[FOTO] Sfeer pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

[FOTO] Sfeer pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 08:39

Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-02-07 12:46, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: foto's uit andere post gehaald + tag

_Judith

Re: [FOTOSERIE] Sfeer pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:41

Erg leuke foto's.. Af en toe zijn ze wat korrelig of lijkt dat maar zo?

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 08:46

judith789 schreef:
Erg leuke foto's.. Af en toe zijn ze wat korrelig of lijkt dat maar zo?

Ik heb een verkleinprogramma voor hele bestanden te gelijk, Photo Gadget Picture Resize. Hierdoor kan dat komen.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:50

Ik vind ze erg mooi, alleen vind ik het wel jammer dat het touw op de voorlaatste foto vuil is. (het uiteinde)

Maar voor de rest zijn ze super!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:52

Gave foto's! Ziet er mooi uit!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 08:54

Erg mooi gedaan. Vooral die met het zadel vind ik erg mooi. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:25

Zouden ze iets groter kunnen dan postzegelformaat, ik vind het nu zelf erg lastig iets nuttigs te kunnen zeggen.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:44

Ik vind ze erg leuk..!!
Heel apart.
Ga zo door..!!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 09:54

Liever inderdaad iets grotere foto's plaatsen in het vervolg. Dit beoordeeld lastig. Over de foto's; voor zover ik kan zien zijn ze overscherpt. Niet erg mooi.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:18

Idd te klein om goed te kunnen beoordelen en zoals Faux hier boven zegt; ze zijn té verscherpt !

Sfeer zit er op een aantal foto's wel in, in sommigen ook echt wel minder. Zoals de enalaatste, had er van mij niet ingehoeven, voegt niks toe aan de serie.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:13

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Daar kan ik wat mee.

Ik heb geen onscherp masker gebruikt. Het komt door het Picture Resize programma. Ik zal ze in PS verkleinen en dan wat groter plaatsen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:33

De foto's doen het bij mij helaas niet Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 11:56

Hierbij de grote versie van de foto's, zonder picture resize! Ik hoop dat de mensen die net hebben gereageerd nog eens willen reageren, omdat ik benieuwd ben wat ze er nu van vinden. Omdat ze nu wel kunnen beoordelen.

Jody, welke foto's zouden elkaar wel aanvullen in deze serie? Omdat je die met het touw weg zou laten? Alvast bedankt.

Moderatoropmerking:
Foto's weg gehaald en in begin post gezet
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-02-07 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:24

Ik vind dat je heel mooi gebruik hebt gemaakt van het licht en van scherptediepte. Dat geeft een aantal foto's echt heel veel extra's (de 2e oren-foto, de 2e teugelfoto, die van het zadel, het oog.) Bijzonder knap gedaan!

Wel zou ik proberen om ook de achtergrond te gebruiken als illustratie. Ik vind het mooi als je het detail duidelijk ziet, maar vervolgens in de achtergrond ook nog wat te zien hebt. Dat is bv waarom ik de 2e teugelfoto veel mooier vind dan de eerste: die 2e toont ook nog wat van het paard, en plaats de teugel daardoor als het ware wat 'in perspectief'.
Klinkt dit nog een beetje begrijpelijk?
(En het zou nog wat extra's krijgen als je langs het hoofd ook nog een horizon en mooie wijdse achtergrond hebt.)

Dit is 1 van de redenen dat de foto met het touw volgens mij wat minder aanspreekt. Een touw alleen is niet zo heel spannend, vooral niet met veel achtergrond. Ook valt een deel van het touw van de foto af. Dit is een foto die je misschien best een keer opnieuw kunt proberen, en dan niet van boven, maar van vlak bij de grond gefotografeerd, horizontaal zeg maar. Ik denk dat het dan veel sprekender, veel dynamsicher wordt.

(PS, de lengte van mijn verhaal is vooral omdat ik denk dat je dit soort dingen ook echt uit kunt werken, want ik vind dat je echt oog hebt voor mooie beelden, en goed gebruik maakt van de mogelijkheden, het zijn niet zomaar wat foto's, dat is absoluut duidelijk! Je hebt er goed over nagedacht hoe je ze maakt volgens mij.)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:36

ShadowO, bedankt voor de uitgebreide reactie en compliment. Ik ben er heel blij mee als mensen zo'n uitgebreide kritiek geven. Het blijft me de rest van de dag ook achtervolgen, ik blijf er dan over nadenken. En na een tijdje kom ik er dan achter dat ik er dan veel van heb geleerd! Dus bedankt bij deze.

Ik zal de touwfoto nog eens gaan proberen, hoop dat ik het commentaar goed heb opgevat zo uit je verhaal.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:43

Moderatoropmerking:
CocoChanel, ik zet de foto's uit je bericht hier boven in het start bericht. Gezien de foto's het daar niet meer doen.
[FOTOSERIE] is géén bestaande tag.

Anoniem

Re: [FOTO] Sfeer pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:46

er mooi ik vind vooral de laatste heel mooi je hebt de juist "sfeer" gekregen erg mooi

edit:
ik vind het oog niet zo mooi ik krijg daar een akelig gevoel bij (straalt veel angst uit)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-07 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 12:47

Bedankt, Fairie.
Kan ik de tag nu nog veranderen? Ik zal er de volgende keer rekening mee houden dat ik alleen de tag [foto] gebruik.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:53

He typ ik een heel verhaal, druk ik per ongeluk op de link inhetzelfde venster. Nog eens dan

Ik vind het hele mooie foto's. De eerste teugelfoto spreekt mij niet heel erg aan. De tweede juist weer wel omdat je op de achtergrond nog een deel van het hoofd ziet.
De foto met de snorharen is niet helemaal scherp, ik zou zelf wat meer in beeld genomen hebben. De eerste keer zat ik echt te kijken van "hey wat is dat nou" Haha!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:32

wauw! die eerste paar spreken mij enorm aan! korreligheid geeft juist iets xtra's samen met het zwartwit. erg mooi!

Grussels

Silver Storm