[SITE] Mijn site heeft nieuw jasje nodig, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

[SITE] Mijn site heeft nieuw jasje nodig, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 15:23

Mijn site heeft binnenkort een nieuw jasje nodig, het wordt namelijk te vol voor deze layout.

"Vroeger" paste het nog allemaal zonder scrollen op 800x600.
Dat werd later 1024x800 en nu moeten er nog zo'n 3 nummers bij onder "Er wordt gewerkt aan" en als die af zijn komen die in het rijtje Bladmuziek en dan komen daar weer nieuwe bij.
Dat past dus niet meer, en als ik het lettertype nog kleiner maak wordt alles denk ik ook minder goed leesbaar - is nu al van 16 naar 12 gegaan Knipoog.

Link:
http://www.bennink.info/acda/index.htm

Dus, alle tips zijn welkom! (ik werk met Dreamweaver)

Wenslijstje:

* Simpel, overzichtelijk en duidelijk!
En ik heb een hekel aan bewegende dingen waar dat niet nodig is.

*Flash site is mooi, maar te groot en (belangrijker) veel lastiger te updaten dus dat valt af.

Alvast bedankt!

Shiloh

Re: [SITE] Mijn site heeft nieuw jasje nodig, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:48

je link doet het niet Knipoog

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:50

die link doet het niet

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:53

uuuuuuuuuuuhm Koe jah wat zeg ik 2 minuten voor jou.... Verward ... lezen is ook een kunst...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 15:52

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:25

Ik zou een wat duidelijker menu maken. Het is nu echt even kijken van hoe de site in elkaar zit. Wellicht meerdere pagina's. Dat je in een menu naar bladmuziek kunt gaan...

Ook vind ik je site iets te breed. mijn computer scherm staat ingesteld op 1024 breed, maar jou site is dus nog breder....

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:35

ik zou inderdaad een soort menu maken.Misschien ook een kleine introductie van jezelf.en de mogelijkhed maken om mensen zelf hun liedjes te laten sturen?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 20:12

Eerste wat me opvalt is dat je layout erg rommelig uitziet. Daardoor ziet het er al gauw minder professioneel uit, maar dat hoeft je grootste zorg niet te zijn (minder professioneel kan ook mooi zijn): het kan afschrikwekkend zijn voor je bezoekers. Dat is natuurlijk iets wat je moet zien te voorkomen. Lachen

Tips: Pak als eerste een rustiger lettertype. Zwierige lettertypes zijn absoluut leuk en aardig, maar onthoud dat té nooit goed is, en hoe minder hoe eleganter vind ik altijd. Maar goed, persoonlijk zou ik het dus beperken tot de website-titel en wellicht de grotere koppen, maar zeker die titels van liedjes zou ik in een normaal lettertype doen, en wat kleiner (12pixels, ong. 11 a 12pt.).

Als je vaste lijnstructuren toepast wordt het denk ik al veel geordender en fijner om naar te kijken, dan kun je nog eventueel werken aan de opbouw van menu's o.i.d., zodat de website gebruiksvriendelijk is.

Vind wel dat je een mooie kleur blauw gebruikt. Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 22:28

Bedankt!

* Breedte had ik in Dreamweaver op "fixed 1024" gezet, geen idee waardoor dat uitrekt.
(zal die Nedstat teller wel weer zijn)
En het was de bedoeling dat alle tekst strak uitgelijnd was, maar ik kreeg Photoshop niet zo ver.

* Moet er nog wel even bijzetten dat het imo erg overzichtelijk WAS - toen er nog maar 4 nummers op stonden en alles op 800x600 paste.

Links bladmuziek, rechts linkje naar gastenboek. Klaar.

Het (idee) was toen (dat het) een pagina uit een oud boek. Compleet met gerafelde verkleurde randjes, en een inktvlek erop. Omdat ze 'vroeger' alle bladmuziek met de hand schreven (ik doe alles in de computer). Vandaar ook het handgeschreven lettertype.
Ik kan op internet archive geen vorige versie screenshot vinden helaas.
Nedstat telt wel al vanaf 2002.

* Maar nu is alles inderdaad veel te vol, en dus rommelig.
En ik had al bedacht dat ik Verdana ook wel leuk vind Knipoog

Ik zal eens puzzelen op een site met een fatsoenlijk menu.
Kan dat leuk en zonder frames?

(Heb net google zover dat ik bovenaan sta als er op de goede woorden gezocht wordt, en zonder frames bevalt mij beter.)

Ik zal nog even nadenken over een stukje "info over mij" vind dit wel lekker anoniem eigenlijk (hoewel mijn volledige naam op alle bladmuziek staat. Hmm.. weg argument.)
En wat voor soort info zou daarin moeten? Alleen muziek/piano gerelateerd of wat algemener??

*Wanneer is het "netjes" om tweetalig aan te bieden?
Eerst was het alleen Acda en de Munnik, maar ik ben sinds kort bezig met redelijk wat Engelstaligen.
Menu tweetalig? Twee versies? (wat is handiger dan, deze of deze ? En zoveel niet-Nederlandstalige bezoekers krijg ik hier (nog??) niet.

Ga slapen en morgen op zoek naar pen en papier, eerst uittekenen, dan Dreamweaveren.

Laat jullie nog wel keuren Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:46

Menu's kunnen prima zonder frames ja, m.b.v. wat tabellen en CSS kom je een heel eind. OK dan!

En wat je over jezelf vertelt kun je eigenlijk het beste zelf bepalen, de bezoeker leest toch gewoon wat er staat. Een beetje informatie over jezelf is misschien wel leuk, maar je hoeft natuurlijk geen ellenlang verhaal op te hangen. Ja

Succes verder!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 22:49

GRRR!

Nieuwe Layout zoals ik hem bedacht had in Dreamweaver :

klik voor groot
Afbeelding

maar online staat alles schots en scheef ( of in ieder geval veel verder uit elkaar..).
In Mozilla valt het nog een beetjhe mee, maar in IE *huil*.

http://www.bennink.info/test/index.html

Help, en hoe kan dat ?
( en hoe kan zoiets simpels fout gaan, ik heb vorige week verdorie een heel flash filmpje from scratch gemaakt, en dit lukt niet ?!)

Ik heb in Dreamweaver een hoofd tabel ( fixed size 900x750 of zo) die Align Center staat (dan op alle resoluties 1024 en hoger netjes in het midden, dacht ik).

Daarin staan layoutcellen (die naar ik hoopte alles op zijn plaats houden?)
Alle layoutcellen op FIXED width/hight staan, en met de hand ingetypt hoe hoog het onding moest zijn zodat er tussen alle menu items evenveel ruimte zit. En de text zelf staat op align LEFT.

GROM. Boos!
Help..

Los daarvan - zo beter dan wat er nu online staat Knipoog?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 09:21

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 21:26

Waar heb je die site gemaakt? en kun je er veel foto's plaatjes op kwijt
moeten minstens 50/100 foto's op kunnen ...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 09:54

(??)
Eigen server.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:50

Laat je niet teveel afleiden van de layout-modus van Dreamweaver, want die klopt niet!
Je wilt niet weten hoe mijn website daarin wordt weergegeven (zie onderschrift) maar uiteindelijk staat het online allemaal recht. Dus de foutjes die je er nu in hebt zitten (waardoor het scheef trekt) kun je het beste proberen te vinden in de code-modus, omdat daar de werkelijke bron staat.

Over die tabel: heb je alle breedtes en hoogtes ingevuld in pixels, of sommigen (misschien onbewust) ook in procenten? Anders is het logisch dat alles bij een groter scherm of andere resolutie wordt verbreedt. Ja

Ik vind het wel al stukken beter dan de vorige layout!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 11:18