[FOTO]Zuur,zuur!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

[FOTO]Zuur,zuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 23:36

Had gister weer een beetje gespeeld met mijn fototoestel.. Het resultaat:

Afbeelding
Dit is mijn probleem wel een beetje: De citroen is overbelicht, maar achtergrond mooi egaal wit. Hoe kan ik dit veranderen? Als ik namelijk mijn licht aanpas of verder weg sta met flitsen, wordt de achtergrond niet wit maar grijzig..

Afbeelding
Lachen

Afbeelding
ZW

Afbeelding
Vond dit ook wel een gave foto geworden..

Commentaar en tips meer dan welkom Lachen..

Escha

Re: [FOTO]Zuur,zuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 23:53

De eerste drie foto's zijn allemaal niet scherp. Verder vind ik de kleuren er ook niet lekker uit zien
Foto 1 en 2 zijn erg aan de overbelichte kant
Bij foto 2 vind ik de schaduw van de eierklopper ook erg storen en waarom ligt die er uberhaupt bij ? Nagelbijten / Gniffelen
Om de achtergrond lichter te krijgen: Probeer er wit licht op te schijnen(geen leeslamp oid) en desnoods nog te flitsen maar niet te hard. Probeer zelf ook wat dingen uit!
Foto 3 is gewoon té veel ruis te zien en hij is ook nog eens niet scherp
Foto 4 heeft wel wat, maar is zo standaard. Je ziet zoveel All-Stars schoenen die zo op de foto staan Lachen Hij doet me niet zo veel

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 00:02

Ja, mijn probleem is ook echt scherpte. Heb een canon A85, gewoon een compactcamera, maar kom er maar niet achter hoe ik scherpte in mijn close-ups kan krijgen. Ook is het flitslicht veel te hard, maar als je met een felle lamp schijnt neemt hij het licht totaal niet op. De diafragma is niet in te stellen, sluiterstijd wel, ISO ook. Zou je me wat meer uitleg willen geven? Mag natuurlijk ook over pb.

[Garde is dat trouwens. Vond het gewoon leuk om 'm erbij te leggen. Heb wel vaker zo'n bui dat ik door het huis scharrel op zoek naar leuke dingen om te fotograferen.]

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:10

Niet flitsen Knipoog Camera stilleggen en langere sluitertijd gebruiken zodat de achtergrond ietwat wordt overbelicht. Meestal komt het met het onderwerp dan ook wel goed Lachen

Succes ermee, veel oefenen.

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:43

Dat die citroen overbelicht is, laat hem op de een of andere manier wel extra zuur lijken..

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:02

Ik snap je foto's niet zo goed. De eerste vind ik wel oké, maar een beetje simpel. Ik snap het verband tussen de garde en de citroen niet, en foto 3 vind ik te ruizig. En foto 4 is wel leuk.