Het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik weer een verhaal geschreven gehad. Maar vandaag begon het toch weer te kriebelen. Dit is ook eens een verhaal waar ik echt plezier in heb om te schrijven. Het kost me niet veel moeite, en inspiratie blijft me met bakken toestromen.
Heerlijk gewoon. Daarom heb ik besloten dat ik het weer eens met bokt wilde delen. Zoals eerder word het een verhaal wat gevolgd moet worden.

Citaat:Langzaam sloop ik door de grotten naast het meer. Af en toe wierp ik een blik op de muren die helemaal bedekt waren met mos en ander goor spul. Achter me hoorde ik geritsel. Vliegensvlug draaide ik me om, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat het een muis was. Iets nerveus liep ik weer verder. Om de een of andere reden versnelde ik mijn pas, alsof er iets achter me aanzat. Hoe verder ik in de grot kwam, hoe donkerder het werd. Het mos groeide op dit punt niet meer. Ook hing er een muffe lucht, de lucht van iets wat dood was. Voorzichtig knipte ik de zaklamp aan en keek om me heen. Geschrokken sprong ik achteruit. Allemaal dode lijken zonder hoofd. De hoofden lagen ernaast. Voor me hoorde ik iets grommen. Gelijk scheen ik er met de zaklamp op. Het was een groot wezen. Het had twee hoofden, 4 armen, haren over zijn hele lijf, een staart en de bek van een hond. Het verbaasde me dat een ‘mens’ er zo uit kon zien. Verbijsterd stapte ik achteruit, maar ik werd omsingeld door nog een paar van dit soort wezens. Hard gilde ik toen een van de wezens op me sprong. Angstig begon ik nog harder te gillen, totdat ik in mijn nek gebeten werd..
Gillend ontwaakte ik uit mijn slaap. Gelijk greep ik naar mijn nek. Hij bloedde echt, er zat echt een hondenbeet in, een diepe hondenbeet. Nu gilde ik nog harder, kijkend naar de deur van mijn slaapkamer. Met een ruk ging hij open en stonden mijn vader en moeder in de deuropening. Het leek eeuwen te duren voordat het licht aangedaan werd. Ondertussen gilde ik nog steeds. ,,Rustig, rustig, het was maar een droom schat.’’ suste mijn vader me, terwijl hij naast me kwam zitten. Angstig keek ik hem aan. ,,Nee, dat was het niet. Ik bloed, in mijn nek. Een hondenbeet! In mijn droom werd ik gebeten door een soort van hond! Echt.’’ Trillend keek ik hem aan. De kraag van mijn pyama zat inmiddels al helemaal onder het bloed. Mijn moeder verstijfde en ging toen de kamer uit. ,,Ik wek je zus, Frank, bel het alarm nummer.’’ Gilde ze. Lucht halen werd met de minuut moeilijker. Niet begrijpend keek ik mijn vader aan, die haastig opstond en naar beneden denderde. De beelden van mijn droom flitste steeds weer door me heen. Het was een rare droom geweest, zeker nu ik echt aan het bloeden was. Ik schrok op toen mijn zus gillend in de deuropening stond. ,,Ik moest komen om je gerust te stellen.’’ Zei ze geschrokken toen ze haar blik op mijn pyama vestigde. Het bloeden van de wond leek niet te stoppen. Toen ze naast me was komen zitten, begon ik tegen haar aan te leunen. Recht zitten lukte niet meer, en liggen deed pijn. ,,Ik was in een grot. Ik werd aangevallen door enge wezens.’’ bibberde ik zachtjes tegen mijn zus. De wezens kon ik me nu niet meer echt voor de geest halen. Ik hoorde hoe de deur beneden open ging en vervolgens heel wat gestommel op de trap. ,,Ze zijn er Mariska, je gaat mee met de ambulance.’’ zei Tara schokkend, starend naar het tapijt. Al snel waren de mensen van de ambulance in mijn kamer. Nog voordat ik iets kon vragen of zeggen zakte ik weg. Ik was bewusteloos.
Langzaam opende ik mijn ogen toen ik gegil hoorde. Alles was wit, behalve de kleren van mijn ouders en mijn zus. Drie dokters stonden naast mijn bed. Ik lag in het ziekenhuis was het enige wat in me opkwam. Meteen toen ik weer een beetje bij zinnen was vroeg ik me af wie er had gegild. Of was het gegil in mijn hoofd geweest? ,,Wie gilde er zo?’’ trillend keek ik naar een van de dokters. Ik hoopte vurig dat ik dat niet in mijn hoofd hoorde. Misschien werd ik wel gek. Geschrokken sprong een van de dokters opzij. Hij was er duidelijk niet van bewust dat ik weer bij bewustzijn was. ,,Ehm, er gilde niemand meisje.’’ antwoordde hij daarna koeltjes. Ik zuchtte zachtjes terwijl ik naar mijn zus keek. Ze had dezelfde blik in haar ogen als ik waarschijnlijk moest hebben. ,,Je hebt een aardige wond in je nek gehad, maar er waren geen bacteriën o.i.d van een dier te vinden. Het had wel de vorm van een hondenbeet. Erg merkwaardig allemaal.’’ zei een gedempte stem in de hoek. ,,Maargoed, hij is nu gehecht. We willen je 2 weken hier houden, gewoon voor de zekerheid als er nog zoiets gebeurd.’’ vervolgde een andere stem. Voorzichtig knikte ik waarna de drie dokters zich weg maakte. Het was bizar wat gebeurd was, heel bizar. Hopelijk gebeurde dit soort dingen niet meer. Niet meer bij mij tenminste. ,,Kunnen jullie niet regelen dat ik eerder weg mag?’’ smekend keek ik mijn ouders aan. Ik kon gewoon niet zolang stil liggen en niks doen. ,,Jammer genoeg kan dat niet.’’ gromde mijn vader. Vervolgens stampte hij de kamer uit. Verbaasd keek ik hem na en staarde een tijdje naar de deur. ,,We moeten denk ik maar weer eens gaan.’’ zei mijn moeder waarna ze tegen de schouder van Tara duwde. Ik zag dat Tara met tegenzin wegliep, gevolgd door mijn moeder. Verslagen zuchtte ik waarna ik mijn ogen sloot. Opnieuw zakte ik weg. Maar nu was ik niet bewusteloos. Nee, ik sliep gewoon.
De twee weken die de dokters me voor hadden geschreven gingen langzaam voorbij. Een week nadat ik met de ambulance was meegenomen hadden ze de hechtingen eruit gehaald. Het was een best groot litteken, maar dat boeide me niet. De weken dat ik in het ziekenhuis had gelegen had ik mijn vader niet meer gezien. Ook peinsde ik vaak over het feit hoe ik aan de wond was gekomen. Alleen maar door een simpele droom. Iets wat normaliter voor ieder ander een nachtmerrie moest zijn.
Neuriend stond ik op uit mijn bed, waarna ik mijn dagelijkse kleding aantrok. Vandaag mocht ik eindelijk gaan, al hadden de dokters me op het hart gedrukt dat, als er weer iets raars gebeurde met mijn nek ik gelijk terug moest komen. Het leek alsof zij meer wisten dan dat ik wist, veel meer. Aan de andere kant weer niet. Terwijl ik mijn schoenen aantrok hoorde ik geklop op de deur. Vrolijk keek ik naar de deur die openvloog. Het was mijn zus die me zou komen halen, en niet mijn ouders. Iets verbaasd keek ik haar aan. ,,Vraag maar niks. Ik weet ook niet waarom ze mij stuurde.’’ verzuchtte ze verveeld. Ik knikte kort. Plots herinnerde me dat eraan dat ze een scooter had omdat ze 16 was. Ik was 2 jaar jonger jammergenoeg. ,,Ben je met je scooter?’’ vroeg ik vervolgens opgewekt, half grijnzend. Nu begon ook Tara te grijzen. ‘’Jazeker.’’ beantwoordde ze mijn vraag. Glimlachend knoopte ik mijn veter vast en pakte mijn rugzak. Een koffer had ik niet gekregen van mijn moeder. Ze had alles in een rugzak gedaan. Nouja, het was tenminste wat makkelijker dan een koffer. Neuriend liepen ik en mijn zus de kamer uit. ,,Ehm, weet je toevallig waarom pa zo snel wegstormde de dag dat ik hem vroeg of ik niet eerder naar huis kon?’’ vroeg ik twijfelend. Waarschijnlijk wist ze het niet, maarja. Ik kon het tenminste vragen. ,,Nee. Hij is de twee weken weg geweest. Hij kwam gisteren pas thuis, helemaal verwilderd en hij rook naar alcohol.’’ antwoordde ze kalm. Geschrokken keek ik haar aan, maar wendde daarna mijn blik weer af. Toen we eenmaal buiten waren gaf ze me een helm. Bij de scooter deed ik deze op en klom vervolgens achterop. Eindelijk startte de motor. Ik kon eindelijk weer naar huis.
,,Waarom was je die twee weken weg, Frank. Vertrouw je me soms niet meer?’’ brulde mijn moeder richting mijn vader. Zachtjes kneep ik in de hand van mijn zus, die naast me stond in de deuropening van de woonkamer. ,,Nee, ik vertrouw je wel nog. Maar ik kan het je gewoon niet zeggen, ja!’’ bulderde hij. Ze schenen maar niet te merken dat wij er stonden. Een hoop geruzie volgde waar ik en mijn zus maar bij geconfronteerd bleven. Plots zag ik mijn vader zijn hand heffen. ,,Nee’’ brulde ik geschrokken terwijl mijn grip op de hand van Tara versterkte. Eindelijk werden we opgemerkt. Geschrokken trok mijn vader zijn hand terug en staarde ons aan. Mijn moeder deed precies hetzelfde. ,,Hebben jullie alles gevolgd?’’ vroeg ze geschrokken. Voorzichtig knikte ik. Mijn vader kwam kwaad op ons aflopen en duwde ons opzij. Vervolgens maakte hij zich weer weg uit het huis. Verward keek ik naar mijn moeder. ,,Willen jullie iets eten?’’ vroeg ze van haar stuk gebracht. Ik schudde mijn hoofd van nee. Tara deed precies hetzelfde. Langzaam liepen we naar boven. ,,Tara?’’ vragend keek ik haar aan. ,,Maken ze vaker ruzie?’’ Ik wachtte op een antwoord, terwijl ik neerplofte op het bed van Tara. Ze zuchtte even, terwijl ze de deur achter zich sloot. ,,Nou?’’
Graag wat tips enzovoort.