Welke potloden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke potloden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:06

Mijn vriend heeft vroeger heel veel getekend. Hij heeft al een aantal jaren niet meer getekend, maar hij heeft het er de laatste tijd wel veel over dat hij het mist en graag weer zou beginnen.
Nu is hij volgende week jarig en ik wil hem graag goede potloden ( gewoon grijze en kleur ) geven.
Maar ik heb totaal geen verstand van potloden... Ik wil hem ook niet de standaard potloden die je bij bijvoorbeeld de Bruna kunt kopen geven. Vandaar mijn vraag: Wat zijn fijne teken potloden?

mocht het hier niet goed staan, dan graag verplaatsen!

Pistasche

Re: Welke potloden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:08

Ik heb bij de V&D een blikje potloden gekocht ( er staat art - potloden op)
Die vind ik erg fijn.
En bij sommige boekenwinkels ( bv. van der vlist ) hebben ze soms ook speciale teken potloden.

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 15:59

Je kunt ze natuurlijk bij een tekenwinkel gaan halen maar dan ben je wel veel meer kwijt als gewoon goeie potloden van de bruna, vd of dergelijken. Ik haal altijd potloden bij de bruna of kruitvat waarneer ik andere soorten wil halen haal ik deze bij de tekenwinkel in nijmegen (even de naam kwijt).

Als je het echt wilt geven zodat hij verder kan met tekenen kun je beter potloden halen in verschillende hardheden. Zelf gebruik ik veel H4 H5 en B2 Maar dit ligt natuurlijk bij de persoon anders.

Veel succes met zoeken iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:04

Bedankt voor de adviezen!
Ik heb een tekenwinkel in Utrecht gevonden en ik ga daar maar eens kijken.