[ART] Modelpaard, cm Peter Stone drafter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[ART] Modelpaard, cm Peter Stone drafter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:31

Zoals jullie misschien weten heb ik naast mijn knaagdierenobsessie nog een andere hobby; Modelpaarden. Vooral het customizen.

Als je meer wilt weten over modelpaarden zelf kijk dan even in dit topic, dit om dit topic overzichtelijk te houden. Lachen

Het duurt alleen meestal heel lang voordat ik iets af heb, ik begin namelijk aan een heleboel projectjes, maar vervolgens maak ik nooit wat af. Haha!

Maar ik wil deze graag gaan showen op de live show in Nijmegen eind maart, dus heb mezelf een schop onder mn kont gegeven en heb hem afgemaakt. Haha!

Hij is zo goed als af (alleen de ogen moeten nog gelakt worden, maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig). Lachen

Ik heb het model een starat gegeven, dit is alleen al wel een jaar geleden (als het niet langer is). Ik ben over de vorm van de staart niet meer tevreden, maarja hij zit er nu eenmaal). Knipoog
Vervolgens heb ik hem 'beschilderd' met pastel.

Eerst was het een cinnabar chip, uit de precious stone serie...

Afbeelding

En dit is het resultaat, een bay sabino. Lachen

Afbeelding

Het model is trouwens, om precies te zijn, tot en met de oren, net geen 8.5 cm hoog. Knipoog

Glitch

Re: [ART] Modelpaard, cm Peter Stone drafter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:02

Wow, heel erg mooi Maaike. Ik heb niet veel verstand van het customizen van modelpaarden maar ik vind hem prachtig.
Echt knap hoe je de uitstraling van zo'n paard mee kan laten veranderen. Ik vind de staart juist wel heel goed gelukt.
Alleen de vegen/vlekken vind ik iets minder realistisch.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:04

Vind hem erg mooi geworden zo.
Alleen ook de vlekken wat minder..

Je zegt dat je pastel hebt gebruikt, gebruik je daar gewoon krijt voor?
Misschien dat je daar iets meer over kunt vertellen? Lachen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:07

hij ziet er netjes ui
maar ik vind ook de vlekken idd niet erg realistisch
en het zwarte achterbeen stoort me eenbeetje
hij valt zo weg tegen de staart
maar mischien als je hem zo ziet dat het dan mee valt

in ieder geval heel knap gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:20

Het zijn geen vlekken, het zijn haartjes (sabino). En ik vind het juist het meest geslaagde aan het hele project en ben er trots op. Haha!

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:24

Wauw ik vind ze echt mooi hoor! Haha! Ik vind die haartjes wel erg mooi, ze doen me denken aan een paard op mijn manege Ja

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:25

Dan vind ik ze iets te grof, de dicht op elkaar de haren.
Weet niet het komt niet heel realistisch over....

Neemt niet weg dat ik het geheel prachtig vind overigens Knipoog!

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:34

Heel erg mooi maar ik vind de haartjes wel op vlekken lijken. Ze lijken echt op het paard te liggen ipv in zijn vacht te zitten. Ik denk dat het nog mooier wordt als je er nog eens de bruine pastel bijhaald en wat meer structuur in de 'vlekken' brengt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:46

Gaaf! Onwijs knap dat je dit zo kan. Staart vind ik juist wel er mooi bij passen Ja
Vlekken vind ik ook erg realistisch. Zwart been vind ik érg leuk, dat maakt hem net wat anders.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:50

ik vind hem supermooi, maar zie je tussen de sokken van de 3 witte beentjes door geen glimpjes hoef? (misschien dat het wel helemaal niet te realiseren is hoor, dan sorry daarvoor Bloos ) maar ik vind dat wat statisch overkomen Lachen
wel knap veranderd, en ik vind hem een stuk mooier zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:54

Naaltje schreef:
ik vind hem supermooi, maar zie je tussen de sokken van de 3 witte beentjes door geen glimpjes hoef? (misschien dat het wel helemaal niet te realiseren is hoor, dan sorry daarvoor Bloos ) maar ik vind dat wat statisch overkomen Lachen
wel knap veranderd, en ik vind hem een stuk mooier zo!

Nee, dit is nu eenmaal de mold. Deze mold heeft enorme sokken en je ziet dus geen stukken hoef. Anders had ik die er uiteraard op gepaint. Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:28

Ik vind hem gaaf! Eerlijk gezegd mooier dan het origineel, en dat lijkt me ook de bedoeling nietwaar Knipoog De vlekken vind ik ook erg gaaf gedaan, dat zwarte beentje is ook apart, hoewel het ook leuk was geweest als die wit was geweest! Knap dat je dat kan!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 08:18

oke Lachen mij ogen dachten er zegmaar minder grote sokken bij.

Heb je die staart eraan ''gekleid'' of is dat ook speciaal materiaal waarmee je dat doet? want zo'n modelpaard is ook niet van klei neem ik aan (ik ben totaal niet nieuwschierig Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 08:34

Ik heb de staart gemaakt van epoxy. Daarvan heb je deel A en deel B en dat moet je mengen, en dan wordt het na een paar uur keihard, net als plastic. Klei werk ik nooit mee, dat breekt veel te snel af. Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:37

Ik vind hem erg mooi, behalve het wit. Ik neem aan dat je een (ietwat) realistische insteek had. Het wit is daarmee veel te dominant wit. Wit bij paarden is, zoals je ongetwijfeld weet, verre van wit-wit. De overgang in de rug van bruin naar zwart vind ik dan wel weer erg goed gedaan. De staart vind ik super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:58

Het is niet wit-wit hoor. Daar let ik namelijk juist speciaal op omdat ik weet hoe nep dat lijkt. Maar het klopt wel dat het door de foto een beetje zo lijkt. Lachen