[TEK] Paardenhoofd, graag tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

[TEK] Paardenhoofd, graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 15:55

Ik ben van het weekend sinds heel lange tijd weer eens begonnen met tekenen. Moet zeggen dat het weer erg tegenviel. Dat is nog erg moeilijk. Ik heb ook erg veel moeilijkheden met haar tekenen.
Graag hoor ik van jullie tips om mijn tekenkunsten te verbeteren.
Ik zit eraan te denken om op les te gaan, maar daar heb ik nu geen tijd voor helaas.

Afbeelding

De originele foto

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door spokie79 op 12-03-07 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sammie_44

Re: [TEK] Paardenhoofd, graag tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:58

Ik vind hem erg mooi gelukt! Fries?
Rechterneusgat had iets anders gemogen, hij is erg mooi en zit veel diepte in, maar had iets verticaler gemogen, het is verder niet storend.
Zelf zou ik het mooier hebben gevonden wanneer de hals van rechts kwam, het zou naar mijn idee sprekender zijn geweest, omdat het hoofd nu een beetje wegvalt door de hals, terwiojl het hoofd onwijs goed gelukt is. Erg realistisch.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 16:01

Sammie, dank je voor je tips. Ik ga er nog wel meer maken en ik hoop dat er steeds verbetering inzit. Toen ik net nog een keer keek, zag ik het van het neusgat ook.
Volgende keer een andere foto, inderdaad met hals van rechts.

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:19

Ik vind hem goed gelukt!
Ik zou alleen wel het linkeroortje nog iets anders maken.. Nu zie je daar alleen maar de schaduw van.
Verder vind ik het hoofd goed gelukt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:34

Ik wou dat ik zo goed kon tekenen! Wat onwijs mooi zeg Ja Dat is echt wel een complimentje waard! Pling Heel mooi gelukt, alleen de echte foto erbij doet het helaas niet. Heb helaas geen tips voor je, maar hy is echt super goed gelukt! Knipoog

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 20:29

Ik zit nu op mijn werk, maar zal morgen even de foto op een andere site uploaden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:37

Hey Aniet, ik vind het er goed uitzien hoor.
Het is denk ook moeilijker om een verder weg foto te nemen en daar een goede close up van te maken, maar ja, had ook niet verwacht dat jij gelijk makkelijk zou beginnen Tong uitsteken Knipoog

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 22:44

Sily schreef:
Hey Aniet, ik vind het er goed uitzien hoor.
Het is denk ook moeilijker om een verder weg foto te nemen en daar een goede close up van te maken, maar ja, had ook niet verwacht dat jij gelijk makkelijk zou beginnen Tong uitsteken Knipoog

Lang leve de inzoomknop op de computer Knipoog.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 09:34

De originele foto via een andere uploadsite.
Afbeelding

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:48

Je bent al heel goed op weg hoor! Les nemen... kan handig zijn maar is niet persé noodzakelijk (heb ik ook nooit gehad....). Veel tekeningen maken, veel oefenen en het allerbelangrijkste leren te kijken Ja
Als tips voor een volgende kan ik meegeven dat je zou kunnen proberen om met de richting van de vacht mee te 'kleuren' en dan bij een korte vacht kortere 'halen' en bij een lange vacht lange halen. Het niet in 1 x donker willen maken van de vacht/schaduwgedeelten kan ook helpen bij het inschatten of b.v. een neus goed staat etc. etc. Ik werk zelf altijd in laagjes, ik maak zelden iets in 1x donker (of het moet een achtergrond zijn Clown ). Voor tips voor manen heb ik een link in mijn onderschrift staan.
Heel veel succes met een volgende en gewoon lekker doorgaan, ziet er al goed uit.

Groetjes

NickNameWS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:05

Gaaf gedaan joh! Doe het je niet na!

Binnenkort maar eens mooie hogeresolutiespiegelreflexcamerafoto's als basis gebruiken (mooi galgje woord Tong uitsteken )

Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:49

Lontje schreef:
Je bent al heel goed op weg hoor! Les nemen... kan handig zijn maar is niet persé noodzakelijk (heb ik ook nooit gehad....). Veel tekeningen maken, veel oefenen en het allerbelangrijkste leren te kijken Ja
Als tips voor een volgende kan ik meegeven dat je zou kunnen proberen om met de richting van de vacht mee te 'kleuren' en dan bij een korte vacht kortere 'halen' en bij een lange vacht lange halen. Het niet in 1 x donker willen maken van de vacht/schaduwgedeelten kan ook helpen bij het inschatten of b.v. een neus goed staat etc. etc. Ik werk zelf altijd in laagjes, ik maak zelden iets in 1x donker (of het moet een achtergrond zijn Clown ). Voor tips voor manen heb ik een link in mijn onderschrift staan.
Heel veel succes met een volgende en gewoon lekker doorgaan, ziet er al goed uit.

Groetjes

Lontje, dank je. Ik ga hard oefenen en in je link kijken.

NickNameWS schreef:
Gaaf gedaan joh! Doe het je niet na!

Binnenkort maar eens mooie hogeresolutiespiegelreflexcamerafoto's als basis gebruiken (mooi galgje woord Tong uitsteken )

Haha!

Hahaha, goed idee Knipoog.