen die het zelfde gevoel weer geven en qua vorm en kleur bij elkaar passen. Dat is in feite ook wat styling is, maar qua woordkeuze inderdaad niet helemaal passend bij deze installatie. Maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel. Lachen Nu in het geheel snap ik dat blikje ook iets beter. Je laat daar nog meerdere dingen terug komen. Eerste instantie was het meer een vervloren voorwerp voor mijn gevoel.

Hmmm... je naams verandering snap ik in die zin wel ja, maar toch vind ik Paraat gewoon nog steeds mooi. Altijd al wel een mooie naam gevonden en vond het ook vrij toepasselijk op je werk. Nieuwe naam is ook niet heel verkeerd, maar zal er aan moeten wennen.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 00:25

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:19

Ah toch wel dat blikje! Vroeg me al af of dat het zou zijn vanwege die rode hart vormpjes. Op de foto lijkt het belangena niet meer zo als ie eigenlijk is. Komt door de verf (als het verf is Clown) neem ik aan? Het is ook niet echt een product wat ik ken, daar zal het misschien ook aan liggen. Haha.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 14:49

Goof schreef:
Ik vind veel van je werk erg goed, maar hier kan ik echt niets mee Haha!
Daarbij spreken de foto's zelf me ook niet aan.

Ben wel benieuwd naar wat je bedoeling precies was.

Hoi! Hoop dat alles goed gaat met je ets Haha!
Hier een stuk wat ik heb geschreven voor mijn studie:

I make pieces that focus on biology much rather than on political events. I aim for art that gently encourages a person to really use their sences. It is endless luxury to consider that sences such as smell and vision are to percieve and reflect; not so much to survive anymore. Aside from a literary context my work needs to present a delicious palet of texture, shape, colour and even sound. I am interested in smells that evoke emotions and sharpen the human mind to full effect. This way I am forging a change of perspective; I show a world that works interely different from the obvious and (unjustly) easily understood.
However, I am not a criticist on the era of consumption. I neither regard myself as a spiritualist. In fact, I amplify the things I've always been mesmerized with. In the language of my work this can be beauty, disgrace, sadness and joy in a theatrical play of vegetables getting chopped for dinner.

Ik maak werk dat veel meer te plaatsen is onder de noemer biologie dan politiek. Ik richt mezelf op werk dat de kijker op een vriendelijke manier aanmoedigt om hun zintuigen te gebruiken. Het is tenslotte een luxe om zicht en reuk te kunnen gebruiken om te reflecteren; en niet zozeer puur voor het overleven. Naast een literaire context moet mijn werk een heerlijk palet presenteren van textuur, vorm, kleur en zelfs geluid. Ik ben geintresseerd in geuren die emoties oproepen en de menselijke geest tot een hoge staat van alertheid scherpen. Op deze manier creeer ik een ander perspectief; ik presenteer een totaal andere werkelijkheid dan het duidelijke en (onterecht) simpel begrijpelijke.
Daarentegen ben ik geen criticus van de consumptiemaatschappij. Ik zie mezelf evenmin als spiritualist. Uiteindelijk vergroot ik alleen de dingen die mij altijd al geboeid hebben. In de taal van mijn werk kan dit schoonheid, afgunst, verdriet en blijdschap zijn in een theatraal spel van groenten die worden gesneden voor het avondeten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:04

Kijk, dat verduidelijkt heel veel!
Ik ben kennelijk iemand van de wat simpelere vormen van kunst die direct laten zien wat iets is zonder dat erbij nagedacht hoeft te worden Haha!

Vind wel dat je erg goed met je werk bezig bent en ook precies weet wat je wilt zeggen met je werk. Dat spreekt me weer wel erg aan, knap!!