Ik heb altijd al willen kunnen tekenen, maar bakte er altijd erg weinig van. ( had latijd netjes een 7 voor de moeite op mijn rapport)
Tammy, een vriendin dier erg "arty" is, meldde me dat iedereen kan leren tekenen, ik ging er hard tegenin ( jij hebt makkelijk praten met je natuurtalent), maar ben nu toch voor de vierde keer een serieuze poging aan het doen (aka: ik verveelde me en was te moe om wat anders te proberen).
De vorige 3 pogingen eindigden met een hoop verfrommelde papieren om me heen in grote frustratie...maar tot mijn grote verbazing begint het nu waarempel toch ergens op te lijken geloof/hoop ik... (heb Tammy nog niet ingelicht dat ze misschien toch gelijk heeft
)Reacties uit de naaste omgeving (ouders zusje): varieert van verbazing tot ongeloof.
"ja, haha, erg grappig..dat heb je echt niet zelf gedaan"
(heb ondertussen wat meer anatomie kennis, en een paar boekjes gedownload waarin zo ongeveer stap voor stap wordt uitgelegd hoe je bv een oog moet tekenen.)
klik op het plaatje voor groter formaat.
Hier poging 1 - zelfde formaat getekend als foto (haar rechter wang en linkeroog kloppen niet helemaal en na 3 keer een poging tot krullen tekenen heeft ze nu stijl haar)

en poging 2 (nog niet af) - tekening 1.5 x foto formaat (zijn hele rechterkant van het gezicht moet over...licht/donker klopt niet, en zijn neus was goed tot ik er iets te enthousiast nog een keer bij langs ging)

De puntjes is waar ik met mijn liniaal wat dingen heb uitgemeten (mag dat "officieel" ?)
Tips erg welkom!
Een paar vragen:
*Hoe krijg ik het minder vlekkerig?
*Als het ergens fout gaat hoe verbeter je dat dan?? Kan ik dat gewoon helemaal uitgummen?? En kan dat met normale gum? ( ik heb geen kneedgum).
*Heel erg lastig trouwens om de verhoudingen en positie van ogen/neus /mond etc goed te krijgen. Is daar nog een trucje voor of is het een kwestie van gewoon door blijven oefenen?
Vermaak me wel prima zo moet ik zeggen, languit voor de TV en een 'tekenblok' op schoot.

Kan je ook veel beter op gummen. Om vegen tegen te gaan kan je het beste gummen met kneedgum, dat maakt het papier niet kapot.