[foto] sneeuwpics.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

blackpegasus

[foto] sneeuwpics.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 16:45

hoihoi

ik heb sinds kort een canon eos 400D en ben wat aan het shooten geweest. ik ben nog een echte beginner zoals jullie zien, maar ik wilde mijn 1e plaatjes toch even showen. graag opbouwende kritiek waar ik wat aan heb.

Afbeelding
doorkomende hyacinten.

Afbeelding
en narcissen

Afbeelding
spinnenweb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de sneeuwpop en mijn zoontje.

Afbeelding
poes was minder blij Tong uitsteken

Afbeelding
deze vind ik persoonlijk erg goed gelukt.

Afbeelding

dat waren er een paar.

Air

Re: [foto] sneeuwpics.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:53

Erg mooi gemaakt! vooral de laatste 2 van je eerste post vind ik mooi, dat het dan er achter wazig is Knipoog

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:55

Ik vind die een na laatste idd erg mooi, voor de rest zou ik als ik jou was een beetje 'apartere' poses kiezen.. Ook is de achtergrond soms een beetje storend..
Succes!

Edit; Volgens mij kan je de ISO waarde, witbalans enz. ook nog wel wat beter instellen. Lees daarvoor even het boekje!
Laatst bijgewerkt door xZolox op 08-02-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:55

Gelieve alle foto's direct in één post te plaatsen, inplaats van 2 posts direct achter elkaar. Lachen

Het maximaal aantal foto's staat op 10. Ik heb daarom ook je 2de bericht met foto's verwijderd.

Daarnaast:
Moderatoropmerking:
Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar. Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vindt en geef de TS tips.
Diverse berichten verwijderd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:56

Ons oude vertrouwde Delfgauwtje Haha!

Leuke foto's.
De 2 laatste vind ik het mooist scherpgesteld.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:48

Sorry ik ben er niet zo weg van, ze zijn niet erg scherp, de achtergrond stoort en een aantal foto's lijken mij meer snapshots.. Alleen de ena laatste foto spreekt mij aan.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:49

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:54

Charr_ schreef:
Sorry ik ben er niet zo weg van, ze zijn niet erg scherp, de achtergrond stoort en een aantal foto's lijken mij meer snapshots.. Alleen de ena laatste foto spreekt mij aan.

mee eens Ja
Ze lijken mij niet allemaal even scherp en spreken me absoluut niet aan. Ze zijn ook niet erg fijn om naar te kijken. De ena laatste is idd het best Tong uitsteken

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:58

hmmm

de eerste vind ik dat blaadje, die bruine, wel storen, mja dat kan aan mij liggen natuurlijk Clown

de spinnenwebben zijn mooi, achtergrond had wat mij betreft nog véél waziger gemogen!

bij die 2 erna ook weer de storende achtergrond, als je echt scherpstelt op het onderwerp met een groot diafragma, wordt de achtergrond wazig, zou al mooier zijn Lachen

die van terence en poes zijn schattig Lachen

die 1e met druppel spreekt mij ook écht het meeste aan, zit genoeg detail in, achtergrond is wazig genoeg, druppel is scherp OK dan!

de laatste vind ik eigenlijk te donker..

de composities zijn nog wel wat saai, dat kun je oefenen. Verder kun je nog heel veel spelen met idd witbalans en ISO-waarden..

Trouwens, volgende keer beter van niet uploaden bij mijnalbum.nl, dat vindt de kwaliteit niet zo fijn namelijk Knipoog

edit: is onderbouwd bedoelt en niet afkrakend, dat weet je Neel Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 18:16

tja... het zijn ook mijn eerste probeersels, dus dan gaat het ook niet zo goed nog he. Knipoog

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:08

Nee. Ik vind het niks. Geen boeiende foto's & onderwerpen.
Enalaatste is dan nog het mooist, stoort me wel dat de druppel centraal hangt, maar de rest spreekt me helemaal niet aan.
Zoek is 1 onderwerp en maak daar foto's van, kloot met je diafragma, sluitertijd en vooral gewoon heel veel schieten.

In het vervolg iig NIET meer uploaden bij MijnAlbum, kwaliteitsverlies en irritant tekentje.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:54

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties gesplit. Naar mijn idee hebben Youtube filmpjes van modeltreintjes niets te maken met deze foto's.

Daarnaast: Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar. Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vindt en geef de TS tips.
Diverse berichten verwijderd.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:25

iemand misschien dan nog een GOEDE tip waar ik mijn foto's kan uppen? en hoe je ze dan mooi bewerkt?

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:38

de één na laatste vind ik wat hebben./ De rest wat minder, dat zijn eerder gewoon een beetje huis, tuin en keuken foto's. Ze zijn niet allemaal scherp en goed ingesteld, een beetje grauwig maar die foto met die druppels maakt je serie geslaagd Lachen

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:58

Die 1 na laatste is mooi Haha!
arme poes Nagelbijten / Gniffelen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:04

Die laatste twee vind ik erg knap. De anderen trekken me niet erg aan. Waarom niet? Ik denk dat iedereen wel zo een soort foto's kan maken: Er zit niet echt een verhaal achter. Bij de laatste twee foto's zit iets misterieus. *Schrijf ik het goed?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:47

blackpegasus schreef:
iemand misschien dan nog een GOEDE tip waar ik mijn foto's kan uppen? en hoe je ze dan mooi bewerkt?

Imageshack, Putfile, Photobucket. Genoeg sites. Om te bewerken, voor simpele dingen programma's als Photofiltre. Voor moeilijkere dingen programma's als Photoshop, PSP.