Maken van een borstbeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fantast

Maken van een borstbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 19:28

Ik weet niet of het hier goed staat, zo niet kan deze topic dan worden verplaatst.

Ik wil graag zelf een bordtbeeld maken, met zo'n piepschuim bovenlijf van een vrouw, hieromheen wil ik dan zeg maar een jurkje maken. En dan dit verven/spuiten in lood met brons of iets dergelijks
Heeft iemand dit eerder gemaakt, of weet iemand een site waarop dit stap voor stap wordt uitgelegd??

Ook zou ik willen weten welk materiaal ik nodig heb:
Pieschuim borst
Staander
Stof
Staander om hem op te zetten
Verf
en?????

Alvast bedankt

Eefske

Re: Maken van een borstbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:16

Misschien dat je nog ijzerdraad nodigt heb voor de stevigheid e.d. Maar ik vind het een erg leuk idee. Veel succes ermee! Lachen

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:20

JA dat zou inderdaad wel makkelijk zijn. Bedankt voor de tip. Als het beeld af is danzet ik wel een foto op internet mits het geen prutswerk is geworden

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:46

Dat noem je een torso Knipoog

Wat je zou kunnen gebruiken is Pretex. Dat is een soort stijfsel (kan je verven! In goud, brons, zilver noem maar op) waarmee je o.a. stof vorm kan geven. Je kan er hele mooie dingen mee maken. Het piepschuim kan je gebruiken als mal. Een staander (bijv. een ijzeren staaf die je onder in de torso steekt en in bijv. een stuk hout hamert) is wel aan te raden. Het geeft overigens best wat troep...
Site over Pretex: http://www.pretex.nl/index.asp?id=1

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 23:22

Nerwen schreef:
Dat noem je een torso Knipoog

Wat je zou kunnen gebruiken is Pretex. Dat is een soort stijfsel (kan je verven! In goud, brons, zilver noem maar op) waarmee je o.a. stof vorm kan geven. Je kan er hele mooie dingen mee maken. Het piepschuim kan je gebruiken als mal. Een staander (bijv. een ijzeren staaf die je onder in de torso steekt en in bijv. een stuk hout hamert) is wel aan te raden. Het geeft overigens best wat troep...
Site over Pretex: http://www.pretex.nl/index.asp?id=1

Ik heb even in de winkel gevraagd en kreeg inderdaad pretex mee. We hebben vandaag een begin gemaakt aan het beeld

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:09

er is blauw piepschuim te verkrijgen speciaal voor bewerkingen (heb er zelf mee gewerkt afgelopen blok, maar vind het maar on-spul Nagelbijten / Gniffelen ) maar dat zijn dikke plakken van ongeveer 10 cm die je makkelijk met houtlijm op elkaar kan plakken, laten drogen, en dan gaan bewerken.
Succes en hou ons op de hoogte! Ja

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:16

wat een ontzettend leuk idee Haha! ben benieuwd naar het resultaat

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 22:43

Hier even een update van het beeld. Ik heb dus een torso gekocht, daarvoor heb ik een staander gemaakt van een dik blok hout en een stevige stok. Daar heb ik een t-shirt om heen gespeld totdat ik het mooi vond. Toen heb ik de eerste laag polytex erop gesmeerd. Een nacht laten drogen en de volgende dag nog 3 lagen polytex erop.
Deze foto's zijn dus gemaakt met de lijm erop. Nu staat het even stil wat voordat ik hem in kleur ga spuiten moet het minimaal 5 graden zijn. Dus ik hoop hem dit weekend te kunnen spuiten.
Als dit is gelukt dan plaats ik weer foto's

De voorkant
Afbeelding

De achterkant
Afbeelding