[Verhaal] Kort verhaal: Kinderspel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

[Verhaal] Kort verhaal: Kinderspel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:13

Kinderspel.

Er is een moment in ons leven, waarvan je zeker kan zijn dat iedereen het heeft meegemaakt. Het moment waarop je de ogen opende en de wereld voor het eerst in je opnam. Het moment waar je niet om gevraag had, maar dat je zo in de schoot geworpen werd. De geboorte. De fundamenten van de puzzel die we ons leven noemen, zijn daar gelegd.

Ook mijn geboorte is een feit. Evenals de jaren tussen mijn geboorte en de wereld nu. Langzaam maar zeker vallen er puzzelstukjes op zijn plaats. Maar het zijn er veel, heel veel. Je kent ze wel: die puzzels van 1 miljoen stukjes die vrijwel onmogelijk zijn om op te lossen. Ik weet er alles van.
In het begin dacht ik dat het gemakkelijk was. Gewoon wat leven, om je heen kijken en de stukjes hun gang laten gaan. De toekomst vrolijk tegemoet komen en rustig toekijken hoe de puzzel langzaam vorm begint te krijgen.
Maar helaas blijkt het zo simpel niet te zijn. Niet alle stukjes liggen binnen ons bereik. Bepaalde stukjes zijn verdeeld en vermengd met de stukken van de mensen om ons heen. We hebben ze nodig om onze puzzel af te maken. We kunnen niet alles alleen.
Helaas zijn er teveel mensen die hun stukjes aan je op willen dringen. Die de foute stukken op de foute plaats leggen. Die je puzzel in de war schoppen en je met de chaos achterlaten. Het kost tijd de boel weer op orde te krijgen en de foute puzzelstukjes eruit te gooien. Als dit alles eindelijk gelukt is, zijn we nog net zo ver in onze zoektocht naar de overige stukjes.
Onze zoektocht wordt ook belemmerd door de mensen die stukjes opeisen. Die jouw stukken willen stelen en van mening zijn dat ze in hun puzzel perfect passen. Ze breken je puzzel langzaam af en laten een grote leegte achter.

Dus het is zaak de juiste mensen te leren kennen. De juiste mensen, die jouw puzzel kunnen aanvullen. De mensen waarvoor jij ook wat kan betekenen, door stukken terug te geven.
Op die manier is er misschien kans de puzzel te voltooien. Het totaal plaatje te creëren en met een gerust hart de wereld weer te verlaten.
Niet iedereen heeft dit geluk, niet iedereen heeft het talent om goed te puzzelen. Maar heb je het eenmaal onder de knie, dan is het leven kinderspel.

Eve_lien

Re: [Verhaal] Kort verhaal: Kinderspel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:20

Hmm.
Niemand?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:10

zolang stond je hier nog niet Lachen

Ik vind het goed geschreven, ik kan weinig foutjes vinden. Op een gegeven moment staat er: je kent ze wel, dat vind ik niet in het stukje passen en zou ik vervangen door iets anders. Je spreekt namelijk verder niet zo rechtsstreeks en ik weet niet. Het loopt niet lekker.

Verder vind ik het echt heel goed, maar ik snap niet zo goed wat je ermee wilt. Het is een leuk begin voor een verhaal, collumn des noods. Nu zegt het me heel weinig. Wat wilde je ermee? Bloos

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 21:25

Ik weet 't zelf ook niet.
Wie weet ga ik het nog eens verder uitwerken Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:29

Ik vind het een mooi filosofisch verhaal. Het loopt lekker en je hebt mooie vergelijkingen gebruikt!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:51

Eve_lien, je hebt het stukje kort, maar sterk en krachtig geschreven. het leest lekker en een goed gebruik van alinea's en de 'entertoets'. ik vind persoonlijk de titel niet echt bij het verhaal passen - kinderspel. ik denk dat ik weet wat je er mee bedoelt, maar toch lijkt de titel het verhaal zelf niet te raken. niet dat ik een goede titel weet, maar dit is mijn gevoel Bloos

Dus het is zaak de juiste mensen te leren kennen. - deze zin loopt niet helemaal lekker. ik weet wat je bedoelt te zeggen met het woord 'zaak', maar het komt in de zin niet helemaal tot z'n recht. misschien zou je er 'de zaak' van kunnen maken, al ben ik er niet helemaal tevreden mee, ga er nog even over nadenken Bloos

mmm... zie dat ik niet echt heel duidelijk ben geweest, sorry! Lachen hoop dat je hier iets aan hebt! zou het leuk vinden als je het verhaal verder uitwerkt, je schrijft heel leuk!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:21

Kimmm; ik vind de titel er juist erg goed bijpassen, in het begin niet echt. Maar als je het hele verhaal hebt gelezen zie je dat het er erg goed bijpast.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:53

appelbolfan schreef:
Kimmm; ik vind de titel er juist erg goed bijpassen, in het begin niet echt. Maar als je het hele verhaal hebt gelezen zie je dat het er erg goed bijpast.

hier ga ik in mee, maar voor mijn gevoel past het alleen bij de laatste paar zinnen, maar er staat meer geschreven Lachen maar dit is mijn gevoel Lachen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:49

Ik vind het wat betuttelend geschreven, mede doordat het in de 'ik' vorm is- alsof jij anderen eens gaat vertellen hoe het werkelijk zit.

Ook vraag je van de lezen veel relativeringsvermogen om te verwachtten dat ze weten waar je het over blijft hebben met de puzzelstukjes (afpakken, teruggeven, vermengen, breken) en zich er dan ook nog mee te kunnen identificeren..