[Foto] Culturen komen samen - schoolopdracht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly14

[Foto] Culturen komen samen - schoolopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:25

Ik heb voor bevo de opdracht 'Culturen komen samen, middel: mode' uitgewerkt. Ik had een heel ander idee, maar dat kreeg ik niet uitgewerkt, dus heb ik het omgegooid.
Nu moet het een serie van max. 6 foto's worden (anders past het niet), en ik heb er nu dus één teveel. Ik zou graag van jullie willen weten welke het beste weg kan, en het liefst ook waarom.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Daarnaast zijn alle vormen van opmerkingen, tips, goede foto's, slechte foto's enz. welkom! Zeg gewoon wat je vind, daar kan ik tegen hoor, ben ik erg blij mee zelfs! Knipoog
Ik heb zie zelf ook dingen, maar hoor graag wat jullie ervan vinden!

Ik was eigenlijk nog niet klaar met de foto's, maar m'n moeder had ze al af laten drukken. Ik heb toch deze foto's neergezet, zodat jullie weten hoe ze er afgedrukt uitzien en een 'eerlijkere' keuze kunnen maken over de afvaller.
Ze zijn allemaal wel wat donkerder, waardoor 2-5 net wat mooier worden, maar 6 eigenlijk echt te donker is.

Vinden jullie dat ik een verhaallijn erbij moet schrijven (bv in het verslag) of kunnen jullie zelf je eigen verhaal erbij maken?

Pff... Hoop vragen, hoop tekst, maar met een reactie sowieso ben ik al blij. Knipoog

Eowyn3003

Re: [Foto] Culturen komen samen - schoolopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:32

Ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat je de beha erdoorziet, maar eigenlijk stoort het niet zo erg.

De eerste vind ik er het minste bijpassen, maar de rest vind ik echt mooi.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:34

Na ik zou die laatsste dan gebruiken de rest vind ik wat minder..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:36

Ik zou de 2e weg doen, die foto heeft (ten opzichte van de anderen) erg weinig uitstraling.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:36

ja vind ik ook Lachen die eerste vind ik het minste bijpassen. Ik vind de foto's heel mooi! Ben benieuwd wat je ervoor krijgt.
tsja en die BH ja jammer maar ja niks aan te doen!

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:42

Bedankt voor de grote hoeveelheid reacties! Ik had het eigenlijk niet zo verwacht, omdat ik er zelf niet echt tevreden over ben. Bloos
@ SONY: ik moet er niet één van gebruiken, er moet er juist één weg. Knipoog

De BH is inderdaad één van de dingen waar ik nog wat aan had willen doen voordat ik ze af liet drukken. Maar, ik was allang blij dat je d'r string niet zag, daar zaten felroze bloemetjes op! Haha!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:44

Ik vind de tweede juist wel mooi! Ja De eerst kan het beste weg, deze voldoet in mijn ogen niet aan de opdracht. Hier komen geen culturen samen toch?

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 20:48

De eerste is er later bijgekomen, was meer toeval, dat heb je dus goed gezien. Knipoog De uitleg die ik bij die foto zou kunnen geven komt uit mijn oorspronkelijke idee, waar er een wisselwerking was tussen zwart-wit (denken) en multicultureel. Dat zwart-wit (denken) zou je er dus als reden achter kunnen zetten.

Ik moet zeggen dat de tweede als afdruk ook heel mooi geworden is. Ja

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:52

1 heeft naar mijn smaak niet erg veel met het onderwerp te maken.
7 vind ik het mooiste gelukt.
6 jammer dat die zo donker is.. ook een mooie vind ik.
2 vind ik inderdaad ook heeel leuk.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:29

nummer 2 zou ik wegdoen, je staat er een beetjem af bij. de anderen vind ik erg mooi, je bent echt superfotogeniek zeg!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:30

Moderatoropmerking:
Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar. Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vind en geef de TS tips.
Diverse berichten verwijderd.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:44

Ik zou de eerste weg doen - daar zie ik geen verschillende culturen in.
Ik vind de tweede foto juist erg mooi, die zou ik zeker houden.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:39

2 past niet in de serie omdat deze erg veel achtergrond heeft en bij de rest het vrouwtje centraal staat, dat lijkt echt op een serie, ik vind 2 er helemaal buiten vallen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:35

2 valt er misschien wel wat buiten, maar past wel bij de serie. Uit de eerste foto komt niks terug, in de overige foto's.
Ik ga ook voor foto 1.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 17:01

Eigenlijk een beetje wat hier boven al gezegt is. Als je wilt werken met een serie, zul je ook moeten denken in een serie. Of alles verschillend, of alles het zelfde. Foto 1 en 6 vallen totaal van de rest af. Mooier zou zijn als je van elk deel een close up of portret gemaakt zou hebben, of juist van elk deel een totaal shot. Ook is de belichting overal anders. In een serie als deze zou ik de belichting overal het zelfde laten.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:41

Hoi !

Ik vind het toch goed gelukt hoor, ook de jurk !

Vind het natuurlijk heel erg jammer dat ik niet het model was. Vooral nu ik de foto's zie !! ( voor de lezers: het was eerst de bedoeling dat ik hiervoor model zou staan Tong uitsteken ) Maar we gaan nog foto's maken Lachen

Ik vind ook foto 1 het minst, en verder vind ik foto 4 niet heel erg geslaagd. Straalt voor mij niks uit. De rest vind ik wel heel mooi gelukt !

Veel succes nog, en ik ben wel blij voor je dat je je deadline hebt gehaald Lachen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:42

Ik zou 2 weg doen, puur omdat dit geen geheel lijkt. Het zijn wat elementen die niet met elkaar verbonden zijn en ook niet zo lijken te zijn.

Verder best nette foto's. Lachen

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:44

Foto 1 zou ik sowieso niet doen, want ze kan net zo goed gewoon een lapje om haar armen hebben hangen. Foto 6 vind ik ook niet zo geschikt want misschien is ze wel echt moslim. Haha! Maar die zijn wel weer mooi belicht enzo. Foto 2 spreekt me ook niet heel erg aan, maar daar zie je de culturen wel samenkomen.

Butterfly14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 17:44

Bedankt allemaal weer voor de reacties. Ja
Ik ben het inderdaad eens met wat er tot nu toe gezegd is. Het waren ook de punten die ik had, met verder nog wat kleinigheden, maar ik wil altijd graag weten of dat iets is dat alleen ík vind, of dat het gedeeld wordt. Als je het zelf noemt zeggen mensen vaak, "oja, inderdaad", terwijl ze het zelf meestal niet gezien zouden hebben.

Ik heb ervoor gekozen om nr. 6 niet op de plank erbij te doen, maar voorin mijn verslag, dat eronder ligt. Dit omdat het de foto was die het slechtste paste in het verhaaltje wat ik erbij had.
Alles staat ondertussen, het wordt of is beoordeeld, dus ik hoop er binnenkort meer over te kunnen zeggen. Haha!