[tek] tweemaal een bles.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[tek] tweemaal een bles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 18:43

Een paar weken geleden maakte ik kennis met "de toverstokjes." (Derwent kleurpotloden...)
Ik mocht van Lontje @ Bokt het één en ander uitproberen met die van haar.
Dat viel nog niet mee...
Het grijze potlood waar in normaal mee werk is makkelijk uit te gummen... Dat lukt met deze potloden niet zo goed. Uitgummen kan tot op zekere hoogte maar je krijgt lang niet alles weg.
Maargoed: heb ik weer iets om op te oefenen Haha!
Het eerste slachtoffer was

Afbeelding
Andante.

Vervolgens was Fanja aan de beurt:

Afbeelding

Hier en daar zijn zeker nog punten voor verbetering vatbaar, maar...
Ik kan nu al zeggen: die Derwents... Ik ben ook verkocht!! Ja
(formaat 25 x 35 cm)

Cyntje

Re: [tek] twee maal een bles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:45

Top top top! *LOL*
Prachtig hoor en idd wat anders dan je andere werken, ik ben ook hard aan het sparen Tong uitsteken

Vooral je laatste vind ik erg mooi!

Fenn

Re: [tek] tweemaal een bles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:01

Wauw Lachen Deze vind ik heel mooi, misschien wel mooier dan de potloodwerken van jou.
De eerste is naar mijn idee te fel voor de zwarte achtergrond, maar die tweede is heel gaaf Ja

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:07

Go jij! Go jij! Jaaaaaaaaaaaaaa! Dit is echt jouw medium Fnanne!!
Ik vind ze op één of andere manier (nog) veel sprekender dan je drukpotloodwerkjes Ja
Ik heb deze tekening van Andante in het echt gezien, de scan/foto is idd veel harder dan het origineel.

Klinkt trouwens als een sprookje: de schooljuffrouw met de toverstokjes *LOL*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:14

wauw, die eerste..........prachtig..............

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:21

Oooh jee daar is nog al een verslaafde. Clown

Ze zijn echt heel erg mooi Fnanne twee hele mooie tekeningen. Ja Zeker voor de eerste keer met een nieuw materiaal geweldig ik heb geen commentaar.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:24

Wooooowww!!! Vooral die van Fanja "leeft" echt. Héél erg mooi!!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:10

Wouw Fnanne, wat een prachtige portretten Ja ( ik kan me jou helemaal niet met een gum voorstellen, volgens mij knal jij alles zo op papier Haha! ) Ik vind ze echt heel sterk, ondanks dat deze met kleur zijn, blijf je toch die mooie stijl herkennen. Ja, van mij mag je vaker je toverstokjes laten werken!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:39

Wow! Weer een toverstokjeswerk van een ander en alweer een match!!!!
Ik geloof dat iedereen die coloursofts heeft alleen nog superwerk tevoorschijn tovert.
Jammer dat ze zo prijzig zijn....iemand die me misschien wil sponseren? Knipoog

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:12

Wauw! Ik vind de eerste echt geweldig!
Tweede is ook erg mooi, alleen de schouder wat minder (vraag me nie waarom) Clown

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:17

Daar zijn ze dan Haha! Ja we hebben idd heerlijk een dagje zitten kleuren met z'n tweeën! Voor de eerste keer dat je met de kleurpotloden aan de gang geweest bent vind ik dit heel erg gaaf en goed gedaan! Sterker nog, je zou niet zeggen dat het de eerste keer was
Moeder en dochter zijn zo heel erg mooi neergezet en ik moet bekennen het valt me niks tegen hoe de (rood)bruinige tinten 'zich gedragen' op dat zwarte!
Ben heel erg benieuwd naar wat voor werk we nog meer gaan zien van je met de toverstokjes!

oneilltje79 schreef:
iemand die me misschien wil sponseren? Knipoog

Ik Vork als ik ooit van Derwent provisie krijg voor alle keren dat ik Derwent Coloursoft heb gezegd (en het aantal liefhebbers heb vermeerderd Nagelbijten / Gniffelen ) Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:46

Fnanne wat geweldig mooi gemaakt zeg, ik doe het je niet na

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:49

Owhja, supermooi! Ja
Jij hebt ook al de juiste toverspreuken ontdekt? Ik zoek nog de spreuk voor snelheid, heb jij daar nog enkele spreuken voor achter de hand? Haha!

Maar prachtwerk zeg, die kleuren en sfeer! Vooral bij Fanja valt me op hoe tastbaar het dier lijkt, die hals kun je bijna voelen met je ogen Wow! .
Ik heb geen commentaar vind ze alleen maar mooi, mooi en mooi, ik ga weer even naar boven scrollen om ze nogmaals te bekijken Vork .

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:36

Fnanne dat is weer superwerk!
Vind de kleuren op de donkere achtergrond echt mooi tot zijn recht komen.

* scrollt weer naar boven* kan geen punt van kritiek vinden. Gewoon prachtig.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:30

Voor een eerste keer vind ik de tekeningen er prachtig uitzien. Ik krijg er al zin in om met kleuren te gaan werken.

Maar een vraagje: als je gewoon bent met enkel grijs potlood te werken, dan zorgen de verschillende hardheden van de potloden en hoe hard je drukt op je potlood voor de tinten. Is dat met kleur niet een erge aanpassing? Hier moet je niet harder of zachter drukken, maar gewoon een andere kleur nemen voor een andere tint. Ik zou al snel met een éénkleurig paard zitten (alles met hetzelfde kleurtje).

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 09:14

wauw, echt prachtig !

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 11:49

janique schreef:
... ik kan me jou helemaal niet met een gum voorstellen, volgens mij knal jij alles zo op papier...

Nagelbijten / Gniffelen euh... Nou; dat valt tegen hoor Ja Er valt altijd nog veel te schaven en te gummen aan een tekening Knipoog

@ Oneill: ik kan ze je alleen maar aanraden! Misschien als Lontje aan derwent kan laten zien hoe vaak ze hier gebruikt worden en hoe goed zij ze heeft gepromoot Knipoog
@ Naomi: weet je wat het gekke is? Ik 'doe' over deze tekeningen minder lang als de grijzen. Daar ben ik een uur of 8/10 mee bezig, met deze een ur of 4/5. Dus het gaat wel sneller.
@ Lunas: als ik met grijs potlood werk, werk ik altijd met alleen maar 2b. De druk die ik op het potloodje uitoefen, en de verschillende lagen, zorgen ervoor dat er contrast in de tekening komt.
De aanpassing met kleur vind ik wel meevallen eigenlijk. Juist heel erg leuk om te doen en te proberen.
De Derwents zijn zo goed mengbaar dat je er bijna mee kunt omgaan als met verf. Verder werk ik hetzelfde als met het grijze potlood: laag over laag. Op een gegeven moment zit daar wel een einde aan hoor en is het materiaal verzadigd. Desondanks: de mogelijkheden zijn eindeloos! Lachen (hopelijk is dit voldoende antwoord?)