[Foto] Parkiet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Anne_

[Foto] Parkiet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 09:17

Ik had laatst een paar foto's van m'n parkiet gemaakt en ik vond deze wel aardig gelukt.
Ik houd me al een tijdje bezig met fotografie maar dit is de eerste keer dat ik wat foto's op bokt zet.
De foto is gemaakt met de Canon Powershot A620. Graag onderbouwt commentaar zodat ik er wat van kan leren Knipoog

Afbeelding

Mireille

Re: [Foto] Parkiet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:59

Moderatoropmerking:
Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar. Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vindt en geef de TS tips.
Diverse berichten verwijderd.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:38

Wat een heerlijk kleurtje heeft je parkiet! Mooie compositie, en mooie timing, net nu hij zo naar je kijkt. Ook is de foto wel mooi scherp, al had ik het verendek liever nog iets scherper gezien, maar zo is het ook niet storend, hoor. Wel is jammer dat het gedeelte bij het linker oog [zo op de foto gezien] niet helemaal scherp is. Lachen

Probeer eens een foto te maken wanneer hij vliegt, dat is ook een hele kunst. Knipoog

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:17

Ik vind 'm heel goed gelukt, vooral met een compactcamera. Ikzelf heb een Canon A85, ik denk dat deze ongeveer hetzelfde werkt. Hoe stel jij de diafragma in? Is mij namelijk nog nooit gelukt..

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 11:18

Ik vind het erg mooi. Zelf weet ik niet veel van fotografie, maar dit lijkt me een erg geslaagde foto. Een heerlijke parkiet heb je trouwens. jammer dat het linker gedeelte net wat minder scherp is.

_Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 11:40

WildChild schreef:
Ik vind 'm heel goed gelukt, vooral met een compactcamera. Ikzelf heb een Canon A85, ik denk dat deze ongeveer hetzelfde werkt. Hoe stel jij de diafragma in? Is mij namelijk nog nooit gelukt..

Ik heb de camera op P staan en dan ingezoomd (omdat hij anders weg vliegt als ik te dichtbij kom met de camera). En ik heb hem op de Macro stand.

@Faelivrin: Ik zal het een keer proberen als hij vliegt Knipoog

De rest allemaal bedankt voor de tips

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:34

mooie foto!
alleen jammer van het ruis op de achtergrond..
misschien even kijken bij de instellingen?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:45

En hoe schakel je de macrostand in Bloos ? Bedankt trouwens voor de uitleg Lachen Ik vind de ruis op de achtergrond trouwens totaal niet storend.

_Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 16:58

@WildChild: Op dat rondje zeg maar met die pijltjes, staat ook bij zo'n pijltje een bloemetje. Als je daarop drukt (dat pijltje) komt dat bloemetje als het goed is op het scherm te staan. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:08

Bedoelen jullie met 'ruis' dat de foto onscherp is op de achtergrond? Dat vind ik juist heel mooi, het richt de aandacht echt op de parkiet!

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:23

Ik vind het een mooie foto. heb je deze ook in zwart/wit? Denk dat ik hem dan mooier vind Lachen De achtergrond is nog wel onregelmatig.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:32

dat de achtergrond wazig is, is juist leuk, maar dat heet bij mijn weten "dof" Knipoog

de ruis zijn de mini-spikkeltjes over de hele foto, maar bij deze meer op de wazige achtergrond zichtbaar.

en dat is ook mijn enige commentaar op je foto hoor! echt mooie compositie en kleuren OK dan!

_Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 19:00