[GZ] Opdracht voor Tekenles op School

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

[GZ] Opdracht voor Tekenles op School

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 20:25

Ik heb geen idee of het hier hoort. Tong uitsteken

Op school hebben wij tekenles, en nu heb ik alle opdrachten al af die moeten. Ik heb van de leraar nog een opdracht gekregen die hij nog nooit heeft gedaan met een klas, maar die is ook al klaar Tong uitsteken
Nu heeft hij geen opdrachten meer voor mij, en hij zei dat ik maar wat op internet of wat dan ook moet zoeken naar een opdracht voor de komende lessen. Maar nu heb ik dus géén idee wát ik voor opdracht moet bedenken Tong uitsteken Dus dacht ik, laat ik eens op Bokt vragen Lachen

ALs je een leuk idee hebt, mag je het hieronder neerzetten.

Alvast bedankt
Groetjes Bonjoy

xLies

Re: [GZ] Opdracht voor Tekenles op School

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:31

Moet het écht tekenen zijn of ook knutselen ofzo?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:40

Ik heb laatst een erg leuke opdracht met CKV gemaakt. Ik zal even in stappen vertellen wat de bedoeling ervan is. Misschien dat ik binnenkort ook een foto van mijn eindresultaat kan plaatsen.

- Je kiest twee foto's van gezichten van mensen. Het is belangrijk dat op beide foto's een duidelijke schaduw zit en dat het licht bij beide gezichten op dezelfde kant valt.
- Deze foto's vergroot je indien nodig uit en je print ze zwart wit uit.
- Je legt het overtrekpaper op beide foto's waarbij je zorgt dat de ogen op ongeveer dezelfde hoogte zitten. Een van de beiden gezichten moet wat meer op de voorgrond staan. Ze mogen elkaar dus iets overlappen. Dan omlijn je de alleen echt zwarte en de alleen echt witte delen en indien nodig de omlijning van het gezicht een beetje.
- Je tekent met behulp van een lichtbak of licht dat door het raam valt (dan moet je dus je papier op het raam plakken) de overtrek over op gewoon papier (A-3 formaat geloof ik).
- Vervolgens trek je deze lijnen over met oost-indische inkt.
- Daarna vul je alle zwarte stukken in met oost-indische inkt. Dit kan je gewoon met een penseeltje doen ipv met een inktpennetje.
- Als je dit gedaan hebt maak je achter de figuren langs één of meerdere brede banen in een felle kleur met ecoline.
- Tenslotte maak je met zwart papier een pas-partout (Of hoe je het ook schrijven mag Bloos ) om je tekening heen. Et voila! Klaar is je kunstwerkje.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd. Ik zal de foto zo snel mogelijk erbij plaatsen.
Voor vragen, je kunt PB-en.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:07

Dat vind ik wel een heel leuk idee! Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:05

Dat lijkt me super leuk! Heel erg bedankt, en ik ben erg benieuwd naar de foto's Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 11:54

Ik wacht even op de foto, dan neem ik dat mee naar school. Het lijkt me heel erg leuk Haha!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:24

Ok, ik zal morgen foto's nemen en ze proberen ook morgen te plaatsen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:38

Oké bedankt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:43

Wij moesten een soortgelijke opdracht doen. Ik heb wel een aantal voorbeeldjes voor je Lachen.

Dit was de schoolopdracht:
Afbeelding

En ik kon het niet laten om er thuis ook nog een paar te maken Ja

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben trouwens gewoon wit papier gebruikt (vrij dik). Geen overtrekpapier Lachen. Verder heb ik maar 1 foto gebruikt, en wat Eefske bedoelt is dat je volgens mij van 2 gezichten, 1 geheel maakt. Maar dit is in ieder geval de bedoeling van het 'inkleuren' met de inkt. Lachen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:04

Hier zijn de foto's van mijn 'creatie'. Zo moet het er dus ongeveer uit gaan zien. Het nadeel van de ecoline is dat het nogal streept zoals je waarschijnlijk kunt zien en je moet oppassen dat je niet met oost-indische inkt drupt. Alvast succes voor als je dit ook gaat doen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Eva.

Sorry voor de grootte van de foto en de slechte kwaliteit Scheve mond

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 15:16

Wow hee, dat lijkt heel mooi en apart! Haha! Ik print de foto's en de uitleg even uit, en dan zal ik mijn tekenleraar vragen of de materialen aanwezig zijn! Bedankt! Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 14:31

We hadden vandaag weer tekenen. Maar ik ben vergeten de boel uit te printen...Slim Slim Tong uitsteken