[FOTO] CKV 'mens met gitaar'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

none

[FOTO] CKV 'mens met gitaar'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:11

Deze foto's hebben we vorig jaar met CKV gemaakt.
We hadden een thema fotografie gehad en elk thema heeft een soort van eindopdracht. Hier moesten we een foto maken waar we op alle aspecten letten.
Wij hebben voor het thema muziek gekozen, of in ieder geval een muziek instrument verwerkt in onze foto's.
Helaas zijn er nog maar 2 foto's die het doen, ik hoop zo snel mogelijk de andere ook te vinden. (het was een reeks van 10 foto's)

Bij deze twee hebben we gebruik gemaakt van afsnijding en we hebben gelet op de horizontale lijnen van de muur en gitaar. De lange jas was om het verticale te accentueren en de gitaar loopt parallel aan de muur, de gitaar hoort deze lijnen ook te versterken.

Ik moet wel toegeven dat dit niet de beste foto's van de 10 zijn. Er zaten zeker 3 foto's bij die ik eigenlijk mooier vond, en die 3 hebben we uiteindelijk ook gebruik voor de beoordeling. (hier hadden we een andere actergrond en het kwam allemaal iets beter uit)
Er is dus wel over nagedacht, en dit is er van gekomen.
Afbeelding
http://img253.imageshack.us/img253/6623/ckvgu6.jpg
Afbeelding
http://img300.imageshack.us/img300/1608/ckv2il5.jpg

Voor onze echte eindopdracht gaan we reclamefotografie doen. Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben op dat gebied. (al is dit erg moeilijk te vergelijken met deze foto's)
Vooral de laatste van deze twee vind ik nogal saai. Hebben jullie enig idee hoe je deze foto interressanter kan maken?
Edit: Foto's in link gezet, hij is te groot.
Laatst bijgewerkt door none op 14-02-07 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

none

Re: [FOTO] CKV 'mens met gitaar'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:12

Edit: Weg, dit moest hier niet...

En ik ga er meteen voor zorgen dat ze verkleind worden en toch zichtbaar zijn!
Laatst bijgewerkt door none op 14-02-07 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:14

Afbeeldingen moeten zichtbaar zijn in het topic. Daarom is het verstandig om je foto's even te verkleinen en opnieuw up te loaden. Knipoog

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:06

Ik vind de foto's echt niet mooi.
Het zijn geen warme kleuren, en het is bij dit soort foto's niet belangrijk dat je een spannende compo hebt, maar je hebt dit meisje wel een tikje klunzig in beeld gebracht.
ook is het duidelijk dat ze zich geen raad weet met de gitaar.
Het had mij een stuk mooier geleken als je een rustige achtergrond had opgezocht, het 'model' was gaan zitten met de gitaar en een soort van sfeer zou creeren van 'muziek'.
Sorry voor het commentaar Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 22:27

Is juist goed commentaar hoor.
Kan me in veel dingen die je zegt wel vinden.
We hebben ook inderdaad voor een andere achtergrond gekozen, wel met horizontale lijnen. Verder wel staand met jas, deze is door onze CKV docent uitgekozen. De zittende zat niet genoeg verticaal aspect in zei ze Lachen

Ik baal er eigenlijk een beetje van dat de andere onvindbaar zijn. Ik zou er meer aan hebben als er op die commentaar gegeven kon worden, maar helaas.