beginnen met fotograferen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

beginnen met fotograferen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:26

Ik zou wel eens willen leren fotograferen. Nu maak ik gewone foto's maar het lijkt me zo leuk om ook echte foto's te leren maken. Maar ik heb dus geen idee waar en hoe ik moet beginnen.
Welke camera?
Waar te leren?
Ik heb namelijk geen flauw idee hoe zoiets werkt met handmatig instellen en dergelijke. Mijn camera doet alles gewoon automatisch.
Iemand tips wat een goede camera is om mee te beginnen?

capopjekop

Re: beginnen met fotograferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:36

In principe zijn alle camera's waar je handmatig op kunt schieten goed om het mee te leren. Ik ben zelf veel gaan lezen over sluitertijden, iso waarden en diafragma's en ben daarna met mijn camera gaan stoeien. Verder kun je ook veel naar andere foto's kijken en mensen naar jou foto's laten kijken en om tips vragen. DAar leer je steeds van.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:49

en gewoon oefenen, van de meest achtelijke dingen foto's maken en maar kijken wat ervan komt, leer je ook een hoop van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:53

Op google vind je heel veel informatie over handmatig instellen- zoek eens op woorden als scherptediepte, diafragma, ISO en sluitertijd! Ook vlakverdeling en compositie (dingen waar je geen goede camera voor nodig hebt) kan je via google opzoeken en veel van leren. Theorie is misschien saai maar je leert wel.

Tegenwoordig kan je op veel compactcamera's sluitertijd etc. ook zelf instellen, maar met bijv. de Fujifilm Finepix S5600 (niet zo duur 2ehands) kom je verder, je kan ook even googlen op de naam van die cam.

En, bovenal.. kijken naar andermans foto's en de tips die ze daarop krijgen of beter nog: zelf foto's posten op forums waar je tips krijgt, kan je veel helpen. En natuurlijk veel blijven oefenen, oefenen en oefenen!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:57

bedankt voor alle reacties. Ik zal veel gaan lezen. Kijken doe ik al veel op dit forum.