Zelf hindernissen maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

onno

Zelf hindernissen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 15:43

Heeft er iemand een idee hoe je zelf hindernissen kunt maken? zoals springstaanders enzo..
Als iemand dit al heeft gedaan zou een foto heel leuk zijn Haha!

alvast bedankt!

Borisje

Re: Zelf hindernissen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:40

Ik volg dit even, ik wil dit zelf ook heel graag Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:41

2 palen op een standaard maken.gaten erin boren,zelf een soort van lepels fiksen. paar ronde balken of iets regelen en leuk kleurtje verven en je hebt een hindernis?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:06

Ja, of heel simpel, een 2 emmers, een ronde balk, en de balk op de emmers leggen..?

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:11

Een paard lege kratjes pakken naast elkaar en op elkaar leggen en klaar Haha!

Als je echt aan de slag gaat met staanders etc. let er dan goed op dat de balken nog wel van de staanders af kunnen vallen en dat je ze niet van materiaal als bamboe maakt, als je pony fout spring en je hindernis gaat kapot kan hij zo´n echt pijnlijke bambou splinter in zijn straal krijgen, als je de balken echt ´vastzet´ en je pony zet verkeerd af oid dan blijft hij ook aan de hindernis haken....

Succes Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:28

Oh dat is heel makkelijk hoor. Gewoon een paar blokken hout, en dan nog 1 lange lat in 4en zagen, die 2 uiteinden schuin afzagen en onderop een kruis maken. Tadaa. Dan moet je in die grote lat een paar gaten boren en nog even een oplossing zien te vinden voor de houders waar de balk op ligt. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:13

Wow, hoezo late reactie?! Maargoed. Voor de mensen die het nog willen weten;

Ik heb mijn vader 2 springstaanders laten maken. We hebben een balk in 2 stukken gezaagt ( of 4 als je een hele lange balk hebt. ) en van 3 balken een driehoek gemaakt. Als je de hoeken van de balken schuin afzaagt, kan je ze makkelijk aan elkaar of aan de plaat vastmaken. De driehoek, die eigenlijk uit maar 2 balken bestaat, maakten we vast aan een oude plaat. Daarna hebben we oude paaltjes op de driehoek getimmerd. Daar kan je dan de balken op leggen. Hieronder zal ik nog wat foto's plaatsen.

De balken hebben we gewoon gemaakt door TL-buizen ( zijn lekker licht ) te kopen en ze daarna in te tapen. Duurt ( voor een balk van ong. 2 meter ) ongeveer een uurtje als je het ook nog in verschillende kleuren doet. Van de balken heb ik helaas geen foto's, maar het is best te begrijpen aan de hand van mijn uitleg.

Xxx

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:57

Aangezien dit topic uit 2007 dateert en omdat het op het verkeerde forumdeel staat, hier een slotje.