Ik heb hem namelijk uit mijn hoofd geschilderd, met in mijn achterhoofd Whistlejacket van George Stubbs (al steigert die de andere kant op, tja... slecht geheugen? Nee, geheel opzettelijk).
Op een of andere manier kon ik niet beslissen welke kleur de hoeven moesten hebben, dus heb ik voor twee verschillende gekozen, jawel. Ik heb deze overigens wel digitaal geschilderd maar ik heb nooit meer dan twee lagen tegelijk gebruikt, meestal alles gewoon op een laag over elkaar geschilderd, zoals dat met klassiek schilderen ook het geval is (met gesso twee lagen, anders alles 1 laag, je kent het wel). Dit, omdat ik vaak te horen heb gekregen dat digitaal schilderen een soort valsspelen zou zijn, met foto's overtrekken en kleine aanpassingen per laag kunnen maken om het beter uit te laten komen en je zou meer fouten kunnen maken, et cetera. Nou, mooi niet dus. Vandaar ook dat ik heb gekozen voor een misschien ietwat moeilijkere pose (zo moeilijk ook weer niet hoor) volledig uit het hoofd. Helaas ben ik dan wel niet 100% tevreden over de bespiering, maar ik vind het niet zo storen omdat het toch nog bijna helemaal correct is, als je het mij vraagt. God, ik blèr weer. Sorry.
Commentaar, zoals gezegd, welkom. Dan kan ik hem aanpassen voor hij naar de drukker gaat.
Genoeg uitgelegd. Het schilderij:

en imo is de staartwortel veel te dun. 

) staart. Ook ik vind het achterbeen wat naar binnen gedraaid staan.
helpt het schitterende weer al wat?
Koper/paars/rood. Ik vind dat dit werken in minder lagen dichter bij de stijl komt die je met niet-computerwerken hebt.
wat een fijn plaatje om naar te kijken!