[FOTO(bewerking)] Zelfportret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_lucy_

[FOTO(bewerking)] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 21:43

Als ik me verveel pak ik de camera en ga de tuin in, of ik maak foto's van mezelf. Van dat 1e hebt ik weleens foto's op Bokt gezet, maar dat 2e nooit.
Ik heb ze ooknogwat bewerkt ondat ik dat gewoonweg leuk vind om te doen, en omdat de foto er dan veel mooier/beter op wordt.

Hier een paar foto's:

Voor: Afbeelding Na: Afbeelding

Ik heb nogmeer foto's op mijn PhotoBucket: Klikje.

Wat vinden jullie ervan..? Lachen
(Gelieve deze foto's nergends anders gebruiken (zonder mijn toestemming). Ik wil niet dat mijn hoofd zomaar overal op het internet rondzwerfd, Dankjewel)

Drunksheep

Re: [FOTO(bewerking)] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 07:42

Foto 1; Op zich wel een leuke foto, maar je kijkt echt eh; Nogal freaky... Verder is een stukje voorhoofd heel overbelicht, stoor ik me wel aan.
Foto 2; De achtergrond en het elastiekje om je pols storen me, ook de overbelichte en juist te donkere plekken.
Foto 3; Hier ook weer de achtergrond die stoort, hij had ook wat lichter mogen zijn. Ik mis hier helaas wat scherpte.
Foto 4; Op zich een gave foto! Helaas is je arm aan het einde overbelicht, dat is zonde, en het is natuurlijk zonde dat 'ie daar uberhaupt loopt!
Foto 5; Dit vind ik nou niet echt een mooie foto. Veel te overgeposeerd en het lijkt net of je in elkaar gedrukt wordt. Verder is je mouw hier ook overbelicht.

Dat was mijn lading Clown

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:34

Esperanca schreef:
Foto 1; Op zich wel een leuke foto, maar je kijkt echt eh; Nogal freaky... Verder is een stukje voorhoofd heel overbelicht, stoor ik me wel aan.
Foto 2; De achtergrond en het elastiekje om je pols storen me, ook de overbelichte en juist te donkere plekken.
Foto 3; Hier ook weer de achtergrond die stoort, hij had ook wat lichter mogen zijn. Ik mis hier helaas wat scherpte.
Foto 4; Op zich een gave foto! Helaas is je arm aan het einde overbelicht, dat is zonde, en het is natuurlijk zonde dat 'ie daar uberhaupt loopt!
Foto 5; Dit vind ik nou niet echt een mooie foto. Veel te overgeposeerd en het lijkt net of je in elkaar gedrukt wordt. Verder is je mouw hier ook overbelicht.

mee eens, verder vind ik het niet echt slim, dat als je niet wilt dat je hoofd ergens anders rond zwerft ze op internet te gaan plaatsen, want het is nooit zeker dat niemand ze kopieerd. maar dat is mijn mening Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:30

Foto 2 vind ik heel erg mooi qua blik en compositie + belichting, alleen vind ik het erg jammer dat er een 'rommeltje' op de achtergrond zichtbaar is. Dat leidt best wel af. Misschien kun je dat nog wit maken? Lachen

Voor de rest; leuke bewerkingen, je gaat de goede kant op!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:23

Esperanca schreef:

ROFL
Foto 1, 3, 4 en 5 zitten geen stukjes die overbelicht zijn. Ze zijn misschien een beetje fel, maar zeker niet overbelicht.

Foto 2 uit deze serie is het mooist imo, hier kan je niet zien dat je hem vanuit je andere hand hebt geschoten, de achtergrond en het elastiekje storen helaas wel.
Bij de rest jammer dat je kan zien dat je ze vanuit je hand schiet. Compositie's zijn niet zo fijn om naar te kijken en kunnen ook veel spannender

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 07:31

@ Edda; Nou, bij mij zijn ze echt overbelicht, misschien is bij mijn computer het contrast [of hoe zeg je dat?] hoger? Maar ik kan het dus ook niet laten zien

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:09

Esperanca schreef:
@ Edda; Nou, bij mij zijn ze echt overbelicht, misschien is bij mijn computer het contrast [of hoe zeg je dat?] hoger? Maar ik kan het dus ook niet laten zien

bij mij ook hoor.. duidelijk wel!
vreemd Ach gut

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:15

Esperanca schreef:

weet jij wel wat de definitie van overbelicht is???

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:38

LiSSy schreef:
Esperanca schreef:
*knip*

weet jij wel wat de definitie van overbelicht is???

Overduidelijk niet.

De 2e en laatste vind ik erg gaaf! Ja
De eerste vind ik wat vreemd op de een of andere manier. Je kijkt daar ook nogal eng Haha!
Op de 3e vind ik de kleuren wat flets, en de 4e vind ik iets té duidelijk bewerkt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:09

Voor de mensen die denken dat ik niks van overbelichting weet, ik heb het voor jullie opgezocht.

Citaat:
over·be·lich·ten (ov.ww.)
1 [foto.] te lang, te sterk belichten
2 te sterk de nadruk leggen op

Zo wist ik de 'vertaling' dus ook, en het is op de foto imo ook zo.
Waarom zeggen anderen het dan ook en krijgen die niet naar hun hoofd geslingerd dat ze er niets van weten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:42

bij overbelichting zijn er geen pixels en dus helemaal geen kleur meer te zien.
ze zijn op sommige stukken wel behoorlijk licht, maar je ziet nog wel pixels en je kan die lichte stukken dan met bijv photoshop bewerken

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:53

Dze foto´s zijn echt niet overbelicht, het kan idd wel aan het contrast van je beeldscherm liggen Knipoog

maarja daar heeft de TS niets aan, ik vind sommige foto´s een beetje op ´model spelen´ lijken vooral nummer 4 & 5, nummer 2 daarintegen is juist erg mooi allen het elastieke stoort maar dat wist je al Ja
Nummer 1 vind ook ook erg goed gelukt vanwege de achtergrond, het is egaal zwart erg mooi !

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:46

Dat zeg ik al in mijn 2de post hier in het topic, dat het ook aan mn computer kan liggen Nagelbijten / Gniffelen

Maar nu zal ik mijn mond houden [en andere mensen ook svp]