Voor iedereen die dacht dat Fairie in het bezit was van een hi-tech prof. studio: Jammer maar helaas, niet het geval. Hoe worden af en toe dan toch die 'studio' foto's gemaakt? Da's de grote vraag natuurlijk.
Het antwoord: lekker creatief bezig zijn met allerlei troep uit het dagelijks leven.

Hier onder uitlegt hoe je hamster te fotograferen!!
Wat heb je nodig?
- Een 'blokken' kast, liefst wit
- 4 opberg bakken, die uiteraard in de kast passen
- Een oude schoolagenda van 2005/2006
- Plakband
- Een witte handdoek
- Het boek 'Dos Logos'
- Een houten plankje
- Een stapel metal cd's
- Een externe flitser met difuser er op
- Een camera met lens en interne flitser
- Een stuk papier, te gebruiken als rond wand
- Een mama kangaroe met baby in buidel
- Een zakje hamster voer
- Een hyper actieve hamster, die er de hele tijd tussen uit piept
Alles bij elkaar gezocht?
Nu kunnen we aan de slag!!

Je begint met het opbouwen
Rondwandje (je stukje papier natuurlijk) plak je aan één kant aan de kast vast. Daarna bouw je met de opberg bakken een soort van hamster-anti-escape-bak. Omdat het papier automatisch weer om hoog krult pak je je oude school agenda, deze plak je aan het papier vast. Woesj, je papier blijft perfect liggen.
Op de voorste bakken leg je het plankje hout, je maakt daar boven op 2 stapels met metal cd's die net iets hoger zijn dan je externe flitser. In de kast leg je één uit einde van je handdoek en daar boven op leg je je boek 'Dos Logos' om te verkomen dat hij weg schuift. Het andere uiteinde leg je over de stapel metal cd's heen.
Duidelijk? Nee zeker. Weet je wat, foto's ter illustratie:

Nu duidelijk?

Vervolgens ga je aan de slag met de mama en baby kangaroe. Deze plaat je op de toekomstige plek van je hyper actieve hamster en je gaat wat test shots maken.
één foto uit de gehele serie nutteloze kangaroe foto's:

Vervolgens ga je aan het werk met de hamster. Moeilijk hoor..... Ze zitten liever als bange kneusjes tegen de bak aan. Wat nou midden in de studio poseren...? Kun je dat eten?

Blijkbaar heb je gewoon heel veel geluk, heel veel tijd, heel veel hamster voer en heel veel geduld nodig.
Het resultaat? Hahahaha......

wel slim bedacht! 

, ik vind het jammer dat niet de hele hamster scherp is en eigenlijk vind ik de schaduw storen.
De belichting vind ik dan wel weer goed gelukt.