[TEK] Panter met potlood (kleur)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

[TEK] Panter met potlood (kleur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:24

Ben gister begonnen met een panter.
Hier alvast 2 stappen

1. Afbeelding

2. Afbeelding
Ben nog niet tevreden over die rechter poot maar dat ga ik nog veranderen.

Ik ben nu met het gras om de panter heen bezig.
Hopelijk geeft dit jullie een beetje een indruk waar ik mee bezig ben.
Graag zou ik ook commentaar willen (wel onderbouwd aub)

Alvast bedankt voor het kijken Knipoog

edit: die blauwe vlekken zie je op het orgineel niet, dat komt door de scanner Sigaar

Dabo

Re: [TEK] Panter met potlood (kleur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:43

Oké, ik doe het je niet na, maar een zwarte panter (of welk zwart dier dan ook) tekenen lijkt me echt hartstikke moeilijk!
Ik zit nu te computeren op een laptopje, misschien dat het daardoor komt, maar ik zei weinig 'verfijning', haar zeg maar. De oren lijken ook wel duivelshoorntjes, maar.. dat kan dus door mijn tft scherm komen. Ik ga morgen wel even op mijn andere computer kijken!
Heel veel succes er in elk geval mee! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:32

Ja, oortjes misschien aan de basis wat breder maken, zodat je beter het driehoeks idee krijgt en iets minder roze, misschien wat grijs erdoor? De huid is nl zwart eronder, lijkt mij. Zelfde geldt voor de neus. Zou ik grijs/zwart maken met blauwe highlights.

De neus ligt ook niet op een lijn met de ogen. Trek denkbeeldige lijn tussen ogen en dan zie je dat die schuin op de bovenlijn van de neus staat. Die bovenlijn van de neus zou er evenwijdig aan moeten lopen, dus links (van hieraf gezien) wat hoger.
Ik vind de uitdrukking wel mooi!
Snorharen zou ik aan de bovenkant (over de hele lengte) wit in het midden grijs en vanonderen zwart maken, zo wordt de haar rond en zichtbaar. Ik begrijp dat het heel fijne lijntjes van elke kleur moeten worden en weet niet of het te doen is. Misschien hier en daar een grijze of witte highlight op snorharen om ze zichtbaar te maken?

Wat voor een materiaal gebruik je? Waskrijt?

Hier zie je wat ik bedoel met grijze neus, meer driehoekige oren (met donkere binnenkant) en zichtbare snorharen.
Afbeelding

Je bent goed begonnen, het wordt vast heel mooi, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 07:28

De oortjes zie je op het orgineel wel een stuk beter. Je ziet ook dat het roze alleen de binnenkant is en het nog zwart als buitenkant zit. (komt door die vervelende scanner)
Ik zal nog wat aan de neus en de haarstructuur doen Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:13

Ik ben benieuwd naar hoe het wordt.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 18:27

ben al weer wat verder, zal het wel laten zien als het af is Knipoog....melt nog de oortjes wat verbeteren Tong uitsteken

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:33

Een tip: zwart is nooit zwart, en een zwarte panter is al helemaal niet zwart maar heel erg donker met bruinzwarte vlekken. Zoek maar eens naar foto's op internet, dan zul je ze vast wel tegenkomen dat wat licht op hun vacht valt: ze hebben een zelfde type patroon als hun lichtere soortgenoten. Je mag ook wat rustigere overgangen gebruiken, mocht je voor realisme gaan. Succes!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 10:57

Klopt, maar in het orgineel zit ook veel blauw e.d. maar dat kan je door die vervelende scanner niet zien. Knipoog