[FOTO] Finn (canvas/tips)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

[FOTO] Finn (canvas/tips)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 17:20

Graag zou ik een mooie foto van Finn op canvas laten printen om in de woonkamer op te hangen. Op de een of andere manier kom ik steeds weer bij onderstaande foto uit.
Afbeelding

Graag zou ik van jullie horen wat jullie van deze foto vinden en hoe jullie 'm, eventueel zouden bewerken. Opbouwend commentaar is welkom, maar houd er rekening mee dat ik:
a. totaal geen spannend fototoestel heb
b. eigenlijk nauwelijks iets van fotograferen af weet.
Dus als jullie met vaktermen gaan gooien, dan haak ik waarschijnlijk af. Haha!

Zelf heb ik altijd iets met sepia, dus daarom heb ik de foto ook even snel omgebouwd naar een sepia uitvoering.
Afbeelding

Ik vind dat de kwaliteit door het uploaden erg achteruit gegaan is. De originele versie is echt vele malen mooier en scherper. Jammer.
Ik zou zeggen brandt los en help me op weg.

Noppes

Re: [FOTO] Finn (canvas/tips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:05

Hm ik zou toch niet voor deze foto gaan, het speeltje komt zo centraal in beeld en de hond niet.
Misschien toch nog even nieuwe foto's gaan maken (of laten maken.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:57

Ik ben het met Noppes eens, het speeltje ligt erg op de voorgrond... je hond valt een beetje weg.. verder is het grootste deel van de foto tegel, dat is zonde, denk ik.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:48

Jammer dat de foto is geupload bij MijnAlbum. Misschien kun je voortaan beter uploaden op www.imageshack.us, daar blijft de kwaliteit hetzelfde, wat bij MijnAlbum niet het geval is.

Verder vind ik dat er teveel voorgrond (tegels) op de foto te zien is, en dat de hond te weinig naar voren komt. Ik had liever de camera op de grond gelegt (of in ieder geval er dicht bij) en dan het speeltje op de voorgrond scherpstellen, en de hond groter op de achtergrond. Nu lijkt het net of je de grond en het speeltje op de foto wilde, en de hond er toevallig bij lag. Knipoog Haha!

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:39

ik vind het opzich wel een gave foto, en als jij er steeds op terug komt neem ik aan dat jij hem ook leuk vind Knipoog
als je er iets aan zou bewerken zou ik in ieder geval een stuk tegels weghalen aan de onderkant..

ik heb even de onderkant een stukje weggehaald (en de kleur iets veranderd)

Afbeelding

edit: je moet ook wel rekening houden met welke formaten er mogelijk zijn met het op canvas laten drukken

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:03

Ik vind hem wel heel erg leuk! Ik vind de kleurenversie mooier dan sepia. En dat stukje tegel wat bittermoon heeft weggehaald vind ik ook mooier!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:05

Ik vind hem wel heel erg leuk! Ik vind de kleurenversie mooier dan sepia. En dat stukje tegel wat bittermoon heeft weggehaald vind ik ook mooier!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:28

Ik vind hem juist sprekend. De hond ligt erbij alsof ie even uitrust van het spelen en zo weer verder kan gaan. Met kleuren knalt hij wel beter en de bewerking vind ik ook iets mooier (die gemaakt is door bittermoon). Leuke foto en ook niet zo'n standaard hond kijkt leuk in de lens foto. De kleuren passen ook goed bij elkaar. Ja

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:29

Recht zetten, gewoon in kleur laten, storende streepjes achter hond wegwerken en klaaar voor aan de muur! Haha! geweldige foto Ja

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-07 17:41

Bedankt voor jullie reactie.
Ik kom steeds op deze foto terug omdat ik het:
a. inderdaad niet zo'n standaard poseer-foto vind
b. er verlangen uit deze foto speelt
c. Juist de hond niet het middelpunt is op de foto, maar wel het uuuhm lijdend voorwerp (jullie snappen me wel he)

Er liep eerst nog een storende riem door beeld, die heb ik weg gewerkt. Ik moet zeggen dat ik de foto zoals bittermoon 'm berwerkt heeft ook heel cool vind (bedankt daarvoor).

Ik ga nog even goed nadenken of ik de stap ga zetten en 'm op canvas laat drukken.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:50

ik vind hem juist wel leuk op deze manier: juist omdat je het speetje op de voorgrond plaatst en niet de hond krijg je een spannender beeld en niet zo'n huis-tuin-keuken schilderij van je hond.

Wel ben ik het er mee eens dat je wat meer moet kroppen (zoals bittermoon heeft gedaan): die tegels ervoor leiden teveel van het oorspronkelijke onderwerp af.

Daarbij denk ik dat je vooral moet doen wat je zelf aanspreekt: ik heb ook wel eens foto's waar ik wild van ben, maar waar anderen niets in zien: dat maakt ze bijzonder; voor JOU heeft hij wat, en daar gaat het om!