[Tek] Paard in grafiet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[Tek] Paard in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 10:48

Foto uit het Wie-wil-mijn-paard-tekenen-topic Tong uitsteken
Paard van ulinoco_maud

Eerste keer een heel paard ipv alleen een hoofdje Tong uitsteken En sinds lange tijd weer eens wat met grafiet geprobeerd. Grafiet ligt me niet zo, meestal werk ik met houtskoolpotlood, vind ik fijner, maar ik wilde toch weer even met grafiet prutsen en toen kwam dit er gisteravond uit Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

En de tekening Lachen
Afbeelding

Tips en commentaar welkom Lachen

Fantine

Re: [Tek] Paard in grafiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:54

De vorm van het voor ons linkeroogje lijkt niet helemaal te kloppen.. en misschien kan je dr nog een klein lichtpuntje inmaken? wel erg klein dus weet niet of t lukt Nagelbijten / Gniffelen
En misschien dat je de donkere vlek op zn kont iets meer kunt laten overlopen in de rest Lachen

Vind m heel erg netjes, die glimhoeven Bloos!
Ja, knap gedaan Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 10:55

Tnx miran Lachen Het hoofdje is erg klein en idd erg lastig Nagelbijten / Gniffelen Een lichtpuntje in het oog gaat denk ik niet lukken Ik zat zelf ook wat met de hoogte van het oog te klooien, ook omdat het hoofd ietsje gekantelt is en het daarom niet helemaal op gelijke hoogte zit, maar op de tekening oogt dat wat raar Ja Zal eens kijken wat ik daar nog mee kan

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:57

ik zou het wat donkerder maken allemaal de kleur wat meer uiteen trekken zal maar zeggen dus en heel licht, en heel donker, het is wat vaagjes allemaal. vind de benen het mooiste

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:58

het lichaam heb je heel mooi neergezet OK dan!

het hoofd klopt niet helemaal, het voorhoofd had wel iets breder gemogen maar verder is hij heel leuk Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 11:00

Jeany schreef:
ik zou het wat donkerder maken allemaal de kleur wat meer uiteen trekken zal maar zeggen dus en heel licht, en heel donker, het is wat vaagjes allemaal. vind de benen het mooiste

In het lichaam zit op de foto ook niet heel veel contrast, ik denk dat het heel raar wordt als ik op de tekening wel overdreven schaduwen ga aanbrengen Lachen

Tnx lynn! Het hoofdje vond ik ook erg lastig Bloos Zo klein allemaal Nagelbijten / Gniffelen het hoofdje zal ik vandaag nog even kijken wat ik daar aan kan veranderen Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:42

Oei, erg mooi Wen! Ja

Schimmels zijn niet makkelijk om te tekenen met al die verschillende grijstinten die ze hebben, en de pose is ook best moeilijk.
Ik vind hem heel erg gelukt, alleen lijken er bij de benen wat maar harde en scherpe lijntjes gebruikt zijn dan bovenin het paard. Ik zou bovenin dus nog wel eea aanzetten om het geheel iets meer in evenwicht te krijgen Lachen .
Maar die hoefjes en beentjes... super! Knap werkje Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 11:45

Vond het idd moeilijk om de benen en het lichaam wat in evenwicht te krijgen kwa hoe donker Nagelbijten / Gniffelen De benen zijn op de foto ook een stuk donkerder met hardere schaduwen, vandaar dat ik het zo had gedaan.. Ik zal het lichaam zo nog iets donkerder maken Lachen Bedankt!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:51

Hij is mooi geworden Wen.Allen de benen zijn naar mijn gevoel wat te dun.Vooral achter en dan met name het been op rust.
Verder vind ik hem super Ja

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-07 11:54

Dankje Lachen De benen op zich vallen volgens mij wel mee, maar dat beentje op rust heb je helemaal gelijk in! Dat viel me zelf ook al op Nagelbijten / Gniffelen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:10

Voor iemand die weinig met grafiet werkt vind ik dat je een mooi portret hebt neergezet Ja Het hoofd en het ene achterbeentje vielen mij ook al op maar in klein formaat is het moeilijk daar nog veel aan te veranderen denk ik.
Hele nette tekening Wen Ja ga zo door!!