[TEK] IJsvogel met vangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

[TEK] IJsvogel met vangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 13:26

Formaat: A-4
Ondergrond: grijs fotokarton
Materiaal: pastelkrijt
Aantal uren werk: 4,5

Afbeelding
Ik moet zeggen dat de achtergrond niet helemaal tot zn recht komt op de foto; IRL zijn de overgangen beter.

RicardoOpa

Re: [TEK] IJsvogel met vangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:28

Erg gaaf, heb zelf ook pastelkrijten, maar ik vind het nog steeds lastig om daarmee te werken...
Dus heel knap! Knipoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 13:34

Het meeste is trouwens met pastelpotloden gedaan hoor Knipoog Daar kun je iets gedetailleerder mee werken Ja
Het moeilijkste van pastel is dan ook idd om details als bijv vachtstructuur (of in dit geval verenstructuur Lachen ) weer te geven.
Veel laagje over laagje werken, veel ton sur ton kleuren.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 13:44

Hijs leuk! kleuren mooi gedaan, achtergrond ook en dat visje Tong uitsteken Ja, vind em erg mooi!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:26

Ho, wat kijkt die vis me eng aan!
Aan de ene kant vind ik dat er WEL een verenstructuur in zit, aan de andere kant vind ik hem weer te egaal. Ik mis wat uitdrukking in de ogen, maar dat is bij deze soort ook heel moeilijk en ik denk dat hij IRL beter uitkomt, omdat hij dan een stuk kleiner is en je dus meer overzicht hebt. Ik ben vooral te spreken over de houtschors, al is hij naar mijn smaak toch wat te bruin.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:01

@Josav:
ik denk dat de structuur ook niet helemaal overkomt op de foto. En het oogje van de vogel was oorspronkelijk levendiger, maar door het fixeerspul wordt het altijd wat donkerder. Moet nog even "smokkelen" en met wat wit nog even in de pupil. Knipoog
Dat visje, zielig he? Haha! Ik had eerst geen lichtjes in z'n oogjes gedaan, maar dan gingen z'n oogjes helemaal verloren. Vond het ook wel extra drama geven dat ie je nog aankeek Nagelbijten / Gniffelen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 19:05

erg mooi!! ben ook grote fan van ijsvogels!!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 19:43

aaaaahhh dat visje Haha!
Mooie tekening Ja Volgens mij is het erg moeilijk om die veertjes goed te krijgen met pastel! De boomschors vind ik ook heel erg goed gedaan. Het oogje van de vogel vind ik wat 'wegvallen' in het geheel. Jammer altijd dat door fixatie de kleuren wat verloren gaan met pastel

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 07:40

a gish ik wil dat visje redden wat kijkt die lief Tong uitsteken mooi gedaan

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:58

Owh dat visje! Die is vast nog wel op tijd uit de snavel gefloept, toch? Nagelbijten / Gniffelen

Een ontzettend mooi werk Ja .
Levendige voorstelling en de boomtak en achtergrond passen er echt heel mooi bij.
Fixatief tast idd je kleuren aan, dat is een reden dat ik (behalve allergisch erop reageren) het niet gebruik. Ik stop mijn tekeningen altijd weg in een wissellijstje met simpele passe-partout. Niet te duur en je behoudt je werk zoals je dat gemaakt hebt Lachen .