[ART] Spekstenen paardje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[ART] Spekstenen paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 15:43

Eindelijk is hij af: m'n allereerste beeldje. Haha!

Mijn oma wilde al heel lang eens gaan speksteenbeeldhouwen. Ze wilde wel zo'n workshop doen maar niet alleen. Dus ik ging mee. Zogenaamd voor oma, maar stiekem vond ik het ook zélf superleuk! Haha!
Ik kreeg hem bij lange na niet af in de drie uur die we hebben zitten werken, maar nu is hij klaar.
Ik heb ééuwig (twee dagen Clown ) zitten schuren, maar het bruine steen blijft korrelig. Ik stoor me er niet aan.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

1: de gele streep op zijn rug is geen kras, maar een witte lijn in de steen. Hoort erbij dus. Knipoog
Afbeelding

2:
Afbeelding

3: Hij heeft de macho-houding die ik wilde hebben hier.
Afbeelding

4: Lekker strak, ik heb het hoofd gewoon in de hals laten zitten. (Dat klinkt raar...)
Afbeelding

5: En hij heeft inmiddels een plekje op de schoorsteenmantel veroverd. Haha!
Afbeelding

Eefske

Re: [ART] Spekstenen paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:44

Ziet er leuk uit Haha! Ik ben zelf ook ooit bezig geweest met speksteen alleen ik was iets te ongeduldig. Al dat schuren Bloos En het brak bij mij door midden. Dus ik heb erg veel respect voor je dat je zo'n mooi beeldje hebt gemaakt. Die houding past er goed bij. Mooie steen is het ook Bloos!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:47

Ow, dat ziet er mooi uit. Volgens mij heb je daar enorm veel geduld voor nodig.

Ik zou het zelf ook graag willen doen. Alleen heb ik daar het geduld echt niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:48

Ik vind hem leuk, had er zelf alleen wel oren aan gemaakt. Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:49

helemaal geweldig! Supermooi Haha!
een mooie vloeiende lijn, erg stijlvol, krachtig en toch echt paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:34

Trouwens, wat heeft je oma gemaakt? Haha! Haha!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:37

Wow, ik vind hem echt superleuk zo stylistisch. Vooral de asymetrie (hoofdje een kant op) doet t m denk ik. echt heel leuk!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:40

Ziet er gaaf uit zeg! Ik vindt het er echt "professioneel" uitzien.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:52

Haha! Dank jullie wel allemaal!

Wuis: oortjes is eigenlijk niet te doen. Het is een hele zachte steen, dus al dat soort kleine uitsteekseltjes breken binnen no-time af. Ook vond ik het mooier om hem zo strak mogelijk te houden. Lachen

Op zich kun je best vlot werken, dat komt doordat de steen zo zacht is. Ik vind het gewoon lekker dat je dit zo kunt pakken, een beetje schuren en schaven, en dan weer weg kunt zetten. Met boetseren ´moet´ het altijd zo vlot af, omdat het anders uitdroogd. Dit kun je gewoon weer pakken als je zin hebt.

Eefske: Jep, vond ik ook. Het is wel een verassing hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien, pas als je hem even nat maakt zie je hoe de kleuren zijn. Ik heb een nieuwe gehaald, die is roze-wit. Wel een stuk harder, maar te mooi om te laten liggen. Knipoog

Oma heeft trouwens een olifantje gemaakt. Haha! (Maar iedereen vroeg de hele tijd wat het was, dat was een beetje sneu Ach gut Ach, ´t was in elk geval heel gezellig!)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:02

Ziet er erg leuk uit! Ik heb zelf ook een keer lopen nadenken om ziets te maken, maar heb geen idee hoe en waar ik die spullen kan halen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:04

Gewoon bij de hobbywinkel, of zelfs doe-het-zelf zaak. Het viel me erg mee in elk geval. Gewoon een goede set vijltjes, een paar piepkleine schaafjes en een stuk of drie verschillende grofheden watervast schuurpapier. (Als je wil kan ik wel een fotootje maken van wat ik hiervoor heb gebruikt) Steen betaal je per kilo, en ze zijn erg licht. Het is aan te raden eerst een workshop te volgen, zodat je in elk geval een ieniminie beetje handigheid hebt voor je zelf aan de slag gaat. En dan gewoon lekker een hoop stof maken. Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:06

Ik ken dit soort kunst niet maar ik vind het er heeeeel erg knap uit zien. Leuk zo een beeltje Lachen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:09

Leuk gedaan zeg! Ik heb nog een gigantisch stuk roze speksteen staan, en ik moet zeggen dat je me wel geïnspireerd hebt. Knipoog

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:31

Het is wel belangrijk dat je het stof goed wegzuigt en je kan je werk het best op een natte theedoek leggen. Wanneer je de stof van het speksteen namelijk inademt en het komt in je longen terecht dan komt het er niet meer uit. Vandaar dat je moet zorgen dat je niet te veel stuift.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:07

Mooi zeg! Ik heb in het tweede jaar van de middelbare school ook een paardje 'beelgehouwen', van zeepsteen.
Heb hem hier nog in de kast staan!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:00

Erg leuk! Inderdaad erg mooi dat je dat hoofd net even dat tikje schuin hebt gezet, zodat het niet zon homp paard lijkt Haha! Ik vind het eigenlijk wel tof dat hij geen oren heeft, nu is het geheel mooi rond gevormd Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:07

Ik vind het het plekje op de schoorsteen zeker waard Ja
Ik hou wel van mooie strakke beelden! Erg mooi hoor! Haha!

Maar is dat steen dat je kunt schuren dan? Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 12:05

Mooi gedaan!
Ik zou het idd ook niet volhouden met dat schuren maar ja Knipoog
Knap!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:50

Vind hem heel erg leuk! Heb ik vroeger ook gedaan, met speksteen hannesen Lachen Erg leuk, ook het modelletje vind ik heel erg leuk Lachen
Groetjes, mij

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 23:50

Heej, speksteen! Heb ik met handenarbeid op de mavo examen mee gedaan, top spul! Heb een nijlpaard, vrouwfiguur, tegenovergestelde, icarus en een vis mee gemaakt. Wil als ik op mezelf woon, zeker met dat spul aan de slag, m'n moeder vind nu dat het teveel zooi maakt.

Het leuke aan speksteen vind ik dat de steen zelf laat zien wat je eruit kunt maken. Heb nog een tip voor die krassen weg te werken: juist omdat de steen zo zacht is, kun je hem polijsten met tandpasta (die goedkopen, want daar zit miniscule schuurdeeltjes in), als je hem daarmee ''masseerd'' en dan goed uitwrijft en schoonmaakt, is ie gepolijst.

Die van jou glimpt mooi van zichzelf, maar is de steen wat doffer, doet lijnolie ook wonderen Knipoog

Ik vind het een prachtig werkje van speksteen, ga er mee door!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 10:46

Citaat:
Die van jou glimpt mooi van zichzelf, maar is de steen wat doffer, doet lijnolie ook wonderen

Beetje olijfolie werkt ook heel goed... Nagelbijten / Gniffelen

Tandpasta-truc ga ik volgende keer es proberen, nóg meer zooi! Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 11:35

Zo! Dit is pas creabea. Heb je dit gewoon zelf gemaakt uit een stuk steen? Deed ik vroeger ook altijd voor de lol, maar dat werden van die rare figuren. Speksteen is een zacht soort steen ofzo? Ik ken het eigenlijk helemaal niet. Bloos Waar is het te vinden? [Of te koop?]

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:02

Errug mooi!
Heerlijk simpel, mooi natuurlijke kleur en hele mooie vormen! Top Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:28

Goed gedaan hoor, zeker als je er nog weinig ervaring mee hebt. Het is een hele zachte steen, toch?
Ja, deze vind ik erg leuk, maar vanuit de ene hoek komt hij beter tot zijn recht dan vanuit de andere.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:31

Jeujm niiu zeg!