[VERH] Valentijn, the day after...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

[VERH] Valentijn, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 12:37

Wat behoor je eigenlijk te doen met Valentijn wanneer je geen Valentijn hebt? Wanneer je dus (al dan happy of niet) "single" bent? Je geen spannende "projectjes" hebt lopen of simpelweg geen geheime liefde hebt die je een kaart wilt sturen of waarvan jij een kaart verwacht?

Ga je dan voor de tv hangen 's avonds waarop iedere commerciele tv zender minstens 1 romantische film of serie uitzendt? Ga je voor jezelf als avondeten maar aardbeien in de chocolade fondue stoppen en opeten tot je kotsmisselijk bent? Oftewel: zwelg je in zelfmedelijden en ervaar je dit als "the worst day ever?"

Ik persoonlijk heb niets met Valentijn. Uiteraard is het ontstaan van deze dag mij wel redelijk bekend (maar dan weer niet bekend genoeg om dat mee te nemen in deze post Haha!), maar ik doe er gewoon niet aan. Misschien nog een restantje van mijn vorige relatie, mijn ex was er nl. nog feller op tegen dan de gemiddelde man. Ieder jaar van deze relatie had ik de stiekeme en stille hoop dat hij me nu wél eens zou verrassen met een kleinigheidje, maar nee hoor. Jammer genoeg waren andere dagen in het jaar (inclusief mijn verjaardag) nog geen reden om eens flink uit te pakken en me te verwennen (in de breedste zin van het woord Knipoog ). Misschien ben ik afgestompt op romantiek?

Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven een geweldige Valentijn gehad. Ja, ik heb iemand ontmoet die me weer het gevoel geeft wat ik al een tijdje kwijt was. Verliefd? Ja, waanzinnig verliefd zelfs! En hij ook op mij... Eng, beangstigend? Ja, dat misschien zelfs nog meer... En waarom?

Nou, inmiddels ben ik ruim 7 maanden happy single en geniet ik weer volop van het leven (daar waar ik voorheen oprecht ONgelukkig was). Ik heb enorm leuke dingen opgepakt, zoals (bijna) elke dinsdagavond eten bij Diana, 1 x in de week eten bij Marlies of Marlies bij mij, veel bellen/smsen met Catja en daar in het weekend slapen, afspraakjes met diverse mannen (laat ik daar maar niet op ingaan Haha!) en gewoon mijn eigen, prive tijd (badderen, boekje lezen etc.). Wat gaat er nu dan weer veranderen als deze verliefdheid zich verder ontwikkelt in eventueel een relatie???

Dus: bedankt meneer Valentijn. Na jarenlange indoctrinatie dat Valentijn een commerciele rotdag is die de nodige single depressief maakt en aanzet tot flatspringen, moet ik nu concluderen dat ik op Valentijnsdag waanzinnig verliefd ben geworden op iemand. Tof. Mag ik nog geloven dat mijn primaire gevoelens losstaan van deze dag of hangt er op 14 februari toch wat "elfenstof" in de lucht, wat mijn gevoelens heeft versterkt?

*zucht*

"De tijd zal het leren" zouden mijn ouders zeggen. "Loop niet te hard van stapel" is zo'n andere leuke dooddoener. Of wat dacht je van deze: "Geniet van het moment"...

Ik geniet al 7 maanden enorm, van ieder moment... Ik loop altijd te hard van stapel, zo ben ik nu eenmaal... En mijn ervaring met tijd is dat het altijd te snel gaat wanneer je het leuk hebt en langzaam wanneer je je klote voelt. Dus hoe betrouwbaar is dat?

Dus: Valentijn, the day after... Mijn conclusie: afschaffen die kütdag, het brengt alleen nog maar meer verwarring op het toch al gecompliceerde gebied van liefde...

marsi

Re: [VERH] Valentijn, the day after...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:41

Haha, geweldig dit verhaal! Ik heb voor het eerst in 7 jaar Valentijnsdag als vrijgezel gevierd...en het viel me nog niks tegen eigenlijk! Voelde me helemaal niet zo stinkmodder als ik had verwacht én ik heb een kaartje gehad! Van die jongen waar ik stiekem ook gigantisch verliefd op ben, maar inderdaad die geweldige opmerking dat je rustig aan moet doen, niet te hard van stapel moet lopen en moet genieten van het vrijgezelle leventje...*zucht* Ze verpesten het een beetje!
Haha, binnenkort toch maar gewoon een gezellig nachtje weg met mn nieuwe aanstaande lover...eens kijken of ie écht zo leuk is als ik denk Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:01

Herkenbaar he Knipoog Haha!. Gewoon lekker genieten hoor, laat de rest maar lüllen Knipoog!

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:07

Haha, doe ik ook zeker! Heeft de rest niks mee te maken...voel me tenminste niet zo zielig en alleen nu Haha! Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:10

Ik ben al 2 jaar vrijgezel en mis er eigenlijk niks aan.. Ik maak er wel grapjes over, maar stiekum is een geheime aanbidderkaart leuk.. Aan de andere kant weer niet, want je komt er nooit achter wie het ding heeft gestuurd..

Ach wat, het is commercieel geneuzel, haha Haha!

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:15

Haha, hij was zo slim om zn naam erop te zetten Clown

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:06

Ik vind het wel grappig geschreven, maar het spreekt me niet echt aan. Het onderwerp wel, maar je manier van schrijven niet. Ik vind het persoonlijk een beetje slordig geschreven, waardoor de kwaliteit van het verhaal achteruit gaat en dat helemaal niet nodig is. Het is meer grappig, maar serieus geschreven, voor mijn gevoel Lachen

Wat behoor je eigenlijk te doen met Valentijn wanneer je geen Valentijn hebt? – Na ‘Valentijn’ zou ik liever een komma hebben gezien, waardoor je de zin opdeelt in twee delen.

Ga je dan voor de tv hangen 's avonds waarop iedere commerciele tv zender minstens 1 romantische film of serie uitzendt? Ga je voor jezelf als avondeten maar aardbeien in de chocolade fondue stoppen en opeten tot je kotsmisselijk bent? – ‘ ’s avonds’ zie ik liever op een andere plek in de zin terug komen, let op het uitschrijven van telwoorden en spelling.

Citaat:
‘Ga je dan ’s avonds voor de tv hangen, waarop iedere commerciële tv-zender minstens één romantische film of serie uitzendt?’

Misschien nog een restantje van mijn vorige relatie, mijn ex was er nl. nog feller op tegen dan de gemiddelde man. – nl. uitschrijven.

Lees het verhaal voor het plaatsen nog een keer door en kijk er kritisch naar. Je zou de fouten er dan goed uit kunnen halen en het een en ander eraan veranderen. Dit zijn trouwens alleen maar opmerkingen/tips en géén aanmerkingen! Hoop dat je er iets aan hebt Lachen

[edit] En let op het aantal woorden: 1500 woorden. Anders dan wordt het topic gesloten!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 14:28

Bedankt hoor, tips zijn altijd welkom Ja. Ik heb het verhaal idd vrij slordig en misschien wat cynisch serieus geschreven. Het komt van mijn blog van Hyves en ik moet eerlijk zeggen dat ik het aantal woorden niet heb geteld Bloos, maar dat zullen er vast geen 1500 zijn...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:05

Wat een heerlijk verhaaltje Anouk Haha! En enorm herkenbaar. Na 19 jaar geen valentijn te hebben heb ik die nu wel. En dan krijg ik dus nog geen kaartje. Goed dagje een beetje verpest. Verder wel een hele fijne avond met hem gehad en daar zeker geen spijt van. Maar juist omdat valentijnsdag zo opgeblazen is wil je ook meedoen. Helemaal omdat het eindelijk mag. Zit je nog zonder kaart. Terwijl de vrijgezellen vriendinnen om je heen die wel hebben. Ach, het is gewoon nooit goed Knipoog

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:50

Haha! Haha!
Geweldig, Anoukie... Goed verhaal!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:37

whhahah anoukie echt meesterlijk! Wat heb je dat heerlijk geschreven Haha! Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 08:53

Thanks dames Haha!! Het vervolg zal over niet al te lange tijd volgen... Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:24

Haha! Mooi geschreven Haha!

Ik heb zelf de knoop compleet doorgehakt een paar dagen voor Valentijn, maar voelde me niet apart beroerd die dag

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 15:25

Jeetje Mayo meid, sterkte Ach gut. Dat is ook dapper van je!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:32

Thanks Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 17:06

Sint Valentijn vindt (of vond, want die kerel leeft natuurlijk al even niet meer Haha! ) me best lief. In ieder geval neemt hij de rol van de écht Sint even over in mijn geval, want die goed geiligman heeft me overgeslagen op 6 december 2006 (nog geen chocoladeletter... Zo stout was ik nu ook weer niet geweest Verdrietig ).

Wat ik heb gekregen, op 14 februari 2007 dan, lag vanochtend nog heerlijk in mijn bed te slapen terwijl ik al in de auto op weg naar mijn werk was. En nog beter, die ligt (hopelijk) wederom in mijn bed wanneer ik vanavond thuis kom . Naakt op de bank mag overigens ook, ik ben niet kieskeurig als het om de locatie gaat. Als het onderwerp maar aanwezig is. Of met een schortje voor in mijn keuken, bezig met een lekkere maaltijd (wel NAAKT onder het schortje, voor de duidelijkheid). Ook lekker Vingers aflikken.

Voor ik ga verzanden in een epistel over het genot tussen man en vrouw en dan met name opgewekt door knetterende verliefdheid, ga ik mijn post maar weer afsluiten. Point made lijkt mij Knipoog.

Wacht maar niet op mij vannacht Lovers...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:17

ben nu wel erg benieuwd hoe het volgende deel dan van het verhaal eruit komt te zien Vork kijk er al met smart naar uit! Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 09:22

Zo leuk, dit verhaal (1e post) is op Hyves uitgelicht *trots* Haha!.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 14:55

Het vervolg Haha!!

Ik wil een kind met je

Dat was de eerste zin in een sms die ik vandaag kreeg van mijn grote Valentijn liefde. Die ik nu dus precies een week in mijn leven en mijn hart heb toegelaten. Een week, 7 dagen, 168 uur, 10.080 minuten, 604.800 seconden...

Dat lijkt kort, toch? Ja, eigenlijk wel. En ondanks dat ik een bloedhekel aan de zin: "Ja maar..." heb, ga ik hem nu toch gebruiken. Ja maar het voelt al veeeeeel langer. Het voelt écht alsof ik iemand ben tegengekomen waar ik eigenlijk al heel lang (onbewust) op aan het "wachten" was. Dus is een week dan nog (te) snel om zo'n uitspraak te doen?

Bij menig vrouw (en man Knipoog) zou nu het koude zweet uitbreken, waarna er vrij snel en abrupt een onzacht einde aan de "relatie" gemaakt wordt. Misschien nog eens een smsje of hooguit een belletje met de boodschap: "Nou ik denk niet dat het wat gaat worden." Of: "Nee het ligt niet aan jou, maar aan mij. Ik ben er nog niet aan toe, het gaat te snel, ik durf mijn moeder niet alleen te laten wonen, mijn vader is zo eenzaam..." Blablabla, smoesjes!

Feit is dat men tegenwoordig sneller bang is voor intimiteit in woorden (maar ook in daden). Wanneer het L-word te dichtbij komt (en voor de duidelijkheid, ik bedoel Love, niet Lesbisch of Loser Knipoog) dan voelt men zich direct in zijn of haar vrijheid belemmerd. Want stel je toch eens voor dat er een betere, knappere of rijkere vis hier op aarde rondloopt? Wat als diegene die je nu hebt ontmoet toch net een te grote neus heeft, of toch rookt terwijl jij daar niet van houdt. En is de mens eigenlijk wel gemaakt voor monogamie (dat is een onderwerp waar ik graag nog eens een andere blog over schrijf Knipoog)? Ik bedoel, bijna iedereen in Nederland heeft inmiddels Kluun al wel gelezen dus het woord monofoob is niemand meer vreemd.

Ik ben niet bang voor intimiteit (noch in woord, noch in lichaamstaal). Ik ben ook geen monofoob. Toch ben ik alles behalve een braaf, lief en zorgzaam meisje met klapperende eierstokken. Tenminste, tot een week geleden. Ik heb nu ontdekt dat het écht mogelijk is dat iemand het beste in je naar boven kan brengen. Dat die lieve en zorgzame kant wél in je zit, ondanks dat je eigenlijk stoer en bitchie wil zijn. En dat je stiekem toch wel een kinderwens hebt, terwijl je je ouders al had verteld dat ze niet op jou moesten rekenen om opa en oma te worden.

Het was deze eerste regel van de sms die mij de adem benam, in de positieve zin van het woord. De 2e regel gaf mij de rust die ik nodig heb. En de 3e regel maakte dat ik nog meer van hem ben gaan houden dan ik al deed...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:04

Moderatoropmerking:
Zo als te lezen is in de regels van [UK]/[CB] is het minimaal aantal te posten woorden bij een verhaal in delen: 1500. Daarom een slotje.