[foto] Zonsondergang en bloemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

[foto] Zonsondergang en bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:33

De foto's van de zonsondergang zijn vanuit mijn kamer gemaakt:
[1]
Afbeelding
Jammer van de takken rechts.

[2]
Afbeelding
Jammer van de takjes onderin.

[3]
Afbeelding
Ik heb deze even © vrij gelaten omdat de foto dan beter over komt. Maar dat wil niet zeggen dat die er niet op staat.

En dan nu de bloemen:
[4]
Afbeelding
Deze vind ik kwa scherpte erg goed gelukt. Ik stoor me alleen aan de pony op de achtergrond. Clown

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding
Aan een kant stoor ik me er aan dat 'rechts' niet scherp is maar aan de andere kant trekt je oog daar door wel goed naar het midden van de bloem.
Verder zit er een raar blauw randje aan de linker blaadjes.. Verward

[7]
Afbeelding
Helaas niet goed scherp gesteld. En weer dat rare blauwe randje.

[8]
Afbeelding
Deze foto is gemaakt toen het even noodweer was hier, afgelopen zondag. Dit is overdag, het is geen nacht ook al lijkt dat wel zo Tong uitsteken.

Deze foto is niet echt spectaculair maar ik heb hier een functie op uitgeprobeert van mijn camera.

Dat was het.
Brand maar los maar houd me heel! Tong uitsteken

*graag wel onderbouwt commentaar dus niet: "Lelijke foto's". Leg dan wel even uit hoezo, dan heb ik er ook nog wat aan Knipoog.

Rivendell

Re: [foto] Zonsondergang en bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:45

Heel gaaf hoor Tammy! Echt mooi gedaan.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:25

misschien een domme vraag hoor, maar je geeft zelf al aan wat je niet goed vind aan de foto's.
waarom doe je ze dan niet over en plaats je ze pas als je er zelf tevreden over bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 13:28

wat je bij foto nummer 2 al zegt van die takje's onderin, die kan je makkelijk weghalen door er een kader om de foto heen te zetten en dan ietsie op de foto dat die takje's weggewerkt zijn en dan is die foto super toch?

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:39

NotNice schreef:
misschien een domme vraag hoor, maar je geeft zelf al aan wat je niet goed vind aan de foto's.
waarom doe je ze dan niet over en plaats je ze pas als je er zelf tevreden over bent?

Misschien wil ze weten of anderen het misschien niet met haar eens zijn.. of wat ze kan verbeteren.. anders is het moeilijk tevreden worden vind ik Knipoog

aan de TS: ik vind het persoonlijk wel erg mooie fotos! Het commentaar wat je zei is inderdaad zo.. toch storen de meeste dingen die je aangeeft niet zó erg hoor.. ga zo door Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:49

Bedankt voor de reacties Lachen

@ NotNice: Dat geef ik aan omdat het mijzelf dan al is opgevallen, zodat mensen daar iig geen commentaar op hoeven te leveren (tenzij ze een tip geven hoe ik dingen eventueel zou kunnen vermijden). En als ik foto's zou plaatsen waar ik tevreden over zou zijn dan hoef ik ze net zo goed niet te plaatsen Knipoog. En verder sluit ik me aan bij wat jas_horses zij. Lachen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:46

NotNice schreef:

Om tips te krijgen hóe het beter kan, en wat er wel en niet goed aan was? Daarvoor is dit toch, niet alleen voor perfecte platen met alleen maar 'wauw'-reacties.

De foto met de narcis van de achterkant vind ik heel erg leuk! Mooi scherp, en die pony heeft wel iets grappigs!
Foto 6 ook heel geslaagd, mooie scherpstelling enzo.
Voor de rest vind ik je luchtfoto's niet bijzonder, aangezien er geen bijzondere lucht was en de takken niets toevoegen aan de foto.
De noodweer-foto is grappig, maar niet echt goed. Te donker enzo.

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:34

1. Mooie foto. Die takken storen me niet eens zo heel erg, het geeft wel wat sfeer.
2. Heel mooi, inderdaad jammer van die takjes onderin. Ik vind de overgang van de kleuren van de lucht héél mooi, en daar steekt die boom weer mooi bij af.
3. Weer een hele mooie plaat!
4. Mooie foto. De pony vind ik wel leuk op de achtergrond, alleen het hek (?) ervoor niet.
5. Mooie foto's, jammer dat het er niet helemaal op staat.
6. Mooie foto, de kleur combinatie wit-oranje is leuk:)
7. Zonde van dat blauwe randje!
8. Mooie mysterieuse foto. Naar mijn gevoel zit er te veel boven en onderkant aan, waardoor het middengedeelte een beetje wegvalt. Ook nét iets te donker.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 22:02

Bedankt voor de reacties! Lachen

@ Love__Anouk: Over foto 7; Dat blauwe randje, ik weet dus ook niet wat het is en hoe het komt Verward