@Utan: oei, is DAT pluizig? Haha, dan wil je niet weten wat IK pluizig vind. Ik wilde er gewoon wat diepte in maken. Misschien heb ik teveel gekeken naar Tekes die lief rondliepen in hun schattige wintervacht... is daar toch wat van in deze tekening geslopen. Tis nu eenmaal nog een beetje winterweer. Hihi, en ik maar denken dat Akhal Teke's ontzettend mooi zijn.
@Knoesje: dat is best kwetsend hoor, om iemand te vertellen dat een ras lelijk is. Ik ga toch ook niet verkondigen dat Arabieren lelijk zijn omdat het nu eenmaal niet mijn favoriete ras is? (Aan de Arabieren fans: ik vind ze niet lelijk hoor.) Tja goed gelijkend vind ik moeilijk te zeggen, aangezien het niet een specifiek paard is dat ik heb neergezet. Maar ik ben het met je eens dat stijl en vorm boven gelijkenis staat, mits het oog de juiste uitstraling heeft, dat is mijns inziens dan weer ontzettend belangrijk. De rest aan details is ondergeschikt.
@Naomi: ja, dat is rastypisch he? Niet alle Tekes hebben de gouden glans heel duidelijk, maar als ze het hebben is het echt zo ontiegelijk mooi, niet te beschrijven als je dat in het echt ziet. (kwijl, kwijl)
@sammie_44: kun je ook zeggen waarom dat is? Het is namelijk best onvriendelijk dat je je afgeeft over een ras dat helemaal niet zo belachelijk temperamentvol (of moeilijk) is als veel mensen denken omdat het toevallig in hun encyclopedie staat. Akhal Teke's zijn juist WEL vriendelijke paarden die een ontzettend liefdevolle blik hebben, apart misschien, maar liefdevol zeker.
@oneilltje79: als je moeite hebt met de zachtheid kun je het combineren met een hardere soft pastel, dat doe ik ook namelijk. Conté a Paris heeft hele harde pastels. Die gebruik ik in combinatie met de zachte W&N. Als ik jou was zou ik dus eens de Conté proberen. Die werkt denk ik beter voor jouw stijl van werken.