[TEK] vlinder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:10

hallo allemaal!
ik heb sinds kort pastelpotloden en ik heb mijn eerste tekening ermee gemaakt. ik heb nog maar acht potloden om uit te proberen dus de kleur combinatie zal neit super zijn Vork er komen er zeker wel meer ik vind het wel fijn om mee te werken.
wees neit te streng aangezien dit echt uitproberen was Tong uitsteken
als je hier bent laat je dan een berichtje achter wat je ervan vind en of je tips hebt?

de foto van mijn tekening:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 08-03-07 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (tek) > [TEK]

Annemarie_

Re: (tek) vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:42

mooi hoor Lachen
Ik heb ook net pastel potloden gekocht dus ik zal ook maar eens moeten beginnen te tekenen Tong uitsteken
Hij is alleen wel erg 'gaaf' , er zitten nergens vlekjes/krasjes/gaatjes. Dat staat onnatuurlijk. En probeer meer schaduw in het lijfje te krijgen. Verder erg leuke kleuren hoor Lachen

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:44

gaaf hoor Lachen
misschien helpt het als je het hoofdje of het lijfje iets donkerder kleurt, dat het er dan wat realistischer uit ziet ( of de ogen, ik kan er niet helemaal uitkomen waardoor hij nog niet helemaal realistisch is maar ik denk dat het aan het lijfje en de ogen ligt Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:50

Riss schreef:
gaaf hoor Lachen
misschien helpt het als je het hoofdje of het lijfje iets donkerder kleurt, dat het er dan wat realistischer uit ziet ( of de ogen, ik kan er niet helemaal uitkomen waardoor hij nog niet helemaal realistisch is maar ik denk dat het aan het lijfje en de ogen ligt Tong uitsteken )

dat was ook mijn eerste gedachte maar ik heb nog geen donkerdere potloden Vork Sigaar binnenkort toch maar weer de winkel opzoeken Tong uitsteken viel me ook op dat ze daar geen zwart hadden.. ze hadden alleen de twee bruine die ik had Verdrietig ik ga ze aanklagen Ja Whoosh! Haha! Tong uitsteken
ik ga vragen of ze voor mij geen zwart en nog een paar kleuren kunnen bestellen Knipoog

edit:

willen de andere mensen die hier kijken ook een berichtje achterlaten Tong uitsteken iedereen kijkt maar maar een paar mensen hebben gereageerd. ik zou het leuk vinden om meer reacties te lezen en meer tips te krijgen. net wat ik altijd zeg tips zijn altijd welkom Haha!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:10

Voor een eerste poging vind ik hem ontzettend knap gelukt Astrid Ja !
Het geheel is idd nog wel wat platjes maar met oefenen en meer kleurtjes komt dat vanzelf allemaal wel goed.
Zwart pastelpotlood hebben ze hier in de regio wel in iedere winkel? Moet iig te bestellen zijn Knipoog .

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:35

Je tekent inderdaad een beetje dicht met weinig kleurvariatie, maar dat is te wijten aan je beperkte aantal pastels. Zwart pastelpotlood moeten ze hebben, anders kun je ook voor een zachter type houtskool(potlood) gaan, dat gebruik ik veel meer dan mijn eigenlijke zwarte pastels en geeft hetzelfde effect, mits je een houtskool van degelijke kwaliteit hebt. Je kunt ook een wat harder contrast gebruiken, maar daar heb je inderdaad minstens een zwart voor nodig, zeker als je kijkt naar echte vlinders, zit er een enorme mooie kleurschakering in. Ik vind hem ook een tikje ongelijk, maar het stoort niet zo. Is in ieder geval al een goede poging en als ik er over nadenk kom ik tot de conclusie dat het 'dichte' tekenen eigenlijk wel past bij een vlinder. Ook de rug ziet er echt borstelig uit. Iets meer contrast in het lijfje met wit/blauw en zwart (het glimt altijd bij insecten, alsof ze vochtig zijn) en je hebt een prima werkje.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:37

leuk hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 16:48

bedankt JoSav!! hoop tips Haha!
goede tip van het houtskool potlood! ik ga het proberen met het wit/blauw Knipoog

en naomi ik ga inderdaad vragen of ze een paar kleuren voor me willen bestellen Knipoog