[VER] Over paarden. Titel wordt nog verzonnen!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

[VER] Over paarden. Titel wordt nog verzonnen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 12:52

Vanaf begin af aan is Mika gek op paarden. Ze begon al te vragen om paardrijlessen toen zij pas drie jaar was. Haar ouders wilde hier nog een tijdje mee wachten en op haar 6e jaar was het dan eindelijk zo ver! Ze mocht haar eerste paardrijles hebben. Al huilend stapte ze op, want ze wist niet dat deze lieve kleine pony's zo groot leken wanneer je erop zat...

Mika is nu al 12 jaar en rijd nog steeds op dezelfde manege. Ze woont in Rotterdam samen met haar ouders in een leuk groot huis. Samen met haar vriendinnen gaat ze met plezier naar school, ookal moeten ze in de lessen vaak na blijven door het gegiegel en gepraat. Als Mika uit school komt fietst ze gelijk naar huis. Eenmaal thuis gekomen ziet ze haar ouders rond de grote tafel zitten. 'Hoi mam, hoi pap.' Roept ze terwijl ze de deur dichtgooit en haar tas over de bank heen slingert. 'Moesten jullie vandaag niet werken?' Vraagt ze terwijl ze haar ouders aankijkt. 'Miek we willen het even ergens met je over hebben'. Haar ouders kijken haar op een rare manier aan, een manier die haar een zenuwachtig gevoel geeft. 'Mam ik weet dat het slechter gaat op school maar dat komt echt niet door de paarden.' Weer ziet ze de rare blikken van haar ouders. 'Écht niet.' Zegt ze er zachtjes achteraan. 'Miek, je moeder probeert iets tegen je te zeggen, we weten hoe het zit met school maar daar gaat het dit keer niet over.' Mika is opgelucht, dit betekent dat ze gewoon naar de paarden mag blijven gaan en ze gaat tegenover haar ouders zitten. 'Meidje je weet dat je vader en ik moeite hebben om dit huis te kunnen betalen. We hebben haast geen geld over voor leuke dingen en daarom hebben we besloten dat we gaan verhuizen.' Mika kijkt haar moeder aan en probeert haar gerust te stellen. 'O mam, ik vind het helemaal niet erg om in een kleiner huis te gaan wonen, ik heb toch nog steeds dezelfde school en ik kan nog naar de paarden en er zijn hier genoeg andere leuke huizen.' Haar gedachten veranderen van de paarden naar de huizen die te huur staan in haar buurt. Ze wilt net een straat opnoemen wanneer haar moeder verder praat. 'Mika, we hebben hier voor huizen gekeken maar er is niets wat ons aanspreekt. We hebben wel een ander huis gevonden met een mooie tuin, het leek ons gewoon het einde.' Mika denk even na, als het hier niet in de buurt is waar dan?? Denkt ze. 'Wat je moeder probeert te vertellen is dat we gaan verhuizen naar Noord Brabant. Het duurt even voordat Mika door heeft wat dit betekent. Geen vriendinnen meer, geen paarden meer en ze moet zelfs naar een andere school! 'Nee! Dit kunnen jullie niet maken, ik heb hier álles en ik ga níét mee!' Mika stapt verbaast van haar stoel en rent naar boven, eenmaal aan gekomen in haar kamer gooit ze de deur hard dicht. Ze gaat in een hoekje zitten en begint te huilen. 'Hoe moet het nou met de paarden? Die kan ik toch niet zomaar verlaten?!' Denkt ze hardop. Ze is al vanaf jongs af aan bij deze beestjes en ze houd van de manege, zoveel dat het haar erg veel pijn doet om weg te moeten gaan. Langzaam stopt ze een beetje met huilen. Ze kijkt stil voor zich uit. Stiekem weet ze wel dat dit het beste is, haar ouders werken erg veel waardoor ze in de avond zelf het eten moet maken en ook in de ochtend is er nooit iemand die haar begroet. 'Nee! Dit heb ik er wel voor over!' Denkt ze. 'Ik wil niet alles kwijt raken en ik ga écht niet mee!' 'Miek?' Haar moeder doet zachtjes de deur open. 'Mika ik weet dat het moeilijk voor je is maar geef het huis een kans. Laten we morgen gaan kijken en als het echt niet bevalt beloof ik dat papa en ik er een nachtje over zullen slapen goed?' Mika kijkt met moeite haar moeder aan en pakt de hand die ze inmiddels heeft uitgestoken. Samen lopen ze naar beneden.

Trinngggg, trinnggg. Mika hoort in de verte een soort bel gaan maar is zich er niet van bewust wat het is. Tringgg, nog wordt ze niet wakker. Het is al twee weken geleden dat ze zijn gaan kijken naar het huis, toen mika haar ouders zo trots zag kijken heeft ze besloten om het een kans te geven. Haar ouders hebben een week voor haar vrij gevraagt en het is nu al woensdag. Ze heeft een mooie lichtgroene verf uitgekozen voor haar kamer en op één muur hangt een velletje fel gestreept behang. Trinnggg, hoort ze weer. Langzaam wordt ze wakker en zet haar wekker uit. Na een minuutje of 5 stapt ze uit bed en loopt de douche in. Eenmaal aangekleed en al beneden aangekomen ziet ze dat haar ouders al lang wakker zijn. Na wat gegeten te hebben staat er een rode verhuiswagen voor de deur. Langzaam wordt alles in gepakt en Mika zegt de lege huiskamer alvast gedag. 'Wat zal ik dit huis missen.' Denkt ze. 'Míék' roept haar vader. Mika wordt wakker uit haar gedachten en rent snel naar de auto, ze vertrekken.

Na twee uur reizen komen ze dan eindelijk aan. Alle spullen worden in huis gezet en na een uur of 3 staat alles netjes op zijn plek. Mika is nog bezig met wat spulletjes in haar kamer wanneer ze geroepen wordt. 'Mika er is hier iemand voor je!' Miek kijkt verbaast op en loopt naar beneden. Er staat een slank meisje voor de deur met mooie blonde haren. Mika heeft daarintegen dik donkerbruin haar dat onmogelijk leuk blijft zitten. 'Hay, ik ben je buurmeisje van een paar meter verder op en ik zag jullie bezig zijn dus kwam me even voorstellen.' Vertelde het meisje met een iets te grote glimlach. Ze steekt haar hand uit en stelt zich voor. 'Ik ben Toucha en ik ben 16 jaar.' Mika pakt haar hand en stelt haar eigen ook voor. Na een lang gesprek te hebben gehad kwam mika erachter dat toucha ook van paarden houd en dat er in de buurt een leuke manege zou zijn. Bij afscheid beloven ze elkaar dat ze er binnenkort samen heen gaan. Mika sluit de deur en komt aan tafel zitten bij haar ouders. Er staan lekkere zachte broodjes op tafel en ze voelt nu pas dat ze erge honger hebt.

De rest van de week was alles heel vreemd voor Mika. De mensen hebben allemaal een bepaald accent en ze kan het niet zo goed verstaan. Gelukkig is er Toucha nog met wie ze vandaag heeft afgesproken om naar de manege te gaan. Toucha komt ook uit rotterdam maar woont al een aantal jaren in Noord Brabant. Voor Mika is het toch makkelijker om mee te praten. Eenmaal aangekomen bij de manege is wel gelijk te zien dat het een goed onderhouden manege is. De stallen zien er mooi uit en op het terein is geen blubberplekje te zien. Alles is mooi recht bestraat en ze hebben een mooie binnen- en buitenbak. Zodra ze de stallen inlopen komen er twee meisjes naar Toucha toe. 'Onee he, hebben we haar ook weer, jij weet óók niet van ophouden zeg! Wees voortaan verstandig en ga naar een andere manege.' Toucha kijkt erg arrogant en loopt door. Mika wist niet wat ze moest denken, bij haar in de buurt was iedereen aardig en ze snapte niet wat er mis was met Toucha. Na een rondleiding mocht Mika een pony gaan poetsen. Toucha ging even naar haar vriendinnen. Mika had geen poetsspullen bij zich dus gebruikte ze een paar borstels van de manege. Deze waren wel wat lelijk en oud, maar voor een keertje is dat niet erg vond ze. Toen Toucha en haar vriendinnen weer naar Mika's kant opliepen groette Mika hen. 'Hallo, ik ben Mika het nieuwe buurmeisje van Toucha en misschien kom ik hier binnenkort rijden.' De meiden zeiden echter niets en staken samen met Toucha hun neus in de hoogte terwijl één van hen Mika een duw tegen haar schouders gaf. 'Oprotten!' werd er gezegt. Mika werd hierdoor erg verdrietig want ze dacht dat ze een vriendin had, en nu bleek ze niemand meer te hebben. Waarom deed Toucha ineens zo raar?

Na twee uur verdwaald te hebben rondgelopen kwam Mika huilend thuis aan. Haar moeder wist niet wat er aan de hand was en kwam met een kop thee naast haar op de bank zitten. 'Meidje wat is er gebeurt?' Vroeg ze. 'Toucha wilde denk ik niet meer met mij omgaan en dus moest ik alleen naar huis, ik kon het niet meer vinden en raakte in paniek.' Zegt ze door het huilen door. Haar moeder troost haar en beweerd dat er vast wel een verklaring voor toucha's gedrag zal zijn.

Die nacht slaapt ze erg onrustig. Ze mist de paarden van haar oude manege en snapt ook niet waarom Toucha zo raar reageerde. De volgende ochtend zitten ze met zijn alleen aan tafel. Mika heeft inmiddels een school gevonden en daar begint ze volgende week. Haar ouders gaan vandaag voor het eerst naar hun nieuwe werk. Dit betekent dat Mika alleen thuis moet blijven en erg fijn vind ze dit niet. Een half uur nadat haar ouders weg waren gegaan gaat de deurbel. Het is Toucha en ze kwam haar excuses aanbieden. 'Sorry dat ik zo raar deed gister.' Zegt ze. 'Ik wist niet wat ik had, ik laat me vaak meesleuren door mijn vriendinnen en dan ben ik af en toe erg gemeen.' Mika is allang blij dat ze Toucha toch als vriendin heeft en vergeeft het haar. Ze spreken af om de volgende dag weer naar de manege te gaan. Mika belooft dat ze aan haar ouders zal vragen of ze een proeflesje mag draaien en zo nemen ze afscheid.

---

Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik had ineens zooo'n zin om iets te schrijven. Dit is het eerste waar ik opkwam en er komt natuurlijk nog veel meer bij. Wil je even laten weten wat je ervan vind en wat er verbeterd kan worden?

Groetjes, Kim

_Karlijn

Re: [VER] Over paarden. Titel wordt nog verzonnen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:31

Leuk verhaal. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Goed gebruik van leestekens.
Van sommige woorden had ik nog nooit gehoord, zoals 'meidje' Haha!
Misschien bestaat het wel hoor, maar ik had er nog nooit van gehoord.
Oja, ik vind het ook wat makkelijker lezen als het gequote staat. Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 16:37

_Karlijn schreef:
Leuk verhaal. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Goed gebruik van leestekens.
Van sommige woorden had ik nog nooit gehoord, zoals 'meidje' Haha!
Misschien bestaat het wel hoor, maar ik had er nog nooit van gehoord.
Oja, ik vind het ook wat makkelijker lezen als het gequote staat. Lachen

Zal voortaan quoten en ik weet eigenlijk ook niet of meidje bestaat, vond het zo leuk ouderpraat achtig klinken:P

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:20

Zo op het eerste gezicht schrijf je erg lekker, op een prettige manier wat leuk is om te lezen Lachen Je maakt goed gebruik van de ‘enter’, vooral zo mee doorgaan! Ik heb in het eerste stuk een paar puntjes gevonden die verbetering nodig hebben en/of die me opvielen.

Haar ouders wilde hier nog een tijdje mee wachten en op haar 6e jaar was het dan eindelijk zo ver! – ‘wilde’ moet ‘wilden’ zijn, ouders is namelijk meervoud.

Al huilend stapte ze op, want ze wist niet dat deze lieve kleine pony's zo groot leken wanneer je erop zat... – Je zou wat meer kunnen vertellen over het huilen – Er iets dieper op in gaan. Gevoelens enz. Dan ga je gelijk in het eerste stukje van het verhaal meeleven met de hoofdpersoon. Nu houd je het een beetje oppervlakkig Knipoog

Samen met haar vriendinnen gaat ze met plezier naar school, ookal moeten ze in de lessen vaak na blijven door het gegiegel en gepraat. – Voordat je het verhaal plaatst haal er een keer de spellingscontrole over. ‘ookal’ wordt los van elkaar geschreven. ‘Gegiegel’ = Gegiechel.

Je maakt goed gebruik van aanhalingstekens! Compliment! Ja

'Miek we willen het even ergens met je over hebben'. – Na ‘Miek’ een komma, daardoor heb je een rustpunt in de zin gebouwd, waardoor de rest van de zin krachtiger uitkomt. Het aanhalingsteken staat voor de punt in plaats van erna.

'Mam ik weet dat het slechter gaat op school maar dat komt echt niet door de paarden.' – Een komma na ‘Mam’. In de volgende zin gebruik je het wel weer netjes!

'Meidje je weet dat je vader en ik moeite hebben om dit huis te kunnen betalen. We hebben haast geen geld over voor leuke dingen en daarom hebben we besloten dat we gaan verhuizen.' – ‘Meidje’? Vind het wel leuk gevonden, maar het is volgens mij niet echt Nederlands, maar lekker laten staan! Leuk! Dit is een vrij lange zin met een ontzettend grote betekenis van de hoofdpersoon. Ik zou het persoonlijk iets verder uitschrijven. Meer details en iets meer zinnen. Dan is het voor de lezer duidelijk en makkelijker om mee te leven met de hoofdpersoon. Én het valt de lezer niet zo rauw op de dak… Knipoog

'Mika, we hebben hier voor huizen gekeken maar er is niets wat ons aanspreekt. We hebben wel een ander huis gevonden met een mooie tuin, het leek ons gewoon het einde.' – Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma!

'Wat je moeder probeert te vertellen is dat we gaan verhuizen naar Noord Brabant. – Je bent aanhalingsteken vergeten om de zin te sluiten.

'Mika ik weet dat het moeilijk voor je is maar geef het huis een kans.’ - Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma!

Mika hoort in de verte een soort bel gaan maar is zich er niet van bewust wat het is. - Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma!

Het is al twee weken geleden dat ze zijn gaan kijken naar het huis, toen mika haar ouders zo trots zag kijken heeft ze besloten om het een kans te geven. – De hoofdpersoon heeft een naam, dus wordt geschreven met een hoofdletter. Gewoon vergeten denk ik.

De rest van het verhaal heb ik niet verbeterd, maar wel gelezen. Vind het leuk om te lezen! En dat is een compliment! Niet veel verhalen spreken me op bokt aan als ik ze gelezen heb Lachen

Ik heb niet echt verbeterpunten voor je. Misschien het gebruik van komma’s. Wat ik wel iets meer zou willen zien is details. Details in de zin van uitwerken van de omgeving, de hoofdpersoon, haar ouders, Toucha. Hoe ziet ze eruit, wat zijn haar gevoelens, wat gaat er door haar heen als haar ouders haar vertellen dat ze moet verhuizen. Hoe ziet haar omgeving eruit, haar ouders, hun karakter, hun uiterlijk, enz.
Besteedt daar iets meer aandacht aan en je lezers zullen het zeker in dank afnemen! Het is op dit moment op sommige stukken net té oppervlakkig en dat is helemaal niet nodig!

Dit zijn trouwens alleen maar tips/opmerkingen en zeker géén aanmerkingen. Hoop dat je er iets aan hebt met het schrijven van het vervolg! Ja

Ik zie het liever inderdaad ook in een quote, maar dit is al aangegeven Lachen

[edit] Jeetje, wel een erg grote post geworden Nagelbijten / Gniffelen Sorry!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:26

Kimmm schreef:
Zo op het eerste gezicht schrijf je erg lekker, op een prettige manier wat leuk is om te lezen Lachen Je maakt goed gebruik van de ‘enter’, vooral zo mee doorgaan! Ik heb in het eerste stuk een paar puntjes gevonden die verbetering nodig hebben en/of die me opvielen.

Haar ouders wilde hier nog een tijdje mee wachten en op haar 6e jaar was het dan eindelijk zo ver! – ‘wilde’ moet ‘wilden’ zijn, ouders is namelijk meervoud.

Al huilend stapte ze op, want ze wist niet dat deze lieve kleine pony's zo groot leken wanneer je erop zat... – Je zou wat meer kunnen vertellen over het huilen – Er iets dieper op in gaan. Gevoelens enz. Dan ga je gelijk in het eerste stukje van het verhaal meeleven met de hoofdpersoon. Nu houd je het een beetje oppervlakkig Knipoog

Samen met haar vriendinnen gaat ze met plezier naar school, ookal moeten ze in de lessen vaak na blijven door het gegiegel en gepraat. – Voordat je het verhaal plaatst haal er een keer de spellingscontrole over. ‘ookal’ wordt los van elkaar geschreven. ‘Gegiegel’ = Gegiechel.

Je maakt goed gebruik van aanhalingstekens! Compliment! Ja

'Miek we willen het even ergens met je over hebben'. – Na ‘Miek’ een komma, daardoor heb je een rustpunt in de zin gebouwd, waardoor de rest van de zin krachtiger uitkomt. Het aanhalingsteken staat voor de punt in plaats van erna.

'Mam ik weet dat het slechter gaat op school maar dat komt echt niet door de paarden.' – Een komma na ‘Mam’. In de volgende zin gebruik je het wel weer netjes!

'Meidje je weet dat je vader en ik moeite hebben om dit huis te kunnen betalen. We hebben haast geen geld over voor leuke dingen en daarom hebben we besloten dat we gaan verhuizen.' – ‘Meidje’? Vind het wel leuk gevonden, maar het is volgens mij niet echt Nederlands, maar lekker laten staan! Leuk! Dit is een vrij lange zin met een ontzettend grote betekenis van de hoofdpersoon. Ik zou het persoonlijk iets verder uitschrijven. Meer details en iets meer zinnen. Dan is het voor de lezer duidelijk en makkelijker om mee te leven met de hoofdpersoon. Én het valt de lezer niet zo rauw op de dak… Knipoog

'Mika, we hebben hier voor huizen gekeken maar er is niets wat ons aanspreekt. We hebben wel een ander huis gevonden met een mooie tuin, het leek ons gewoon het einde.' – Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma!

'Wat je moeder probeert te vertellen is dat we gaan verhuizen naar Noord Brabant. – Je bent aanhalingsteken vergeten om de zin te sluiten.

'Mika ik weet dat het moeilijk voor je is maar geef het huis een kans.’ - Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma!

Mika hoort in de verte een soort bel gaan maar is zich er niet van bewust wat het is. - Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma!

Het is al twee weken geleden dat ze zijn gaan kijken naar het huis, toen mika haar ouders zo trots zag kijken heeft ze besloten om het een kans te geven. – De hoofdpersoon heeft een naam, dus wordt geschreven met een hoofdletter. Gewoon vergeten denk ik.

De rest van het verhaal heb ik niet verbeterd, maar wel gelezen. Vind het leuk om te lezen! En dat is een compliment! Niet veel verhalen spreken me op bokt aan als ik ze gelezen heb Lachen

Ik heb niet echt verbeterpunten voor je. Misschien het gebruik van komma’s. Wat ik wel iets meer zou willen zien is details. Details in de zin van uitwerken van de omgeving, de hoofdpersoon, haar ouders, Toucha. Hoe ziet ze eruit, wat zijn haar gevoelens, wat gaat er door haar heen als haar ouders haar vertellen dat ze moet verhuizen. Hoe ziet haar omgeving eruit, haar ouders, hun karakter, hun uiterlijk, enz.
Besteedt daar iets meer aandacht aan en je lezers zullen het zeker in dank afnemen! Het is op dit moment op sommige stukken net té oppervlakkig en dat is helemaal niet nodig!

Dit zijn trouwens alleen maar tips/opmerkingen en zeker géén aanmerkingen. Hoop dat je er iets aan hebt met het schrijven van het vervolg! Ja

Ik zie het liever inderdaad ook in een quote, maar dit is al aangegeven Lachen

[edit] Jeetje, wel een erg grote post geworden Nagelbijten / Gniffelen Sorry!

Hey,

Heb heel veel aan je tips en ga ze ook zo snel mogelijk veranderen in mijn verhaal. Sommige dingen zoals dat het aanhalingsteken voor de punt moet wist ik niet, dit kom dus mooi uit haha. Bedankt!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:28

Juist andersom! Misschien heb ik dit verkeerd aangegeven, maar je maakt juist goed gebruik van aanhalingstekens.
Volgens mij had je ergens een aanhalingsteken voor een punt gezet in plaats van erna. Vooral niets veranderen! Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 19:28

Kimmm schreef:
Juist andersom! Misschien heb ik dit verkeerd aangegeven, maar je maakt juist goed gebruik van aanhalingstekens.
Volgens mij had je ergens een aanhalingsteken voor een punt gezet in plaats van erna. Vooral niets veranderen! Knipoog

Oh haha nouja, is inderdaad alleen maar goed haha. Ik schrijf waarschijnlijk morgen of overmorgen een nieuw stuk en dan verander ik de rest ook gelijk.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:43

geen tips, het leest wel goed,.

Citaat:
De volgende ochtend zitten ze met zijn alleen aan tafel.

ik blijf het zeker lezen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:04

kimmm, jij schreef dit: Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma! Is dat zo? dat leest toch niet lekker! bedoel je misschien ervoor? dat denk ik wel Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 20:38

sammyvriend schreef:
kimmm, jij schreef dit: Na ‘want’, ‘maar’ en ‘omdat’ altijd een komma! Is dat zo? dat leest toch niet lekker! bedoel je misschien ervoor? dat denk ik wel Knipoog

Volgens mij heeft ze gelijk met erna. Het leest wat raar omdat niet iedereen dit gewent is. <-- Die zin..daar heb ik ook een omdat, ben benieuwd of het nu ook moet. <-- haha en die zin komt hij al uit zich zelf Haha!

Verder vind ik het wel fijner lezen maar vergat ze.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:40

ze zegt altijd Tong uitsteken dus dan wordt het: Het leest wat raar omdat, niet iedereen dit gewent is. of zo: maar dat was omdat, ik gisteren ziek was. ik denk toch echt dat het ervoor is Tong uitsteken

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 07:25

sammyvriend schreef:
ze zegt altijd Tong uitsteken dus dan wordt het: Het leest wat raar omdat, niet iedereen dit gewent is. of zo: maar dat was omdat, ik gisteren ziek was. ik denk toch echt dat het ervoor is Tong uitsteken

Volgens mij niet hoor. Anders krijg je maar wat was, omdat ik gisteren ziek was. Het lijkt nu alsof je de twee delen van de zin niet goed verdeeld. Het leest wel makkelijker maar kan me toch ook wel vinden met de komma na omdat. Ik heb zo nederlands dus ga het er gelijk over hebben Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:46

Oplettende bokkers, jullie hebben helemaal gelijk. De komma moet vóór 'maar', 'omdat' en 'want' Clown Was te snel met typen denk ik Knipoog
Laatst bijgewerkt door Kimmm op 27-02-07 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:57

hmm.. je zegt nu nog dat het erna is! maar dat had je al gezegt! dus is het nu ervoor of erna? Tong uitsteken

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:15

[edit] Clown

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:19

jeeeeeeeeej ik heb gelijk!! Knipoog

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:39

sammyvriend schreef:
jeeeeeeeeej ik heb gelijk!! Knipoog

Hihi, gefeliciteerd!! *bedenkt even wat we als cadeautje moeten geven* Flesje paardennagellak?? Clown
--Voor vragen kijk bij mijn berichten, heb een topic met paardennagellak Koe

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:40

Ik ga trouwens nu even verder met een nieuw stukje. Als je suggesties hebt over het verhaal, wat je er leuk in zou vinden mag je dat zeggen...wie weet is het wel wat. Ik vermeld wel je naam erbij hoor haha.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 21:16

Hier een nieuw stukje!

Citaat:
Mika heeft deze dag eigenlijk niets te doen en bladert maar een beetje door een boekje. Ze kijkt de kamer door naar de donkerbruine meubels. De muren zijn beige geverfd en hier en daar hangen wat schilderijen. Op zich vind ze het wel mooi maar, ze had liever wat meer kleur gezien. Ze denkt even terug aan het huis in Rotterdam. ‘Wat mis ik dat toch.’ Zegt ze hardop. Mika is de laatste tijd vaker hardop gaan praten omdat ze zich erg eenzaam voelt. Ze mist haar oude huis en haar vriendinnen, ook om de paarden ligt ze vaak s’avonds te piekeren. Ze pakt haar mobiele telefoon en bedenkt wat ze naar haar vriendinnen zal sturen.

‘Hey daar allemaal,
Hoe is het met jullie? Het is hier erg saai en ik mis Rotterdam zeg!
Kuss, Mika’

Ze stuurt het berichtje door naar een paar vriendinnen en zet de tv aan. ‘Jammer, denkt ze. Er is niets op tv.’ Bliepp, gaat haar telefoon. Snel pakt ze hem op en opent een ontvangen berichtje.

‘Mieeek, lang geleden hoor!! Het is hier erg somber zonder jou en de paarden missen je ook!!! We moeten snel wat afspreken zeg . Greetzz, stef’

Gelukkig denkt ze, ze zijn me nog niet vergeten. Stef is een afkorting voor stefanie, haar paardenvriendin. Ze heeft er eigenlijk maar eentje omdat er verder niet zoveel leeftijdsgenoten op de manege kwamen. Mika vind stef haar allerbeste vriendin, omdat ze allebei van paarden houden en elkaar al vanaf de basisschool kennen. Ze kijkt nog eens rond en vind het maar een eenzaam en somber huis. Snel pakt ze de afstandsbediening en zet een muziekzender op.

Die dag wordt er niet veel meer gedaan. Mika maakt het eten klaar en haar ouders kwamen net binnen toen ze de tafel aan het dekken was. Ze eten stilletjes hun bord leeg. ‘Eigenlijk hebben mijn ouders nooit geweten hoe ik erover denk om alleen thuis te zijn.’ Zegt ze in haar gedachte. Tijdens het toetje gingen haar ouders op de bank zitten voor de tv en Mika blijft achter.

De volgende ochtend staat Mika al erg vroeg op. Ze kon niet slapen door de zenuwen, want ze krijgt vandaag haar eerste paardrijles op de nieuwe manege. Ze loopt naar beneden en pakt een kom vla. ‘Meer krijg ik nu niet naar binnen.’ Denkt ze. Wanneer Mika erg zenuwachtig is heeft ze snel de neiging om over te geven. Na een paar snelle en grote happen rent ze weer naar haar kamer. Ze pakt er een lichtblauwe rijbroek uit met donkerblauwe leerstukken. Vervolgens haalt ze haar kast overhoop om haar bijpassend shirtje te zoeken. Na een lange 5 minuten ligt heel haar kamer vol met kleding en vind ze hem. Aangekleed en al poetst ze haar tanden en probeert zoals vaker het dikke haar in een gladde staart te proppen. ‘Potverdorie!’ Zegt ze hardop. Na een paar kwade pogingen zit het toch een beetje.

Eenmaal op de fiets speurt ze naar Toucha. Ze belt aan maar niemand doet open. Na een aantal pogingen doet er een slaperige moeder de deur op een kier. ‘Hhallo’ Zegt ze tijdens het gapen. ‘Hallo mevrouw, ik ben Mika en Toucha en ik zouden samen naar de manege gaan.’ ‘O’ Zegt de vrouw. ‘Toucha is gisteravond laat gaan logeren bij een vriendin, ze zal het wel vergeten zijn.’ Teleurgesteld kijkt Mika naar de grond. Ze weet nog steeds de weg niet goed en durft het niet aan om hem zelf te gaan zoeken. ‘Mevrouw?’ Vraagt ze. ‘Kunt u mij dan misschien uitleggen hoe ik bij de manege kom?’ Na een korte uitleg fietst ze gemakkelijk het terrein op. Aan het eind van het gangpad loopt ze een linker deur in en komt in de kantine aan. ‘Hallo daar!’ Hoort ze vriendelijk vanaf ergens boven. Mika kijkt naar de bar en ziet dat er een trap naar boven gaat. Terwijl ze om het hoekje kijkt komt er een vriendelijke gezette vrouw aanlopen. ‘Ehh, Hoi’ Zegt Mika. ‘Mijn naam is Mika en ik heb hier vandaag een proefles’ Gaat ze door. De vrouw kijkt haar nadenkend aan en kijkt in het boek. ‘Sorry meis, er zijn vandaag geen groepslessen en je staat ook niet bij de privé-lessen ingeschreven.’ Mika kijkt verbaast en bedroeft, ze wilde net wat zeggen toen er een luid groepje meiden de kantine in kwamen lopen. Tot Mika’s verbazing behoort Toucha tot één van die meiden. ‘Waar was je nou?’ Vroeg Toucha overdreven. ‘Ik heb een hele tijd op je zitten wachten en om 9 uur kwam je nog niet aan. Ik heb een hele tijd gewacht op je en ben toen maar gaan fietsen.’ Toucha kijkt arrogant naar Mika en loopt lachend met haar vriendinnen de stallen weer in. ‘Mma, maar ik was er al om kwart over 8!’ Beteuterd wil Mika haar spullen pakken. Ze weet erg zeker dat ze er al zo vroeg was, haar ouders waren nog niet eens naar hun werk! ‘Mika is het toch?’ Hoort ze de vrouw achter de balie zeggen. ‘Ja, ik ben Mika en ik ben het nieuw buurmeisje van Toucha. Ik wist jullie telefoonnummer niet dus heeft zij beloofd dat ze zou bellen voor een groepsles.’ De vrouw stelt zicht voor. ‘Ik ben Annemarie, samen met mijn man run ik deze manege. Wat zeg je ervan om eens een nieuw start te maken?’ ‘Mika glimlacht en steekt haar hand naar voren, ze stelt zichzelf nog eens voor en voelt zich al weer wat beter. ‘Ik zal eens kijken of ik nog een plekje voor je kan vinden deze middag.’Dankbaar glimlacht Mika en gaat zitten op een barkruk. ‘De groepslessen kosten 11 euro voor een uur wist je dat?’ Vraagt Annemarie. Mika knikt van ja en luistert verder naar wat ze te zeggen heeft. ‘De prive lessen kosten 16 euro per uur, als je genoeg geld bij je hebt zou je in de les van 11 uur mee kunnen doen’ Dankbaar neemt Mika het aanbod aan, ze heeft twintig euro gekregen van haar ouders dus dat is meer dan genoeg. Ze kijkt op de klok en ziet dat het pas half 10 is. Zonder dat ze het opmerkt komen Toucha en haar vriendinnen om Mika heen zitten. ‘Onee.’ Denkt ze. ‘Zullen ze me nu weer gaan pesten?’

Commentaar is weer welkom Haha!

Edit: Perongeluk in bold gezet, nu staat hij goed hehe.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:25

Heb op dit moment geen tijd om te lezen, wordt op z'n vroegst vanmiddag, ben benieuwd! Let wel op het minimum aantal woorden voor het plaatsen van een post op [CB]: dat is 1500 woorden Lachen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:20

kzou die toucha niet vertrouwen Tong uitsteken haha LadyElmira Haha!:D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:33

Wat mij opviel was dat in het eerste stuk (en volgens mij ook in het 2e stuk af entoe) je de namen niet met een hoofdletter begint.
Ook iets om op te letten.
verder wel een goed verhaal

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:26

leuk verhaal opmerkingen heb ik niet echt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 19:25

ma_rie_tje schreef:
Wat mij opviel was dat in het eerste stuk (en volgens mij ook in het 2e stuk af entoe) je de namen niet met een hoofdletter begint.
Ook iets om op te letten.
verder wel een goed verhaal

Ik zal er op letten ja! Normaliter gebruik ik wel hoofdletters maar omdat ik tegenwoordig mijn stukjes al gelijk op bokt verzin en typ zie ik het minder snel. Bedankt Lachen

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:33

Leuk verhaal, ben benieuwd naar het volgende deel Hyper!
Hyper!
commentaar is al gegeven..