[ART] Patroon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[ART] Patroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 17:44

Ik ben druk bezig (geweest) met het een en ander de afgelopen tijd. Een van de projecten heb ik vandaag afgerond. Het betreft een schoolopdracht voor de differentiatie 'styling'. De opdracht was een patroon te maken met daar in tegenstellingen. Eventueel kon je nog een toepassing bedenken.

De volgende tegenstellingen heb ik in mijn patroon weten te krijgen:
Rond en recht
Horizontaal en verticaal
Rond en vierkant
Lang en kort

Ik heb 1 patroon gemaakt en met behulp van 3 kleuren (zwart,wit,rood) 3 variaties gemaakt.

Kijk en geniet zou ik niet zeggen... Kijk en word misselijk is toepasselijker Lachen

(note: vanwege het maken van een jpeg is het patroon niet helemaal zuiver meer. Het is gemaakt in Illustrator met lijntjes van 3 mm lang en 1 pt dik die perfect geplaatst staan en een erg mooi zuiver patroon vormen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij het maken en later bewerken van het patroon ben ik diverse malen echt serieus kots en kots ziek geweest. Op de monitor valt het allemaal wel mee, maar in print (zeker op grotere vlakken) is het niet prettig voor je ogen en je hoofd. Na enige tijd word je gewoon misselijk.

Toen het patroon af was ben ik begonnen aan een toepassing. Ik wilde een soort van sickness mobiel maken. Dit heb ik gedaan met behulp van de volgende ruimtelijke vormen:
De Kubus,
Tetraëder,
Octaëder,
Icosaëder,
Dodecaëder,
en de Kubo-octaëder.

Al deze ruimtelijke vormen zijn in uitvouw gemaakt in Illustrator, daarna voorzien van het patroon, uitgeprint en met beleid uitgeknipt/gesneden, gevouwen en uiteindelijk vandaag in elkaar gelijmt. Met behulp van visdraad, 2 metalen ringetjes en een metalen pijpje heb ik een mobiel in elkaar gezet.
Dank aan de volgende personen: Mijn mams, Paulien van Valderen, Riëlle Jansen, Jordie Roomer en Gerrit van Bommel. Bedankt voor het uitknippen, plakken en vasthouden!! Haha!

Het uiteindelijke werk hangt in een lokaal waar wij veel les hebben boven een stel tafels met computers.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dat is klaar.
Genoeg misselijkheid en duizeligheid gehad........ Tong uitsteken (Ja, geloof het of niet, ben zelf meerdere malen écht heel ziek geweest tijdens dit werk.....)

CaPrIoLe`79

Re: [ART] Patroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:18

Niet zo makkelijk om naar dit patroon te bekijken, ik kan er net 6-hoeken in zien en dan moet ik al gelijk weer wegkijken. Je wordt er idd erg misselijk van. Ik heb al medelijden met diegene die dit project officieel moet gaan beoordelen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 18:35

Jemig, wat een project!
Ik heb het eens aandachtig bekeken, en werd na een tijdje duizelig en een beetje misselijk. Heeft zeker veel tijd en moeite gekost. Zeker een intensieve opdracht die veel energie van je vergt. Ach gut
De/Het (ik weet welke van de twee) mobiel is zeker geslaagd. Word iig niet duizelig/misselijk van de/het mobiel die je gemaakt hebt. Haha!
Dit project word dus officieel beoordeeld? Arme mensen. Nagelbijten / Gniffelen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 19:41

Elessar schreef:
De/Het (ik weet welke van de twee) mobiel is zeker geslaagd. Word iig niet duizelig/misselijk van de/het mobiel die je gemaakt hebt. Haha!
Dit project word dus officieel beoordeeld? Arme mensen. Nagelbijten / Gniffelen

Op de foto niet nee.... Haha! IRL wel Haha! Haha! Haha! als je vanaf een klein afstandje staat te kijken.... Haha!

Ja, dit project word beoordeeld, maar dan docent die dit beoordeeld is bijnde de gehele les aanwezig geweest in het lokaal waar ik de afwerking deed. Dus hij heeft hem al gezien en weet waarschijnlijk dus ook al of het voldoende of onvoldoende is. Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:43

Oh, dat wordt wel een voldoende. Of worden er niet snel voldoendes gegeven?
Gelukkig heb ik 't ding niet IRL gezien. * Ziet zichzelf al kotsent naar Fairie dr kunstwerk kijken. : ''Jaja, ik vind het erg mooi!'' * Kots kots. Haha! Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:16

Ik vind dat patroon echt heel leuk gedaan met die rondjes/vierkantjes, horizontaal en verticale streepjes, crea hoor!
Dat mobiel is heel leuk geworden vind ik! Toepaslijke naam trouwens Clown

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:34

Elessar schreef:
Oh, dat wordt wel een voldoende. Of worden er niet snel voldoendes gegeven?
Gelukkig heb ik 't ding niet IRL gezien. * Ziet zichzelf al kotsent naar Fairie dr kunstwerk kijken. : ''Jaja, ik vind het erg mooi!'' * Kots kots. Haha! Haha!

ooo nee dat zou te erg zijn Haha!

heel apart dit ding.. die patronen zijn inderdaad wel dizzymakend, het hangwerk ziet er echt super uit! mooie kleuren heb je er ook bij gebruikt!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:28

Ben benieuwd hoelang Jeroen hem laat hangen Tong uitsteken

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:20

Rondjes, Vierkantjes.. ik zie het niet meer. Clown

Arme mensen die dit moeten nakijken. Haha! Maar verschrikkelijk
knap hoe je dit bedacht, gemaakt en uitgewerkt hebt ! Weinig
mensen zullen zo gek zijn. Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:29

Wauw zeg knap, eerst vond ik de rondjes niet eerlijk gezegd, maar bij het langere kijken dan weer wel. Volgens mij heb ik een goede maag (of hier toch voor, bij de auto is alweer iets anders Haha!) want ik word er toch niet miselijk van. (na 10 min kijken Huilen van het lachen lol)
De mobiel vind ik heel erg knap, lekker inzichtelijk. Al snap ik niet helemaal wat dat temaken heeft met de patronen? Of heeft het er niets mee te maken?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:36

ijslanderfan schreef:
Rondjes, Vierkantjes.. ik zie het niet meer. Clown

Arme mensen die dit moeten nakijken. Haha! Maar verschrikkelijk
knap hoe je dit bedacht, gemaakt en uitgewerkt hebt ! Weinig
mensen zullen zo gek zijn. Haha!

Mee eens! Geweldig hoe knap, mooi en goed bedacht!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 15:08

Rainie schreef:
Ben benieuwd hoelang Jeroen hem laat hangen Tong uitsteken

We zullen zien Haha! Mijn haast mechanische fotonegatieven stellage is ook al weg.... Verward Alle onderdelen zijn ook met de noorderzon verdwenen. Gewoon kwijt. Clown

Soet schreef:
Wauw zeg knap, eerst vond ik de rondjes niet eerlijk gezegd, maar bij het langere kijken dan weer wel. Volgens mij heb ik een goede maag (of hier toch voor, bij de auto is alweer iets anders Haha!) want ik word er toch niet miselijk van. (na 10 min kijken Huilen van het lachen lol)
De mobiel vind ik heel erg knap, lekker inzichtelijk. Al snap ik niet helemaal wat dat temaken heeft met de patronen? Of heeft het er niets mee te maken?

De mobiel is voorzien van het patroon. Het is een soort sickness mobiel geworden hier door. De meeste mobielen (denk vooral aan van die dingen boven kinder wiegjes) zijn lief, schattig en stralen vrolijkheid uit. Deze is vooral heel grafisch en moet je ziek maken. Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:32

ah zo, vandaar. Maar die patronen zijn wss moeilijk te zien hier op de foto? Lachen Is het dan effectief gemaakt om iemand misselijk te maken ? Nagelbijten / Gniffelen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:51

Soet schreef:
ah zo, vandaar. Maar die patronen zijn wss moeilijk te zien hier op de foto? Lachen Is het dan effectief gemaakt om iemand misselijk te maken ? Nagelbijten / Gniffelen

Het patroon is eigenlijk zo miniscuul dat het, zeker bij een ver verkleinde foto zo als nu het geval is, eigenljk moeilijk echt goed vast te leggen is op de foto. Bovendien is de sfeer op de foto sowieso veel anders dan in real life. Wat ik eigenlijk wel jammer vind.

Ja, het grootste doel van het ding is om mensen misselijk te maken? Haha!