[VER] PaardenVerhaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nieszje

[VER] PaardenVerhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 21:05

Hooi ik heb met een vriendin een verhaal gemaakt:D
is nog niet helemaal af maar beoodelingen zijn welkom ! Clown

In de stallen.
‘Danja zullen we buiten rijden?’ zegt Denise
‘Ja okee was Ik al van plan vandaag maar met zijn tweeen is het een stuk gezelliger.’
‘Ik haal wel eerst een borstel over Nicht heen.’zegt Denise
‘Ja ik ook over Igel.’ zegt Danja

1 uurtje later zijn de meiden klaar om te vertrekken.
‘Wie het eerst bij het grasveldje van de appelboom is !’ Roept Danja
‘3, 2, 1 START.’ En de meiden racen naar het grasveldje met de appelboom dat is het lievelingsveldje van de meiden en de paarden.
Nu ligt Denise voor maar het duurt niet lang tot dat ze kop aan kop zijn.
Ze zijn dicht bij het veldje en …….. ze hebben allebei gewonnen tegelijk aan gekomen.
‘Pffffffff he he haha nog steeds gelijk zusje wanneer ga je nou een keer winnen.’ Zegt Denise
‘Nou dat komt nog wel en het is geen zusje maar zus we zijn tweeling weet je nog alleen jij bent 10 minuten eerder geboren dan ik.’ Zegt Danja
‘Wat heeft de appelboom dit jaar weer veel appels kijk maar Danja.’
‘hier kijk eens Night ook een appeltje voor jou pluk er ook een voor Igel Danja.’
‘Mmmmmm wat zijn het weer lekkere appels dit jaar he Denise.’
‘Ja zeker vorig jaar waren ze wat meliger.’
‘Kijk dan wat lief de pony’s kan je helemaal los laten staan, zo goed vertrouwen ze ons.’
‘Ja ik wil Igel echt NOOIT meer kwijt.’
‘Ze lijken ook zo op elkaar.’
‘Ja duh ze zijn een tweeling haha.’
‘Denis zullen we zo weer terug gaan?’
‘ja het wordt al donker en het is al 7 uur.’

De meiden reden terug naar huis.
‘ Denise weer een wedstrijdje doen en dan ga ik winnen!’
‘Okeey.’ ‘ 3,2,1 START!!’
Nu liep Danja met een voorsprong voor.
‘Danja je loopt voor goed zo.’
Ze waren nu bijna thuis en op de laatste bocht.
‘Kijk Denise daar ligt een boomstammetje zullen we daar over heen springen?’
‘Oke.’
En ze sprongen tegelijk er over heen en tegelijker tijd kwamen de pony’s met hun been tegen de stam aan.
‘ AAAAAHHHHH KIJK UIT DENISE WE GAAN VALLEN.’
En jawel hoor Denise en Danje voelde een harde plof en toen niks meer.
‘Denise, Danja wakker worden.’ Zegt moeder
‘Mama waar zijn we.’ Zegt Danja
‘Jullie zijn veilig thuis.’
Plotseling schieten ze overeind en zeggen: ‘Waar zijn de pony’s ?!’
‘Rustig jullie die staan lekker in de stal.’
‘Maar wat is hier voor gebeurt?’
‘Jullie zijn van je paard af gevallen en toen flauwgevallen.’
‘Hoe is met onze pony’s.’
De moeder van de meisjes fluistert even met haar man: ‘Jan ik zei toch dat deze vraag zou komen wat moet ik nou zeggen.’ En de man zei terug : ‘wacht maar ik vertel het wel.’
‘Lieve lieve meisjes de pony’s zijn ernstig kreupel door de val ik ben bang dat ze moeten in slapen.’ Zei papa
‘Nee Nee doe ons dit niet aan!!!’ en de meiden renden snikkend naar de stallen.
‘Rustig meiden rustig.’ Maar ze hoorden het al niet meer.

‘Ik wil niet dat je dood gaat Night dat mag niet.’ Snikt Denise
‘Nee je mag niet dood gaan Igel.’ Snikt Danja ook
‘Kom Denise we gaan weg lopen.’
‘Ja goed idee Danja’.

1 uurtje later is het 8 uur en de meiden zijn klaar om te vertrekken.
Ze hebben al hun spullen ingepakt en lopen nu met 3 tassen vol eten voor hun 20 waterflessen een tas met poetsspullen en 2 slaapzakken en een tent naar hun paarden en lopen er stilletjes gaan ze er van door.
‘Het wordt nu wel heel erg donker vind je niet Danja.’
‘Ja eigenlijk wel ik begin het eng te vinden.’
‘gelukkig hebben we onze pony’s nog.’
‘Denise wacht! Igel kan niet meer lopen.’
‘Nou dan zetten we hier de tent op en gaan we morgen weer verder lopen.’
De meiden zetten snel de tent op zetten de pony’s neer wensen ze een fijne nachtrust en gaan slapen.

De volgende ochtend.
‘AHHH Danja kom eens snel hier.’
‘Wat is er?’
‘De de pony’s zijn weg.’ Stottert Denise

de meiden gaan opzoek naar de pony’s.
‘NIGHT!!! IGEL!!!’
‘NIGHT IGEL.’
‘BAASJE HIER!!!’
Plots komt Igel aan lopen uit de bosjes.
‘Igel lieverd waar was je.’
‘Maar waar is Night?’
‘Denise hoorde jij dat ook.’
‘Wat.’ Zegt Denise half huilend
‘ Gehinnik uit de bosjes.’
De meiden lopen naar toe.
‘NIGHT oo lieverd wat is er met jou aan de hand?’ er was inderdaad was mis Night lag hulpeloos in de bosjes te hinniken.
‘Het is zijn voet Danja wat moet ik nou doen oo Night ga niet dood.’ Zegt Denise half huilend en hulpeloos.
‘Rustig Denise help me even kom help me even om Night op te laten staan en daarna gaan we hulp zoeken.’
‘1,2,3 NU kom op Night.’
‘kom op Night ga niet dood kom op ga staan.’
‘nog een keer.’
‘1,2,3 Nu ja daar gaat ie.’
Een beetje wankelend staat Night op zijn benen in de bosjes.
‘OOO Night ga alsjeblieft niet dood.’
‘POF.’
‘Wat was dat???’
‘O nee dat was Igel die de hele tijd hier ook heeft gestaan.’
‘Danja dit gaat echt niet meer we moeten naar huis ik wil niet meer.’
‘Dit doet alleen meer pijn bij de paarden ik wil niet meer snik snik nee dit gaat niet meer snik ik vind het niet meer leuk.’ Huilt Denise
‘Nee ik wil ook niet meer snik kom we gaan Igel even helpen snik.’ Ook bij Danja rollen nu de tranen over haar wangen.
‘1,2,3 Nu gelukkig Igel gaat al staan.’
‘Danja ik heb me mobiel bij me ik bel papa en mama wel.’
‘hallo snik snik met Denise we zijn in het bos en het gaat niet goed met snik snik de pony’s wil je ons komen ophalen snik?’
aan de andere kant van de lijn: ‘Natuurlijk lieverd waar ben je oh we waren zo ongerust we komen zo snel mogelijk.’
‘Jan we moeten zo snel mogelijk naar het bos de meiden zitten daar.’
‘het gaat niet goed met de pony’s dus we nemen de trailer mee.’
‘kom op dan Maria we gaan.’

2 uur later.
‘ohh lieve schatten daar zijn jullie kom zet de pony’s maar snel in de trailer en komen jullie ook maar zitten.’
‘Mama papa ik wil naar huis.’ Zegt Danja
‘Kom we gaan naar huis en dan gaan jullie dit allemaal uitleggen.’

De pony’s zijn op stal gezet met veel slobber en een portie hooi en dan moeten de meiden vertellen waarom ze zijn weggelopen.

Danja en Denise zitten voor de kachel met een koek en een warme kop chocomel.
Dan schraapt vader zijn keel en vraagt : ‘Dus meiden jullie kunnen nu wel hier zo stilletjes blijven zitten maar waarom waren jullie nou weggelopen ?’
Opeens moeten de meiden heel hard huilen Denise begint met praten
‘We willen niet dat Igel en Nicht ingeslapen worden we houden zo veel van ze we willen ze echt niet kwijt vader moeder alstublieft laat ze niet inslapen alstublieft!’ verteld Denise snikkend.
Dan begint Danja te praten : ‘Nee !! we hebben ze al vanaf veulentjes af aan en ze zijn pas 5 jaar oud we kunnen ze toch niet inlaten slapen !!’
‘We zullen echt altijd voor ze zorgen zelfs als we er niet op mogen rijden we blijven van ze houden voor altijd !!’ zeggen de meiden niet pratend maar huilend.
Dan begint moeder te praten ‘Meiden we hebben een besluit genomen, en er is geen anderen oplossing” “ja meisjes… jullie willen tog niet dat jullie paartjes om gaan van de pijn? Of wel soms” zei vader ernstig. “maar we willen altijd bij hun zijn!” schreeuwden Denise bot terug.
“ja, en als je hun laat inslapen, dan… dan moet je ons ook laten inslapen” zei Danja verward.
“En nu is het afgelopen ja?” zei vader. “jullie gaan nu direct naar bed, en WIJ laten ze volgende week inslapen” zei moeder. “maar” snikten de meiden. “niks te maren, jullie gaan nu naar bed!”
Denise en Danja hebben nog een uur liggen snikken in bed, maar zijn dan uiteindelijk ook moe in slaap gevallen.

1 Week Later....

‘Papa mama Aljeblieft nee nee NEE Ik kan dit niet geloven hoe gemeen kunnen ouders zijn alsjeblieft doe ons en die paardjes niet aan !!!!!’ schreeuwen de meiden
Vandaag gaat het gebeuren de pony’s worden ingeslapen ze worden in de trailer geladen alleen ze hebben een probleem.........
Danja en Denise liggen als bomen voor de stallen van hun lievelingen en zijn niet van plan om daar verandering in te maken ze blijven versteend liggen.
‘Damens NU aan de kant !’ zegt vader nog al geirriteerd.
‘NEE !! jullie doen dit ons aan jullie moeten eerst over ons heen rijden(wat de pony’s toch niet doen) of jullie moeten ons ook laten inslapen !!’
‘Meiden wij doen dit ook niet graag dat weten jullie dondersgoed !! en nu aan de kant of ik word enorm boos en zo willen jullie mij niet maken echt niet dan zijn jullie niet blij !!’ zegt vader
Ze merken niet dat moeder in tranen staat en dan begint ze plotseling te huilen
‘Hans laat dit ik wil de meiden dit niet aan doen !! laat ze alsjeblieft bel nu de dierenarts ik wil dit niet !!’ zegt moeder snikkent.
‘maar Elisebeth waarom niet ?’
Toen begon moeder met haar verhaal.
‘Vroeger had ik ook een pony genaamd Angel er was met de trailer een ongeluk gebeurt waar zij in zat daar weet ik niet zo veel van maar goed op een dag toen ik op der reed zakte ze plotseling door haar benen heen ik was helemaal van slag de dierenarts zei dat het nooit meer kon genezen en dat ik ook nooit meer op der mocht rijden toen heeft mn vader besloten om der in te laten slapen zonder dat ik het wist ! ik vond het vreselijk en toen heb ik tegen mezelf gezegd dat als ik later kinderen met paarden of pony’s zou hebben dat ik dat hun nooit en tenimmer zou aan doen !!’ met een zucht van ontroerte slikte en zei tegen haar man ‘Dus doe het alsjeblieft niet Hans Vader zetten zijn brilletje op de punt van zijn grote neus.
“hmmm…” zei hij ernstig.
De meiden keken hem verrast aan.
Pas toen vader een brede grijns op zijn gezicht kreeg juichten de meiden, en renden meteen naar hun lieve paartjes. “ik laat je nooit, echt nooit meer los” zei Denise met tranen in haar ogen.
“En ik zal je nooit meer over één of anderen boomstam vallen” zei Danja lachend, snikkend tegelijk.
Precies op dat moment hoorden ze een schrille lach.
Huh? Zei Danja, en ze keek op. Er stond een man vorr de box van Nicht en Igel.
Wie bent u!? en wat doet u hier!? Snauwde Danja naar de man.
Ik zal me even voorstellen
‘Ik ben Jan Henk Jacob Wim Hobert Staatsburg lange naam he’ snaude de man onaardig.
‘Ik weet niet wat uw hier doet maar dit is ONS terein dus wegwezen !’snauwde Denise terug.
‘Ho Ho meisje niet zo brutaal weet je wel wie ik ben ?’
‘Nee en dat hoef ik niet te weten ook griezel weggwezen of ik ga mn moeder halen !!’
‘Dat hoeft niet jongendames jullie moeder kan toch niet tegen mij op want ik ben namelijk....’’
‘Blabla Hobert okej had ik het goed MAMA ecge GRIEZEL HIER !!’
De man schudde zijn hoofd ernstig en liep naar de uitgang
“wat doet die vent hier” vroeg Danja.
“ik weet het niet, en het kan mij ook geen BAL schelen.” Zei Denise
Danja keek tog ernstig naar Igel, en fluisterde in haar oor: “wat denk jij”
Opeens begon Igel onrustig in haar box de trappen, en te hinniken.
Opeens kwam die vreemde meneer … Hubbert weer binnen. Hij pakten het zadel van Nicht, en zadelde hem op. Denise schreeuwde het uit Blijf van Nicht af, blijf van MIJN nicht af. Ook nicht werd erg zenuwachtig, en steigerde onverwacht. Denise werd als een kegel door een bolingbal omgeslagen, en de man reed weg. Ze hoorden hem nog net schreeuwen: “kom jij maar met mij mee naar de slacht! Hehehehe!”
‘NICHT NICHT NE NICHT NEEEEEEE !!!!’ huilend schreeuwend stapend roept Denise.
‘We gaan er nu achteraan Denise dan kunnen we Nicht mischien nog helpen.’
Renend gingen de meisjes er achter na na een stuk rennen zien de meiden de man met een onrustende Nicht stappen.
‘Nu verstoppen en Nicht roepen dan komtie naar me toe en kan die man hem niet meer houden dat weet ik heel zeker.’ Zegt Denise heel zeker
‘Nicht Nicht !!!!! Nicht Ik ben het.’
Toen gebeurde er wat heel raars Nicht ging heel hooh steigeren en bokken en rende zo naar stal gillend en scheeuwend gingen de meiden erachter na maar Nicht was vast beraden Hij ging naar stal.

Na een half uur rennen kwam Nicht de stal in rennen bokkent en schoppend gooide hij de man van zijn rug en rende toen meteen naar Denise.
De man lag bewusteloos op de grond. “Oh Nicht! Was ik je tog bijna weer kwijt geraakt!”
Met een diepe zucht plofte we op de grond, naast de man. Toen hij bijkwam zei hij: “waar ben ik?”
“U bent op verboden terrein, en u word afgeslacht” grapte Danja eruit.
“Wat!?” ik ben nog zo jong!” piepten de man. “Ja menerr, dat is Nicht ook” zei Denie.
“O, ja nu weet ik het weer” zei de man.
Op dat moment kwam moeder binnen. ‘wat is hier in hemelsnaam gaande?” riep ze.
Hobbert stond op, en zette zijj brilletje zo kieskeurig mogelijk op zijn neus, en schudde de hand van mam.
“Ahum… ik ben menerr Staatsburg” zei de man.
“O, das voor mij!” zei vader die net aan kwam rennen.

‘WAT !! Deze man wou mijn Night naar de slacht brengen,vader ik wist niet dat u zo slecht was’’
‘O ja damens dat moest ik jullie nog vertellen sorry deze man kwam jullie uittesten hoeveel jullie van jullie pony’s houden als jullie er achterna gingen wat jullie ook gedaan hebbben mochten ze blijven en als jullie ons zouden halen wat trouwens ook heel verstandig was geweest gingen ze weg en deze meneer had ze dan ook toevallig mee genomen want hij is ECHT vab de slacht.’
Vader hoorden niet dat denise nog zei: ‘Vuile dierenbeul ga van ons terein af’
‘Nou dan is mijn werk hier gedaan mag ik het geld meneer.’
‘Nou Nou meneer Staatsburg niet zo opdringerig wilt u niet te drinken of gaat u meteen weg ? meiden gaan jullie maar vast naar binnen en ga maar wat drinken dan pak ik het geld even.’

Iets Later...
‘Denise !! Igel is weg en Night ook !!’
“wat!?” Denise kwam aanrennen. “maar hoe...” “Ik... ik weet het niet” Zei Danja.
De stallen waren leeg. Of tog niet. “Kijk Denise! Een briefje!!”
Danja pakten het briefje op, en las het hardop:

Hahaha! Jmmr voor jullie!
“IK” heb jullie paardjes lekker gesteeldt! En ik ben ze nu aan het afslachten, om er gehakt van te maken!
Hahahahaha...

Met vriendelijke groedt: ...

Met open mond liet Danja het briefje op de grond vallen.
‘wat nee he nee!’’
‘’wat wat nu weer wat is er !!’’
‘’HET WAS WEER DIE HOBERT !!’’
snel pakt Denise het briefje van de grond leest het na en zegt tegen danja: ‘Dat weet je helemaal niet ! er staat geen naam onder !’
‘ Wat denk je dan wie heeft het dan gedaan ?!’’
‘’ Papa ?!’’
‘’JA ik weet het !! hij eeft die ene man toch geregeld ?! en dat is niet gelukt dus...!’’
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-03-07 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

SANEX

Re: PaardenVerhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:26

Bij de 3 alinea ben ik gestopt met lezen omdat het toen al meer dan niet meer geloofwaardig was. Een beetje fantaseren is leuk, maar én een tweelingzus, én tweelingpony's , én met zn tweetjes tegelijk vallen, én twee meiden beiden bewusteloos, én twee pony's kreupel van een boomstamsprongetje waardoor ze beiden ingeslapen moeten worden.....

Dat is teveel gekke dingen in 1 klein stukje waardoor het voor mij al niet meer intressant en geloofwaardig is.

Dat is gewoon mijn eerlijke mening Knipoog

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:32

Het is niet erg geloofwaardig, zoals SANEX al zei gebeuren er wel erg veel 'toevallige' dingen. Persoonlijk vind ik het niet echt leuk om te lezen.
Maargoed, dat is mijn mening, en als jullie het leuk vinden om dit soort verhaaltjes te schrijven; gewoon doen hoor!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:20

Sorry maar dit is nogal penny.
Het verhaal is allesbehalve geloofwaardig en daarom vind ik het niet leuk om te lezen. Verder moeten jullie toch echt even beslissen hoe dat paard heet, nicht (wat ik persoonlijk nogal uhh.. raar vind) of night. Het verhaal is een beetje afgezaagd, zo'n typisch verhaal wat in de penny staat. Maar als jullie er lol aan hebben dit te schrijven moeten jullie echt doorgaan! Lachen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:04

Make my day Huilen van het lachen

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:24

Ik heb het nu nagelzen en ik vind het ook niet echt leuk meer, dus we gaan een nieuw verhaal maken wat ECHT gebeurd kan zijn.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:57

ik ga met de rest mee,,
ook veel fouten enzo,, Nagelbijten / Gniffelen

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:09

ik vind het wel leuk !
wanneer komt er een vervolg ?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:10

Kikka schreef:

Just what I thought.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:00

Staat hier helemaal fout, dit moet bij CB! *TeMt!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:16

Elessar schreef:
Kikka schreef:

Just what I thought.

Haha Clown
Maar leuk dat je nog een poging waagt TS!

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:20

o sorry ik zie het nou ook dat die verkeerd staan hoe verwijder je hem ?

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:08

Dan moet er een mod getemd worden, en dan wordt je topic verplaatst.
Er is al getemd zo te lezen. Knipoog

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:38

Ik irriteer me rot aan de tekens ( die haakjes)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:50

“kom jij maar met mij mee naar de slacht! Hehehehe!”

Haha!

Vind het niet echt geloofwaardig.. En ik denk dat je wel beter kan! Dus kom op meid! Ga er voor!

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:54

ga met de rest mee Tong uitsteken

Gloriantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:16

Ikke ook Tong uitsteken

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 09:21

[PP] -> [CB]

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:17

er staan wel echt heel veel typefouten in! Als je even de tijd neemt zal het er veel beter uit zien, het is irrietant om te lezen nu en mensen hebben de neiging om te stoppen, zoals velen al doen. Verder is het meeste commentaar al gezegt.

Mireille

Re: [VER] PaardenVerhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 18:40

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

Kimbey

Re: [VER] PaardenVerhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 23:18

Inderdaad, te ongeloofwaardig. Dan heet het dier Nicht en dan Night, en 2lingen 2 meisjes, kan maar dan ook nog eens 1 2lingpaard?