[FOTO/FB] Ylonja

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

[FOTO/FB] Ylonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 00:31

Hallo,

Vandaag even met een camera van kennissen naar Ylon geweest. Mijn eigen cameratje komt hopelijk komende week (Kodak Easyshare Z710).
Ik ben nog maar net bezig met fotografie en het ervan bewerken. Dus commentaar en tips zijn heel erg welkom.

Op alle foto's staat een © van "Tatjana Photo". Persoonlijk ben ik best te spreken over de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Tatjana Knipoog

Noppes

Re: [FOTO/FB] Ylonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:29

Heel erg jammer dat het witte overbelicht is, dat 'verpest' het hele plaatje naar mijn idee.
Maar je idee is goed! Achtergrond nog iets bijwerken?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:48

Ben het met Noppes eens. De neus is overbelicht, wat nogal storend is. Bij foto 1 zijn de oortjes en een stuk van de manen ook overbelicht. Dit kijkt niet erg prettig.
De foto's lijken naar mijn idee wat té zwart (photoshop zwart).
Hoe heb je deze foto's gemaakt? Lachen

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 12:52

Ik heb ze idd met PSP zwarter gemaakt. Veel met schaduw en contrast maar net de laatste beetjes weggebrucht.

Het overbelichte is idd wel wat jammer.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 13:59

Ik vind de eerste houding van het paard en hoek waaruit de foto genomen wordt het leukst. Bij de tweede&derde staat ie verder weg (?) en die vind ik minder leuk

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:54

Mooi paard! Ik vind het niet 'echt' lijken, die zwarte achtergrond, ik weet dat het niet echt is maar het verschil tussen paard en achtergrond is nu te groot. Er zit te weinig kleur en contrast in het paard. Ik zal even kijken of ik je kan laten zien wat ik bedoel. Klik! nog niet heel erg mooi, meer kan ik niet met deze versie. Maar je ziet hier wel meer kleur en contrast in het dier.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:47

Overbelichting ! Geen mooie foto's. Met de overbelichting zijn de foto's helaas mislukt... Ook koude kleuren, geen warmte, beetje blauwig.

Oefenen met ALLE instellingen, dan moet het wel goed komen Lachen

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:52

De foto's zijn inderdaad te onrealistisch zwart. Ook met een licht paard op als onderwerp komen de foto's dan wat koeltjes over. Ook zie je hier en daar waar je wat bewerkt hebt, nog eventjes dooroefenen. Lachen

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:27

ik ga met de rest mee, ik heb net een nieuwe pc dus ook een mooi beeld en ik moest wel lachen, want ik zie op de foto's precies waar je het zwart hebt gemaakt Tong uitsteken