Graag hoor ik van jullie tips om mijn tekenkunsten te verbeteren.
Ik zit eraan te denken om op les te gaan, maar daar heb ik nu geen tijd voor helaas.
De originele foto
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dat is echt wel een complimentje waard!
Heel mooi gelukt, alleen de echte foto erbij doet het helaas niet. Heb helaas geen tips voor je, maar hy is echt super goed gelukt!
Sily schreef:Hey Aniet, ik vind het er goed uitzien hoor.
Het is denk ook moeilijker om een verder weg foto te nemen en daar een goede close up van te maken, maar ja, had ook niet verwacht dat jij gelijk makkelijk zou beginnen![]()
.
). Voor tips voor manen heb ik een link in mijn onderschrift staan.
)
Lontje schreef:Je bent al heel goed op weg hoor! Les nemen... kan handig zijn maar is niet persé noodzakelijk (heb ik ook nooit gehad....). Veel tekeningen maken, veel oefenen en het allerbelangrijkste leren te kijken![]()
Als tips voor een volgende kan ik meegeven dat je zou kunnen proberen om met de richting van de vacht mee te 'kleuren' en dan bij een korte vacht kortere 'halen' en bij een lange vacht lange halen. Het niet in 1 x donker willen maken van de vacht/schaduwgedeelten kan ook helpen bij het inschatten of b.v. een neus goed staat etc. etc. Ik werk zelf altijd in laagjes, ik maak zelden iets in 1x donker (of het moet een achtergrond zijn). Voor tips voor manen heb ik een link in mijn onderschrift staan.
Heel veel succes met een volgende en gewoon lekker doorgaan, ziet er al goed uit.
Groetjes
NickNameWS schreef:Gaaf gedaan joh! Doe het je niet na!
Binnenkort maar eens mooie hogeresolutiespiegelreflexcamerafoto's als basis gebruiken (mooi galgje woord)
.