gedicht voor iemand die op sterven ligt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sambagirl

gedicht voor iemand die op sterven ligt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 19:38

Ik heb hier al een aantal dagen een kaart in huis waar ik een mooie tekst op wil schrijven, maar het lukt me maar niet om iets moois te verwoorden.

Misschien heeft iemand inspiratie of kan mij op de goede weg helpen?

Het hoeven maar een paar zinnen te zijn. Hoeft niet perse in dichtvorm.

Het gaat om een 50 jarige man, die na een heel moeilijk jaar (echtscheiding) zijn geluk weer had gevonden (kinderen hadden voor hem gekozen en hij had een nieuwe liefde)

2006 had zijn jaar moeten worden, opnieuw trouwen, hij werd 50. Maar na de zomervakantie sloeg het noodlot toe. Leukemie en sinds eind 2006 opgegeven. Het gaat nu heel slecht en ik wil hem gewoon nog laten weten dat ik aan hem denk en hem heel veel sterkte en een goede reis (oid) wens (of hoe je dat ook kan verwoorden)

alvast bedankt!

Artemide

Re: gedicht voor iemand die op sterven ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 18:38

ik denk dat het beter & 'leuker' is [voor zover zo'n kaart al leuk kan zijn] als je echt zelf iets schrijft, dat recht uit jouw hart komt en dan verwoord je ook echt wat je zelf voelt en hoe je aan hem denkt e.d. Ik dnek dat de persoon die dit kaartje krijgt dat ook 'leuker' zal vinden, ook al is het dan misschien niet zo mooi of vlot verwoord.. Of misschien vind je op internet wel een mooie zin/ een mooi tekstje waarvan je vindt dat het er wel bij past, maar schrijf er dan zeker iets van jezelf bij, dat heeft hoedanook meer waarde.

Redrumfox

Re: gedicht voor iemand die op sterven ligt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:12

Waarom moet het een gedicht zijn? schrijf gewoon op wat je voelt, als jij nu een gedicht gaat schrijven komt het waarschijnlijk niet uit je hart. Als je meteen had geweten wat je wou schrijven, was dat wel zo geweest. Knipoog

Het hoeft toch niet perse te rijmen; beschrijf gewoon je gevoel, dat is belangrijker. Lachen

Je geeft in je beginpost al aan wat je wilt schrijven;
2006 had zijn jaar moeten worden, opnieuw trouwen, hij werd 50. Maar na de zomervakantie sloeg het noodlot toe. Leukemie en sinds eind 2006 opgegeven. Het gaat nu heel slecht en ik wil hem gewoon nog laten weten dat ik aan hem denk en hem heel veel sterkte en een goede reis wens.