[SITE] kritiek en meningen gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

[SITE] kritiek en meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:23

Hoi allemaal,

ik heb mijn allereerste website online gezet, het adres is
http://www.paardenrecreatie.nl

graag wil ik weten wat jullie ervan vinden, of jullie kritiek of tips hebben wat beter kan, enz. enz.

de website is bedoeld voor de recreatieruite. hij is nu nog erg klein, het is de bedoeling dat het een uitgebreide database wordt, met veel artikelen.

hou het wel opbouwend ajb, want ik heb nog nooit eerder een website gemaakt.
liefs, shannon
Laatst bijgewerkt door Mireille op 09-03-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [website] > [SITE]

Genta

Re: [website]kritiek en meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:22

Ik heb alleen nog maar op de homepage gekeken. Wat mij meteen opvalt is het lettertype. Ik vind het best storend dat het lettertype onder 'Menu' verschilt van dat onder 'Updates'.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:02

Dat valt mij ook meteen op.. verder zou ik de pagina home.. naar boven doen, zodat je die meteen ziet.. nu moet je scrollen.. verder ziet het er toppie uit!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:07

Ik vind het erg leuk uitzien, misschien nog wat aan de hoofdletters en spelfouten doen.( af en toe zie ik er 1tje)

Verder, leuke sit!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:09

Ziet er leuk uit, maar links stoort de open ruimte me nogal.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 17:12

Verdorie, zie hem nu pas in ie6. In firefox (en IE7 volgens mij ook) werkt hij wel goed.

Ik zal het morgen aanpassen, net zoals het lettertype, en de hoofdletter en spellingsfouten (waar ik overigens erg slecht in ben). Dank voor alle reacties!

SanderD

Re: [SITE] kritiek en meningen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:24

Op het eerste gezicht vind ik het een nette site (zeker voor de eerste keer, toch?). Er zijn echter wel een paar kleine dingetjes die bijgeschaafd kunnen worden in mijn ogen, maar daar heeft vrijwel iedere webmaster nog wel mee te maken na het online gaan van zijn of haar website (ik ook Knipoog ).

Paar kleine tips zijn: ik zou proberen de marges van de tabellen iets secuurder uit te lijnen, vooral op de homepage. Als je daar bijvoorbeeld kijkt onder de 2e kolom 'Updates', zie je links een gat van zo'n gauw 30 pixels, terwijl je rechts bijna ruimte te kort komt. Bovendien komt het wat rommelig over als je overal andere marges e.d. hanteert, probeer daar een vaste waarde voor te vinden zodat het "rustiger" overkomt. Lachen
Tweede tip: Het woord "9 maart" in diezelfde kolom Updates vind ik iets te fel blauw. Het kleurverschil is denk ik té minimaal in vergelijking met de achtergrond, waardoor het voor sommigen wat minder goed leesbaar is. En het is handig om altijd het zekere voor het onzekere te nemen, want er is al gauw op dat bekende kruisje rechtsboven geklikt. Clown

Dat waren eigenlijk de kleine dingetjes, zoals je ziet écht kleinigheden. Er is wel één relatief groter probleem wat ik tegenkom op je website, en daar zul je misschien meer last van hebben: de website is niet zo gemaakt dat deze terugrekt als je het scherm in de breedte verandert en smaller maakt. Daardoor gaan de verschillende kolommen onder elkaar staan als het te smal wordt, ik geloof rond de 750-800pixels was dit al het geval. Dit is misschien niet zo handig voor mensen die (nog steeds) met een 800x600-resolutie internetten, maar het is natuurlijk aan jouzelf om te beslissen of je hier rekening mee gaat houden. Knipoog

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 21:37

Hoi Sander. dankjewel voor je adviezen. Tegen dat probleem met kleine resoluties wordt hij inderdaad niet goed. Ik werk met Divjes, maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Zal het morgen eens gaan uitzoeken. Wel vreemd, omdat de inhoud zelf maar 800 pixels is!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 22:58

Zowel in IE6 als in Firefox heb ik het idee dat er dingen niet kloppen. Er verschijnt veel lege ruimte op plekken waar je dat niet verwacht, en in IE6 komt de tekst pas onder het blok met 'updates' terwijl daarnaast heel veel lege ruimte is.

De plaatjes zou ik even nalopen, voor foto's is jpg beter geschikt dan gif omdat de kleuren vloeiender overlopen (achtergrond menu en header img).

Het contrast tussen de tekst en achtergrond mag wat mij betreft wat groter. Ik zou de menu-items op de blauwe lucht ook in een licht kleurtje proberen, en de achtergrond van de hoofdtekst mag wat lichter.

Dit geldt nog meer voor het updates-vak, het zwart is lastig te lezen en het blauw geeft een raar flikkerend effect op mijn beeldscherm.

Illustratieve plaatjes zou ik rechts naast de tekst zetten, ipv links (waardoor de tekst uit het midden staat en bovendien verspringt)
Misschien dat ook het updates-vak beter aan de rechterkant past.

Geef ook duidelijk aan wat links zijn en wat niet. Nu is alles zwarte gewone tekst, en moet je per woord gaan proberen of iets een link is of niet.

Als je een lijst hebt (bijvoorbeeld met links), kun je die het beste ook als lijst in de html zetten, dus met de tags <ul> en <li>. Dan ziet dat er gelijk ook mooier uit.

Let verder op een consequent hoofdlettergebruik, vooral bij de titels en in de lijsten.

Daarnaast denk ik dat het geheel er wat meer als eenheid uit gaat zien als je je kleuren blauw baseert op de afbeelding die je voor het menu hebt gekozen.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 10:10

Hey, bedankt voor de adviezen, ik ga ze vanmiddag toepassen Haha!

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 11:59

Ik ben er even mee bezig geweest. de afbeeldingen en de updates heb ik naar rechts. Alleen heb ik in firefox nog steeds een rare margin bij Updates, in IE zie ik die niet, en wat ik ook probeer, ik krijg ze niet weg (als iemand er voor mij naar zou willen kijken zou ik dat heel fijn vinden)De achtergrond kleur bij updates is ook veranderd. verder is de website nu als het goed is ook goed te bekijken bij een kleinere resolutie (800 px breed istie nu).

de banner en het menu had ik bewust in gif gedaan, ik had ze eerst in PNG, maar de laadtijd was gigantisch! Maar ik ga even kijken of daar een mouw aan te passen is.