[tek] Tinker in Pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

[tek] Tinker in Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 12:50

Hallo iedereen!

Nou, ik dacht, ik doe een gek, trek mijn stoute schoenen aan, en ga eens een pastel tekenen, mijn aller-eerst "na-teken-pastel-paard" wel te verstaan!!

Dit is ABSOLUUT niet mijn materiaal, maar heb met veel uur zwoegen, een aardig plaatje eruit weten te trekken.

Het is een zeer slechte scan,m aar goed, hier moeten juilie het maar mee doen. Ik heb alleen maar natuurlijke kleuren, dus heb maar met een aantal pastelkrijtjes gewerkt, het blauwe aan de lip vind ik alleen érg storend, maar zwart werd weer iets te overheersend.
Wat zeggenj uilie, heb hem nu nog thuis, wat kan ik eraan veranderen Lachen

Afbeelding

Libiris

Re: [tek] Tinker in Pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:54

ik vind de tinker goedgelukt, alleen de achtergrond vind ik niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak denk ik...
en zoals je zelf zegt dat blauw bij de neus is niet echt mooi....en verder zie ik iets aan de oren, te klein???of iets anders....

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:15

Ik zou het wit om het paardenhoofd heen een andere kleur geven. Door de witte waas er om heen, valt de bles weg.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:39

Zoo voor een eerste pastel heb je aardig je best gedaan Ja Ook ik vind het wel zonde van de lichte rand om het hoofd heen, trekt een beetje veel de aandacht (tenminste de mijne) waardoor het hoofd minder opvallend is. Ik zou dat ook donkerder doen. Verder lijkt het neusje wat aan de korte kant maar... net wat ik al zei voor een eerste pastel OK dan! OK dan! heel erg knap!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:08

Oja, ik was mijn positieve feedback vergeten:
Ik vind het een erg mooie pastel geworden! De kleuren blauw en bruin van de achtergrond en het paard passen erg goed bij elkaar. Knap hoor!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 12:10

Zoals al eerder gezegt is de achtergrond een beetje storend, en ik vind de oren een beetje te krom,...
Maar voor een eerste pastel echt goed! *LOL*

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:02

ik vind de oren niet zo heel mooi..
maar dat oog vind ik echt super gelukt echt mooi..

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:44

Het eerste wat me op viel waren de oren. Die zijn naar mijn idee wat 'krom'. Verder is het inderdaad jammer van die lichte waas om het paard heen, zo valt de bles heel erg weg.
Verder is het een hele nette tekening Ja

maike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:50

Als je naar de neus kijkt is het net alsof het hoofd een beetje deze kant opdraait, je kijkt eigenlijk al tegen het andere neusgat aan. Bij de oren zie je dit helemaal niet terug, deze staan wel recht achter elkaar.
Ik heb er geen verstand van maar dit viel mij meteen op.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:53

Ik vind je kleurgebruik onder de maat. Maar je bent niet ervaren met dit materiaal dus dat is begrijpelijk. Durf meer tinten te gebruiken en zorg voor een nette achtergrond. Deze leidt namelijk ontzettend af door die aureool eromheen. Werk hem dus geheel af en denk wat minder in lijnen. Je gebruikt wat vreemde hoeken, alsof je hebt geprobeerd verschillende beelden samen te voegen. Het oog heeft daarentegen een hele rustige, fijne uitstraling.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 21:25

aaw, dank je dank je dank je, fijn geen commetaar van "bah wat lelijk" of "goh wat mooi" , maar goed onderbouwd commetaar (die one-liner regel heeft dus wel degelijk invloed!)

Jah inderdaad, ik begon bij de oren, en ibj de schets waren die totaaaaaaaal anders uitgevallen, dus dat was echtuh effe priegelen, maar uiteindelijk is dit het geworden(en ik was er totaal níet te vrede mee, maar ik was bang hem te verpesten) En het kleurgebruik, inderdaad, het is gewoon minimaal, zo simpel, maar ik heb nog geen 10 pastel krijtjes, en eigenlijk van verschillende tinten, maar ga mijn collectie wat bijsparen, zodat ik wat meer uit de vingers kan.

Het oog was ook jah, moeilijk, maar ben er écht tevrede over, past totaal bij het paardje, rust.

De achtergrond, ik kon er gewoon weg niet uitkomen wat ik wou doen, ik had het om normaal wít papier getekent, maar het stoorde mij. En omdat ik niet meer dan 10 krijtjes had, tja vrij weinig keus. Grijs/lichtblauw, marineblauw vond ik het beste bij het paardje staan. Ik heb het in schemer getekend, dus dat vertekende een beetje, helaas. Maar de ontvanger was er uitermate blij mee, en daar doe je het voor toch? Kan ik alleen maar van leren.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:30

Hier de ontvanger Haha!

Ik ben er erg blij mee,.
En in het echt is hij veel mooier dan op die foto..

En ik las wat reactie's over meer kleuren gebruiken, ik heb er geen verstand van, maar ik vind juist dat die kleuren precies goed zijn.

IIG, ik ben er heel erg blij mee Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:22

Je allereerste pastel? Jeetje, dan gaat het je zeker goed af zeg Ja !

Commentaar op de kleuren is eigk al genoemd en dat viel mij ook op. Vooral het blauw in de achtergrond is wat somber, ik denk dat het geheel met n ietwat frissere kleur veel indrukwekkender had gekeken Lachen .
De uitstraling van het gezichtje vind ik wel weer heel mooi gelukt, hij heeft iets tevredens, liefs en dat kijkt erg fijn Lachen .

Ga je door met de pastel? Ik ben erg benieuwd naar n volgende! Ja

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 07:37

Ik weet het niet, het is niet echt "mijn" materiaal, maar ik ga wel mijn setje uitbreiden, maar ik wil niet van dat halfgebakken spul zeg maar, wil wel gewoon kwaliteit, en tja dat is niet goedkoop, dus zal wel in etappes moeten Lachen

Dank je wel naomi