[FOTO] Origin of Symmetry

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Origin of Symmetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:49

Na even twijfelen, toch maar posten.

Ben erg benieuwd naar de reacties en commentaar.
Probeer ajb wel te onderbouwen waarom je iets vindt: bij negatief commentaar, leg uit wat beter had gekund / geef tips waar ik ook daadwerkelijk wat mee kan ('jammer dat die boom niet minder takken heeft' is bijv. niet direct commentaar waar ik veel aan kan doen, behalve bewerken natuurlijk), en als je het mooi vindt, leg dan aub ook uit waarom je het mooi vindt en wat je aanspreekt. Danku Haha!

.

Afbeelding

.

Red_Savage

Re: [FOTO] Origin of Symmetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:53

Zoals ik al zei vind ik het een hele mooie, herfstige foto!
De weerspiegeling precies in het midden is echt prachtig ! Lachen Een heel klein minpuntje is misschien het huis op de achtergrond, als dat een struik of boom ofzo was geweest had ik dat denk ik mooier gevonden. Maar ik stoor me er niet aan. Lachen
Mooie foto dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:59

Zeker de kleuren bevallen mij meer dan goed. Het geeft een prettig beeld om naar te kijken. Ik ga met Red Savage mee qua de huizen, maar dat valt alleen op als je beter kijkt. Als je je er echt op focust zegmaar. De reflectie van de bomen in het (glazen?) dak is ook echt leuk Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:59

As said before: Ik vind hem mooi Ja.
Sfeerplaatje, lekker rustig.

Alleen knalt hij niet van mn beeld af. Op de een of andere manier vind ik hem iets te rustig.
Kleur past wel mooi bij het geheel Ja.

De symmetrie, die stoort me eigenlijk juist.. door de crop.
De blokjes (?) op het dak die lopen niet.. gelijk zo. De een wordt eerder afgebroken door de ander.
Haha. Dat zit me tegen.

Verder vind ik het echt een rustgevend mooi plaatje!
Zeker UK waardig hoor!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:00

Ik vind hem gaaf!
Vind de kleuren erg mooi, en het beeld.
Vind het jammer alleen dat die 'raampjes?' er zitten, en dat je het huisje goed ziet.

Daar kan jij natuurlijk verder weinig aan doen, dus in mijn ogen een geslaagde plaat OK dan!

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:03

Ik vind het lijnenspel, de weerspiegeling en de kleuromzetting mooi aan de foto. De achtergrond leidt echter teveel af wat de foto niet ten goede komt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:11

Hele aparte plaat.Lekker contrast. Ja
Erg fijne kleuren en lekker lijnenspel. Door de kleine dakjes toch redelijk wat diepte.
De weerspiegeling in het dak (wat is het?) spreekt me erg aan, en creëert erg veel sfeer.
De crop vind ik ietsjes minder. Ik stoor me een beetje aan de overgang tussen dak en dat er naast. Clown
Ik heb werkelijk geen idee wat het is, dat maakt het wat lastig om het goed te verwoorden.
Erg jammer dat er huizen op de achtergrond staan en je die terug ziet in de weerspiegeling, maar je hebt het ook niet altijd voor het zeggen.
Kortom: Een interessante foto waar je van alles in ontdenkt. Sommige elementen ietwat storend, maar andere elementen maken dat weer goed. Mooie plaat! OK dan!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:13

Mooie foto, de weerspiegeling maakt het af, ik had persoonlijk de rechtse boom er niet bij getrokken, maar dan was de weerspiegeling vast ook niet gelukt. Leuke kleuren, lekker herfstig! Een mooie foto dus.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:15

Als het een dak is ; Wat doet ie dan op de grond

Vind de kleuren in de foto erg mooi, Vind alleen de achtergrond een beetje te druk (teveel boom en huis) en vind het jammer dat je links een stukje grond ziet

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:16

Ja, dat vraag ik me ook af, maar wat kan het anders zijn?
We lezen het zometeen wel in de reactie van WW.
Teminste, dat denk ik. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:24

Bedankt voor alle reacties Haha! Super!
Even wat puntsgewijze reacties terug op iedereen Haha!

- Het dak zit niet op de grond, Marjo_x, de foto is gemaakt vanaf een balkon en het zijn twee aanliggende daken, geen grond te bekennen hoor Haha!

- Er lag 'oorspronkelijk' sneeuw op het dak en er was geen reflectie, ik heb de reflectie er bewust in gephotoshopt, want:

- Wat ik vooral wilde doen was een soort imperfecte symmetrie in de foto maken. Aan de reacties gezien niet direct gelukt, maar het gaat vooral om de symmetry tussen de dakraampjes (ik denk dat het dakraampjes zijn, maar weet het niet eens zeker *LOL* ) die eigenlijk geen symmetry is, en de weerspiegeling die ook niet perfect symmetrisch is.

- De 'drukke' achtergrond stoort mij zelf niet, omdat het natuurlijk deel uitmaakt van de niet-zo-symmetrische-symmetrie ( Haha! ) en omdat de foto anders voor mij erg 'leeg' had geleken. De huizen vind ik wel sfeervol juist.

- Juultje, goed punt van die crop Haha! Het valt mij nu ook pas op, het is inderdaad niet mooi die overgang (links, bedoel je toch? Clown ), ik ga nog even kijken of het netjes weg te photoshoppen valt Haha!

- De weerspiegeling van de huizen zelf stoort me trouwens ook nu ik ernaar kijk, had ik netter moeten doen Frusty

Iedereen nogmaals bedankt voor de (snelle Bloos! ) reacties, tof! Haha!
Ik ga nog even verder prutsen met photoshop vanavond of morgen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:26

Geweldig. Een foto waar echt echt over nagedacht is!
Ik houd daar wel van. Niet van die standaard foto's.
Niet zo: ''Oh! Ik zie iets leuks om te fotograferen''.
Erg gaaf WW. Dat maakt de foto naar mijn mening nog leuker/beter. Ja
En ja, ik bedoel die overgang aan de linkerkant. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:51

Ik las de titel en dacht "ha! Muse-ig?" maar toen kwam deze foto eruit gerold.
Technisch vind ik hem zeker érg goed, en net zoals Juultj zegt, foto's waar echt over nagedacht is, zijn des te interessanter.
Maar deze kan me niet echt boeien. Het onderwerp; het dak met de weerspiegeling, dat spreekt me gewoon helemaal niet aan. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je foto zeker! maar hij spreekt me gewoon niet aan Bloos

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:13

Aan de spiegeling van de bomen kan nog wel iets gesleuteld worden, denk ik. Maar dat zie ik ook alleen maar omdat je het nu zei, het zijn zo'n kleine details. Vork

In het midden van de foto zie je bijv. de rand van het dak, die een beetje 'n stijgende lijn maakt en nogal doorzichtig is. En ik zou wat meer perspectief in de spiegeling willen zien, omdat het dak ook in de diepte smaller wordt, volgens mij is dat met de weerspiegeling dan toch ook, of niet? Weet het niet zeker, maar het is een gevoelsmatig iets denk ik. Clown

Het is wel nogal muggenzifterij, dus eigenlijk vind ik hem echt top, een hele leuke sfeer en er zitten veel interessante elementen in (die dakjes, ik blijf er naar kijken Vork ).

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:57

Berdien schreef:
Ik las de titel en dacht "ha! Muse-ig?" maar toen kwam deze foto eruit gerold.
Technisch vind ik hem zeker érg goed, en net zoals Juultj zegt, foto's waar echt over nagedacht is, zijn des te interessanter.
Maar deze kan me niet echt boeien. Het onderwerp; het dak met de weerspiegeling, dat spreekt me gewoon helemaal niet aan. Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je foto zeker! maar hij spreekt me gewoon niet aan Bloos

Mij ook niet. Vind de kleuren nogal saai eigenlijk.. Nagelbijten / Gniffelen En de huizen op de achtergrond vind ik storen. Wel leuke titel! Haha!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:59

Hoe durf je in de naam van Muse's beste album deze foto te plaatsen?

Okee, sorry. Even normaal commentaar Haha! . Ik vind het niet zo mooi, de druk in ik zie de zogenaamde symmetrie er niet echt in? Behalve die raampjes-dingen ofzo.
Ik vind de huizen op de achtergrond storen. Ook vraag ik me af of deze vrij standaard Sepia nou zo;n meerwaarde is. heb je hem nog op andere manieren bewerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:25

@Juultj: Dankjewel Haha! Ik ben inmiddels bezig met 't photoshoppen van het stukje dak Haha!

@Berdien: Titel komt inderdaad van Muse Haha! Bedankt voor je reactie- wat ik wel altijd jammer vind is dat dit hetzelfde commentaar is als vorige keer, maar dat je niet uitlegt wat ik eraan kan doen. Op die manier heb ik er natuurlijk weinig aan en zal 't waarschijnlijk wel zo blijven dat mijn foto's jou niet aanspreken Knipoog

@Sander_: Dat van die weerspiegeling klopt zeker hoor Haha! Maar als ik dat doe is het idee van de mislukte symmetrie (zie mijn vorige post in dit topic) weg, omdat het dan net weer té 'mislukt' wordt en het helemaal niet echt symmetrie meer is.

@Sooff: De oorspronkelijke kleuren waren te druk in mijn ogen waardoor de foto erg rommelig werd- en ik wilde juist wat meer rust, ook omdat de bomen/huisjes al wat rommelig zijn heb ik daardoor voor sepia-achtige kleur gekozen. Het heeft wat meer 'sfeer' dan zwartwit IMO en houdt het rustig vergeleken met groene bomen, rood met witte daken, blauwgelige lucht, etc. Uitleg over de huizen, zie m'n vorige post in dit topic Knipoog

@Genee: Voor uitleg over de huizen, zie m'n vorige post in dit topic. Haha! Ook over uitleg van sepia, zie reactie naar Sooff. En voor uitleg over de symmetrie, zie vorige post. Jammer dat je reageert maar niet eerst even leest en dan ook nog eens zo'n bitchy klein zinnetje neer moet zetten. Haha! Haha!

Bedankt allemaal voor de moeite te reageren en voor het commentaar waar ik wat mee kan Knipoog