[Foto] My first pictures..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

[Foto] My first pictures..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 22:31

Eindelijk, eindelijk is het dan zo ver. Ik heb mijn nieuwe camera, de Canon Eos 400D kunnen kopen. Heb voor het eerst er even wat fotootjes mee gemaakt en ben heel benieuwd naar jullie commentaar. Houd er wel rekening mee dat dit de allereerste foto's zijn, dus ze zijn lang niet perfect Knipoog De foto's zijn, behalve een toegevoegde rand, niet bewerkt.
Er zit geen copyright met koeienletters overheen, maar de foto's zijn niet bedoeld om overal naartoe te kopiëren

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. (Heel erg overbelicht, maar vond het wel een apart effect hebben Bloos )
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Vanaf hier werkte de uploadsite niet meer mee, dus helaas heb ik ze moeten uploaden bij mijnalbum

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. heel jammer alleen van het draadje
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Laat maar horen Haha!

Faelivrin

Re: [Foto] My first pictures..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:49

Allereerst complimenten, voor een eerste keer met een spiegelreflex is dit zeer zeker niet slecht. Lachen
Ik zal ze even per stuk van commentaar/tips voorzien, misschien heb je er nog wat aan.

1. Erg mooie scherpte-diepte [Onderwerp scherp, achtergrond 'dof/wazig' dat bereik je door de F-waarde oftewel je diafragma laag te zetten.] en mooie kleuren. Alleen zit er ietwat beweging in het onderwerp waardoor de bloem niet helemaal scherp is, jammer!
2. Leuke compositie, alleen vind ik het onderwerp niet mooi. Knipoog Verder prettige kleuren om naar te kijken.
3. Vind ik persoonlijk totaal niet mooi door de overbelichting, maar kan natuurlijk kwestie van smaak zijn. Knipoog Voor mij is dit gewoon een mislukte foto. Haha!
4. Erg gaaf, prachtige foto. Hele mooie kleuren, warme tinten, en een mooie compositie + scherpstelling. Complimenten voor deze foto! OK dan!
5. Ook erg gaaf, vooral de scheve lijnen en de kleuren er doorheen. Mooi!!
6. Vind ik niet mooi, heeft niks; doet me niks, en je hebt volgensmij geflitst, wat ook niet een mooi effect geeft. Knipoog Uploaden kun je trouwens beter bij www.imageshack.us doen, haalt de kwaliteit niet zo naar beneden zoals mijnalbum.nl dat doet.
7. Mooie zwarte achtergrond, alleen weer een beetje beweging in de foto. Pluspunt is wel dat je niet hebt geflitst [Wat véél mensen wel doen met sieraden fotograferen.]
8. Ik moest even goed kijken welk draadje je bedoelde, maar ik heb hem gevonden haha! Inderdaad jammer, ligt het draadje op de ketting of zat hij op de lens?
9. Ik kan zo niet ontdekken van wat object dat stuk hout onderdeel is, maar vind het wel mooi passen bij de sieraden, geeft een exotisch effect. Haha!
10. Zelfde commentaar, alleen vind ik deze mooier door de horizontale positie waardoor de foto ruimer lijkt te zijn, minder benauwd gevoel als op foto 9.

Jij komt er wel! Lekker door blijven oefenen! OK dan!

Jasmijn_

Re: [Foto] My first pictures..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 22:09

Dankjewel Haha!
Ben heel blij met je commentaar, en kan er nu ook zeker weer wat mee. Kan me er goed in vinden. Tja, en sommige dingen blijven gewoon een kwestie van smaak, maar weet nu wel waar ik aan kan werken Knipoog
Draadje lag inderdaad op de ketting zelf, heel jammer maargoed. Dat stuk hout is trouwens een handgemaakte olifant, wel beetje apart combi misschien met sieraden maar vond het een rustig en neutraal effect geven (en weer extra contrast met de sieraden).
(Uploaden had ik trouwens wel bij imageshack.us gedaan, maar vanaf foto 5 werkte de site niet meer mee, kreeg geen foto meer geupload Scheve mond )