[FOTO] Haha met een compactcamera.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Haha met een compactcamera.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:23

..Waarop ik dus niet zo heel erg veel kon instellen- ISO ja, 50 - 100- 200 - 400 en dan had je het gehad. Ook nog kleuren (levendig, sepia, zwartwit etc.) en witbalans, maar dan had ik het wel gehad.
Gelieve daar dus rekening mee te houden bij het bekritiseren van de foto's Knipoog
Het is nou eenmaal niet m'n spiegelreflex.

1. Afbeelding
'Die auto stoort' Ja maar ik kon 'm niet even weghalen, dus je kan er commentaar op hebben, maar 't heeft geen nut. Clown
Het stoort me dat ik steeds niet zie of hij nou wel of niet scheef is.
Verder vind ik het donker-licht wel leuk, zelfs al vinden sommigen de achtergrond misschien wat 'overbelicht'.

2. Afbeelding
Mist wat contrast vind ik zelf.

3. Afbeelding
Belichting vind ik leuk zo, niet te donker.
Scherpstelling is minder, maar ging niet zo geweldig Knipoog

4. Afbeelding
Ik had 'm voor de scherpstelling op 'landscape' gezet, maar hij lijkt alsnog een iets te kleine DOF te hebben, jammer.
Qua compositie vind ik 'm juist leuk.

5. Afbeelding
Here's a llama, there's a llama Haha! Haha!
Slechte kwaliteit, maar niet mijn schuld gelukkig Haha!
Centrale compositie, wel mijn schuld maar stoort me niet.

Tips zijn welkom, probeer je mening te onderbouwen aub!
(Ook wanneer deze positief is Knipoog )

TurboTinker

Re: [FOTO] Haha met een compactcamera.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:26

toch best nette foto's voor een comact kamera zeg!!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:27

Hahaha zijn best leuke foto's! Ik vind vooral de eerste erg mooi qua sfeer, lijkt een beetje op een 'fantasyplaatje'. Ontzettend jammer van die auto, maarja, daar is nou eenmaal niks aan te doen. De rest van de foto's vind ik wat 'standaard', al heeft de 2e nog wel wat, ik weet alleen niet wat..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:28

Niet super, maar wel ondzettend leuk, vooral de laatste!
Verder best netjes gedaan met die camera.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:19

hahaha die laatste!! viel van me stoel van t lachen!! Haha! Haha! zijn toch ook stomme beesten hea Knipoog de rest van de foto's vind ik niet zo bijzonder, maar 4 heeft ook wel wat Knipoog wel goed voor zo'n cameraatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:05

Citaat:
Tips zijn welkom, probeer je mening te onderbouwen aub!
(Ook wanneer deze positief is )

Dus ook waarom iets niet bijzonder is of wel bijzonder Knipoog
Heel erg bedank voor alle reacties sowieso Ja

Hahah ja, ze kijken ook zo vreselijk suffig he Haha!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:17

ok srry betere uitleg: Knipoog

1. jammer idd van die auto's, maar is nou wel genoeg gezegd, ik denk dat ik het mooier had gevonden als de bomen meer begroeid waren, vind het een beetje kaal en kil/donker
2. mist idd wat contrast zoals je zelf al aangeeft en misschien een iets te grote hoek? ik weet het niet, hij spreekt me niet zo aan, waarschijnlijk was het niet op de foto weer te geven zoals je het in het echt ervaarde Knipoog
3. ik vind hier het standpunt niet zo, zoals je boven die mevrouw ( Knipoog ) staat, maar wel mooie kleuren!
4. leuke foto, het is net alsof hij in een 'lijstje' zit, met die bomen aan de zijkant ook door die bomen is de lucht niet leeg, wat je ook vaak ziet Haha!
5. WHAHAHAHA Haha! (misschien meer kleur toevoegen?)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:23

vind de foto's beetje minder..
1 idd de auto en de mense zijn wat wazig..
2 mis ik wat kleur.
4 vind ik wat minder...mag iets meer kleur
5 helemaal geweldig die kop van dat beest...schitterend
3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:49

Goed, laat ik het dan voor de laatste keer proberen. Fototechnisch commentaar waar ik wat mee kan? Scheve mond
Ik kan niet toveren, dus geen auto's laten verdwijnen en bomen in bloei laten staan.

Scherpte ging erg lastig mte de compact, buster. Kleur heb je gelijk in, vind ik zelf ook! Ja 4 Heeft toch niet te weinig kleur Verward
Utopia, wat kan ik doen aan de onbegroeide bomen? Verward
De te grote hoek bij foto 2 is juist wat mij wel aanspreekt, afgekapte bomen.. neh, vind ik niet mooi. 3 kan ik me inderdaad in vinden, bedankt~! Ja Zal volgende keer ook andere standpunten uitproberen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met mensen die de moeite nemen te reageren en wil graag leren Ja
Maar daarvoor heb ik onderbouwd commentaar nodig waar ik van KAN leren Knipoog

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:44

ik zit op de verkeerde computer om je foto's te beoordelen, maar ik wil toch even zeggen dat het misschien wel een heel makkelijk excuus is om te zeggen dat je camera niet goed genoeg is..
ik heb zelf ook een compact camera, en echt goede foto's maak je er niet mee, net het laatste beetje mooie is er niet, maar je kan er wel goede foto's mee maken hoor! gewoon veel oefenen! zie mijn site in onderschrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:21

Ik gebruik het toch ook helemaal niet als excuus? Een compact IS nou eenmaal wat anders dan een spiegelreflex.

Ik kon hier niets handmatig instellen aan diafragma en sluitertijd, iets wat ik normaal wel altijd doe- de camera kiest het zelf uit en dat is lastiger. Bovendien is de kwaliteit over het algemeen veel minder.

Ik moest het dus voornamelijk van moment en compositie hebben, en natuurlijke belichting.

Daar wil ik graag aan toevoegen dat met deze compact geen foto's gemaakt konden worden met zo'n kleine of grote scherptediepte als ze op jouw site te zien zijn.

Dus denk even na voordat je zo bot reageert dat ik een makkelijk excuus zoek, het is alleen een uitleg dat ik niet handmatig kan instellen zoals ik altijd doe en dat scherptediepte en belichting ook veel minder is dus.

[EDIT] Die foto's op jouw site zijn toch niet met een compact gemaakt- zo wel dan ben ik benieuwd welke dat is.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:22

WildWings schreef:
Ik gebruik het toch ook helemaal niet als excuus? Een compact IS nou eenmaal wat anders dan een spiegelreflex.

Ik kon hier niets handmatig instellen aan diafragma en sluitertijd, iets wat ik normaal wel altijd doe- de camera kiest het zelf uit en dat is lastiger. Bovendien is de kwaliteit over het algemeen veel minder.

Ik moest het dus voornamelijk van moment en compositie hebben, en natuurlijke belichting.

Daar wil ik graag aan toevoegen dat met deze compact geen foto's gemaakt konden worden met zo'n kleine of grote scherptediepte als ze op jouw site te zien zijn.

Dus denk even na voordat je zo bot reageert dat ik een makkelijk excuus zoek, het is alleen een uitleg dat ik niet handmatig kan instellen zoals ik altijd doe en dat scherptediepte en belichting ook veel minder is dus.

[EDIT] Die foto's op jouw site zijn toch niet met een compact gemaakt- zo wel dan ben ik benieuwd welke dat is.

Ze zijn echt wel met een compact gemaakt hoor! Lachen
Er zijn er een paar (1 of 2) die met een spiegelreflex zijn gemaakt, voor de rest zijn ze allemaal met een compact camera gemaakt. Er zitten foto's tussen die met een kodak met 3 megapixel zijn gemaakt, maar de meesten zijn met een lumix, panasonic DMC FX-01 gemaakt, staat ook bovenaan de site Lachen

Ik weet dat een compact camera dus niet echt heel fijn is, die van mij kan je ook wel instellen, maar dan regelt ie het nog voor een groot deel zelf.. ik vermeld bij mijn foto's ook altijd even dat ik een compact heb, maar met een compact kun je ook echt wel goede foto's maken! Haha!
ik heb ook niet het idee dat ik bot reageerde, maarja..
Veel succes verder met fotograferen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:32

Dus niet allemaal met een compact, ja.
3 megapixel zegt niets over de kwaliteit van je foto, alleen over de grootte ervan, dus ik snap niet zozeer waarom je dat erbij vermeldt? Haha!

Bovendien is jouw compact totaal anders dan degene waar ik mee geschoten heb, ik heb net de specificaties opgezocht en jij kan gewoon veel meer met de jouwe. Je moet je realiseren dat een compactcamera met alleen een Autostand iets anders is dan de jouwe, maar dat kost je nog wat moeite geloof ik Knipoog

Ik zeg ook nergens dat je geen goede foto's kan maken met een compact. Ik vind je reactie nog altijd ontzettend nutteloos, omdat je doet alsof ik beweer dat foto's alleen met een SLR goed zijn en dat zeg ik niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden wat betreft commentaar dat scherpte(diepte) en belichting niet ideaal zijn. Misschien ben jij nog niet zo ver met het fotograferen dat je dat snapt. Kan hoor Ja

Verder heb je nog altijd geen fototechnisch commentaar gegeven waar UK voor bedoeld is, en dat is jammer. Jij ook veel succes, maar vooral plezier, met het foto's maken!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:18

WildWings schreef:
Dus niet allemaal met een compact, ja.
3 megapixel zegt niets over de kwaliteit van je foto, alleen over de grootte ervan, dus ik snap niet zozeer waarom je dat erbij vermeldt? Haha!

Bovendien is jouw compact totaal anders dan degene waar ik mee geschoten heb, ik heb net de specificaties opgezocht en jij kan gewoon veel meer met de jouwe. Je moet je realiseren dat een compactcamera met alleen een Autostand iets anders is dan de jouwe, maar dat kost je nog wat moeite geloof ik Knipoog

Ik zeg ook nergens dat je geen goede foto's kan maken met een compact. Ik vind je reactie nog altijd ontzettend nutteloos, omdat je doet alsof ik beweer dat foto's alleen met een SLR goed zijn en dat zeg ik niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden wat betreft commentaar dat scherpte(diepte) en belichting niet ideaal zijn. Misschien ben jij nog niet zo ver met het fotograferen dat je dat snapt. Kan hoor Ja

Verder heb je nog altijd geen fototechnisch commentaar gegeven waar UK voor bedoeld is, en dat is jammer. Jij ook veel succes, maar vooral plezier, met het foto's maken!

ik stuur je vanmiddag wel een PB, want dit is wel erg offtopic, maar ik wil toch even zeggen dat ik het echt heel vaag vind dat je zo op me reageert... als ik zo je foto's bekijk heb ik toch wel het idee dat ik er iets meer verstand van heb dan jij. ook heeft megapixel wel degelijk met de kwaliteit te maken, en daardoor met de grootte van een foto. Vooral als ik het merk van de camera erbij noem, heeft dat met kwaliteit te maken.
Dus je hoeft niet te doen alsof ik dom ben, want ik weet echt wel waar ik het over heb en je maakt jezelf hierdoor alleen maar belachelijk Haha!
mijn camera is misschien iets beter dan die van jou, dat weet ik niet, maar wat ik al eerder zei, ik kan wel best veel instellen, maar dan nog regelt mijn camera het zelf, dus veel heb ik er niet aan.
en dat scherptediepte heeft ook veel met de manier van fotograferen te maken.
als je het niet erg vindt ga ik nu even rijden, vanmiddag stuur ik wel een pb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:09

Megapixel zegt over het algemeen alleen iets over de grootte van een foto, en maar weinig over de kwaliteit hoor Knipoog

Scherptediepte heeft vnl. met je diafragmaopening te maken en niet met de manier van fotograferen. Ook functioneerde deze camera niet bepaald optimaal in de macro-stand, dus dat hielp bijvoorbeeld ook niet Knipoog Verder gaf de camera zelfs wanneer ik DOF op 'oneindig' instelde gewoon geen optimale scherptediepte: de foto is gewoon niet geheel scherp.

En nogmaals, de compactcamera die jij hebt gebruikt is niet 'iets' beter, maar veel beter qua kwaliteit en specificaties. Dat maakt ook een hoop verschil qua scherpte(diepte), macro en gewoonweg de kwaliteit van je foto's.

Ik vind je reactie nog altijd erg vreemd en vooral bot, en bovendien heb ik nog altijd geen fototechnisch commentaar gehad. Als je alleen komt om jezelf op te hemelen kan je dat beter ergens anders doen Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 16:29

Ik heb een tip.
Neem voortaan je spiegelreflex gewoon weer mee Haha! .

Foto 1 vind ik overigens geweldig. Mooie speling van het licht. En ja die auto.. stom ding.
Foto 3 had ik ietsmeer van ooghoogte gemaakt. Minder van schuin boven. Doet wat mij betreft niets goeds met de foto.

En de laatste is heerlijk. Wat een lekker ding. Had je je goed op kunnen uitleven ... als je je sr mee had gehad Clown

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:57

LoveLeandro ik vind je reacties niet echt netjes. Er is al een paar keer om opbouwend commentaar gevraagd, maar vervolgens probeer je alleen te vertellen dat je eigen camera beter is en ook dit: 'als ik zo je foto's bekijk heb ik toch wel het idee dat ik er iets meer verstand van heb dan jij.' vind ik niet netjes. De bedoeling is hier om mensen op weg te helpen maar dit doe je niet terwijl je wel aangeeft dat je waarschijnlijk beter bent. Als gegeven staat in de regels dat je onderbouwed commentaar moet leveren, doe dat dan ook.