[Tek] Dubbelspan haflingers houtskool

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[Tek] Dubbelspan haflingers houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 15:29

Ik heb na 5 maanden nog eens een tekening gemaakt, en dat nogwel met houtskool.
Een dubbelspan (hoofden)

Wees lief, graag tips

Afbeelding

smeetjoew

Re: [Tek] Dubbelspan haflingers houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:55

Ik vind m mooi! Verhoudingen kloppen helemaal! Ja

Ik vind dat je wat te weinig kleurverschillen hebt laten zien, waardoor het geheel wat rommelig wordt. De 2 paarden lopen (Zie de hals vooral) een beetje in elkaar, qua kleuren. Ik ben barslecht in uitleggen, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:14

Good job! Houtskool is nog steeds een van mijn zwakke punten.. En ik vind dat je een fijne tekening hebt neergezet. Het is moeilijk om hier precies mee te werken, maar ik vind dat je al goed op weg bent! Lekkere sfeer heb je ook neergezet, je ziet dat ze werken.

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:16

mooi Ja ik vind dat idd de verhoudingen goed kloppen.. alleen ik weet niet of het een kenmerk van houtskool is maar ik vind het nogal grof getekend... maar als dat de bedoeling is erg mooi!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:47

Ten eerste: wat gebruik jij houtskool op een potlood-achtige manier! Als je me had verteld dat het gewoon potlood was had ik het geloofd, en ik werk zelf ontzettend veel met houtskool, kun je nagaan.

De paarden gaan naar mijn zin iets teveel in elkaar over. Ik ga ervan uit dat dat niet je bedoeling was. Het grove aan de tekening vind ik er wel bij passen, al hadden er toch wat meer overgangen in gemogen, zeker omdat de paarden nu wat weinig diepte hebben en het vooral moeten hebben van de lijnen, waardoor het meer een schets is. De verhoudingen liggen vrij goed.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 17:08

Bedankt.
ja ik had het idee bij het invullen van het achterste paard dat ik het eerste, volledig zou verpesten dit is al bij al goed meegevallen. Ik gebruik in feite alleen potloden, (de B's) en weet dus eigelijk ook niet hoe je houtskool op een andere manier moet gebruiken , ik heb wel een boek die min of meer uitlegt, maar daarin doen ze ruwe schetsen en qua opvulling heb je er dus niets aan. Ik heb ook echt houtskool staafjes en geen "potlooden of houtskoolpennen" je zou eigelijk een hele tijd aan één kant moeten kleuren zodat je een scherpe punt creërd en die gebruik ik dan voor de "fijne" werkjes.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:38

Die manen en het tuig zijn heel mooi! De inkleuring van de vacht zou nog iets beter kunnen. Leuk onderwerp heb je gekozen!!! Ja

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 07:46

oooh, mooi zeg! misschien nog een rondje ophalen met detail en contrast? zou het geheel helemaal afmaken denk ik.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:47

Oei, erg mooi! Ja
Idd, wat meer detail en contrast zou het geheel nóg mooier maken.
Maar ook zo vind ik het een heel knappe tekening Lachen .