[Foto] Optreden G&F beurs Rijswijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

[Foto] Optreden G&F beurs Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:32

Sommige zijn net wat te donker, gelukkig zorgt het donkere ook wel weer voor sfeer op de plaatjes die wat beter verlicht zijn (of waar ze geen pitchblack kleren aan hebben Clown). Foto's zijn van de show van zwaardvechtver. Noorderwind op de Gothic & Fantasy beurs in Rijswijk afgelopen weekend. Het is daar binnen overal helemaal zwart (zelfs 't plafond Knipoog) en er stonden 3 vrij kleine spots op het podium gericht. Prima te zien, maar om te fotograferen lastig. (je moet snel zijn, als ze toevallig net door een spot lopen gauw foto maken Nagelbijten / Gniffelen en om het niet te donker te maken had ik ook een sluitertijd van 160, moet je het nog scherp zien te houden dus ook...)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
(scherpgesteld op de hand voor)

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
(beetje veel afleiding, zat nog te dubben of ik het hoofd en de speer op de achtergrond weg zou proberen te photoshoppen, maar nog niet aan toe gekomen.)

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Alle foto's staan trouwens hier: http://www.punkyfox-design.com/foto/rijswijk1/

_Evelien

Re: [Foto] Optreden G&F beurs Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:33

Ik vind ze erg donker.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:36

ze zijn inderdaad erg donker, maar gezien de omstandigheden zijn ze erg goed gelukt.
Op sommige foto's zie ik niet zo goed wat er op staat, maar die van die biddende man (denk ik) vind ik vooral erg mooi. De uitlichting maakt hem een beetje eenzaam...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:37

Maar dat donkere maakt de foto's wel af en creëert erg veel sfeer. Ja
Mooie gezichtsuitdrukkingen. Sommige lijken net ietwat onscherp.
Erg nette foto's gezien de omstandigheden.
Wat voor camera + lens? Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:53

Tja, 't is ook een kwestie van smaak denk ik, of je van dat donkere houd of niet. Lachen Ik vond het zelf achteraf eigenlijk ook wel een soort sfeer creëren. Ik heb Noorderwind ook wel buiten gefotografeerd, maar dat geeft toch een heel ander soort sfeer dan dit, en dit vind ik eigenlijk ook wel goed passen bij het hele spektakel. (maar buiten kan je weer mooiere actieshots maken en buiten-de-show foto's, gelukkig maar)

Ik heb ze trouwens voor het eerst eerst verkleind met een verkleinprogramma ipv zelf in photoshop, maar ik heb het idee dat sommige daardoor minder scherp zijn dan 'normaal' als ik ze allemaal zelf verklein in photoshop. (ja, ik lijk wel gek, alles met de hand doen, maar nu weet ik dus weer waarom Bloos) En natuurlijk blijft het lastig met een relatief lage sluitertijd + rondrennende mensen + donker beeld en zijn daarom niet alle beelden haarscherp geworden.

(zoals de laatste kan eigenlijk ook niet anders: scherpgesteld op de dief die achteraan staat, die heeft net de deken van het meisje afgegooid en wil haar doodsteken, maar zij springt op. tsja, zij beweegt snel én is niet scherpgesteld, dus logisch dat hij niet beide personen scherp kan maken. en bv nummer 3 is scherpgesteld op de hand, waardoor dus de rest al weer minder scherp is..

misschien tips voor zulk soort situaties, iemand? Lachen )

Ik heb een canon EOS 350d met 18-200 mm tamronlens.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:58

Dat de rest niet scherp is stoort me echt niet. Dat zorgt ervoor dat het wat levendiger is, vind ik. Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:39

Zelf vind ik theaterfotografie niet veel aan, deze foto's spreken mij dan dus ook niet aan.

Fototechnisch commentaar; toch wel letten op de belichting. Zitten soms vervelende schaduwen in, die wel lichter kunnen worden dmv de juiste belichting Ja Nr. 3 hoeft er van mij niet tussen, bewegingsonscherpte stoort mij.

Verder, voor wat het voor mij is, leuke serie.