[SITE] Nieuwe site, meningen gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[SITE] Nieuwe site, meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:25

Hee!
Ik heb een nieuwe site gemaakt. Ik heb binnenkort mijn intake op het Media College in Amsterdam, en dan wil ik ook mijn site, of printscreens ervan laten zien. Ik wilde graag weten wat jullie ervan vinden, en of er nog dingen beter kunnen. Of misschien heeft iemand nog leuke ideeën.
De link: http://www.jw-art.tk/

Mireille

Re: [SITE] Nieuwe site, meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 16:45

Zonder direct naar de layout van je website gekeken te hebben: erg jammer dat je gebruik maakt van een TK verwijzing, van Freewebs en daarbij ook een Google banner hebt staan terwijl je de website graag als portfolio materiaal zou willen zien tijdens je intake.

De vormgeving vind ik érg minimaal. Kleurtjes zijn best leuk, maar doe wat meer met de opmaak, met afbeeldingen en met vormen. Verder vind ik het niet prettig dat je knoppen in het Engels zijn, en de tekst in het Nederlands. Ik zou gewoon óf Engels, óf Nederlands gebruiken. De knoppen zijn ook vrij minimaal, omdat het slechts tekst balkjes zijn. Probeer daar iets leuks mee te doen door middel van knopjes/afbeeldingen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:04

Ga helemaal met Fairie mee Lachen

Ook heb ik even naar je foto's gekeken, maar aan de hand daarvan zou ik nou niet kiezen voor foto's van jou. Probeer alleen je écht goede foto's te selecteren, en niet alle foto's die je hebt domweg op een site te gooien.
Veel foto's die ik zie zijn van middelmatige kwaliteit, onscherp, geen spannende compositie of domweg niet boeiend.
Dat is niet afkrakend of "kom, laat ik je eens de grond in stampen", helemaal niet! Lachen
Maar zeker gezien het doel van je site zou ik er nog eens grondig en kritisch naar kijken Lachen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:37

Ik wilde op je site kijken, maar tot 5x toe opende er, voor ik gelegenheid had om een keuze in je menu te maken, een zwaar irri, zwaar opdringerige pop-up advertentie over het beveiligen van je pc tegen bepaalde volwassen inhoud. Na een paar schreeuwerige schermen met dreigingen over wat er met je pc gebeurd als je niet meteen hun beveiligingssoftware download, sloot het scherm af en werd ik van het internet afgegooid. Dat kun je dus hebben met freewebs sites.

Lijkt me geen goede reclame als je je site als portfolio wilt gebruiken Knipoog

Als je een freewebs site gebruikt heb je totaal geen invloed op het soort ads dat over je site heen komt, maar voor een paar tientjes heb je je eigen domein, een hostingpakket en dus een ad-vrije site.

Dat is het enige dat ik je nu kan aanraden, inhoudelijk kan ik geen feedback geven want het lukt me niet om op een normale manier op je site te komen, helaas Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 07:05

@ Fairie: Dat eerste stukje snap ik niet helemaal, ik ben ook nog niet zo handig met al die termen etc.

Ik heb niet veel met de opmaak gedaan omdat ik het juist zo strak mogelijk wil houden. Zonder veel plaatjes en dingen zodat het overzichtelijk blijft.

@ Berdien: De matige kwaliteit van mijn foto's kan ik niets aan doen, ik heb nou eenmaal niet de beschikking over een goede camera. Ik kan misschien een aantal foto's weglaten, maar ik wil juist met mijn site laten zien wat voor soort foto's ik maak. Van gewone plaatjes van wedstrijden tot foto's zoals die ''Snow in the Dark'' foto's. Waar wat meer over nagedacht is. Het is misschien allemaal niet zo vreselijk creatief etc, maar ik ben ook nog maar een beginner Lachen
Geef anders eens wat voorbeelden van foto's die jij weg zou laten.

@ Remy: Helaas beschik ik niet over die paar tientjes om een betere website in elkaar te knutselen met minder reclame enz. Ik denk ook dat dat voor die intake niet belangrijk is aangezien ik waarschijnlijk toch alleen maar printscreens ervan kan laten zien ivm de tijd die ze hebben Lachen

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:38

Anoniem schreef:
@ Remy: Helaas beschik ik niet over die paar tientjes om een betere website in elkaar te knutselen met minder reclame enz. Ik denk ook dat dat voor die intake niet belangrijk is aangezien ik waarschijnlijk toch alleen maar printscreens ervan kan laten zien ivm de tijd die ze hebben Lachen

Ja, dat begrijp ik ook wel, niet iedereen heeft natuurlijk zo even een paar tientjes op te hoesten Lachen En als het dan gaat om een eenmalige presentatie dan is het natuurlijk ook anders als dat je een site hebt die voortdurend online moet zijn.

Als het alleen voor screenshots is dan kun je trouwens zelfs een site "simuleren" met frontpage. Die hoef je dan niet online te zetten maar dat lijkt dan wel net zo.
Maar goed, ik draaf misschien weer wat door, het is niet voor iedereen zo simpel om dat in elkaar te zetten. Heel veel succes met je intake Lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:41

Ik heb gehoord. Op school dan hé!
Dat je met 3 euro per maand je eigen NL site kan houden!

Edit: Verder: De site de lay-out vind ik een tikkeltje eentonig! Maak er iets leuks van. En wat ookal eerder is gezegt, kies alleen je mooie foto's uit. Veel foto's zijn van 'wibra' kwaliteit! Organiseer een keer een fotoshoot met je paard. Zorg voor leuke achtergronden. En zet die op je site! Deze foto's spreken me echt niet aan.
Sorry.

*foto's van fotoshoot natuurlijk wel zelf maken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 09:53

Welke foto's zouden jullie dan bijvoorbeeld weglaten? En welke vinden jullie dan juist wel leuk?
Aan 'veel foto's zijn van Wibra kwaliteit' heb ik niet zoveel als ik niet weet welke er bijvoorbeeld bedoelt worden Lachen

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:30

Stiekem vind ik dat er weinig echt super goede foto's tussen zitten, zo op het eerste gezicht.
De meeste zijn grauw, niet mooi belicht, geen mooie compositie.
VB de eerst foto die ik zag: Animal Picture - Vlinder Artis. Je focust absoluut niet op de vlinder; mijn aandacht gaat er ook helemaal niet naar. Het is dat je zei dat het een vlinder was, bij wijze van spreken.
Ik klik vervolges een willekeurige aan. De eend. Lijkt meer een snapshot. Hij is onscherp en vrij grauw.

Goed, ik wil je werk absoluut niet zwart maken en vind ook dat je vooral door moet gaan en er zitten leuke plaatjes tussen, maar ik zou inderdaad een selectie maken met diegene die je het zeker waard vindt om op je site te laten zien.

Verder inderdaad jammer van de tk.
Veel succes met je intake gesprek alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 10:50

Dankjewel Lachen
Wat ik al eerder heb gezegt, ik heb een simpele camera. Daarmee kan ik niet scherpstellen op een bepaald iets, en de meeste plaatjes worden gewoon grauw. Dat is gewoon niet anders. Die eend bijvoorbeeld, hij is grauw, maar hoe hij zit met die vleugels voor zijn gezicht vond ik wel weer grappig. Wat ik wel met de foto's wil laten zien is dat ik verschillende dingen fotografeer, uit verschillende hoeken. En dus niet gewoon een paard van voren, maar ook eens een oog, alleen de oren etc. Máár dat ik ook gewone simpele plaatjes schiet als bij wedstrijden bijvoorbeeld. En die vlinder, misschien moet ik de titel veranderen, maar ik vond de foto juist wat hebben omdat je dat water ziet stromen, daarvoor een tak, met een vlinder erop. Ik had als ik een betere camera had idd scherpgestelt op de vlinder.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:07

Mag ik vragen welke camera je hebt Lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:32

Kodak Easyshare C530