[FOTO] Mijn eerste foto's met mijn nieuwe Spiegelreflex.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

[FOTO] Mijn eerste foto's met mijn nieuwe Spiegelreflex.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:26

Heb voor het eerst een Speigelreflex camera. De Canos Eos 350D met standaard lens en de zoomlens 55-200mm.

Moeilijk hoor maar wel erg leuk. We gaan hard oefenen. Haha! Dit zijn de eerste foto's. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Heb helaas geupload bij mijn album daar ik met die andere sites op de één of andere manier niet mee uit d evoeten kan.

Afbeelding
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6 Deze moest er wel even bij Clown
Laatst bijgewerkt door Mireille op 22-01-07 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Anoniem

Re: Mijn eerste foto's met mijn nieuwe Spiegelreflex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:31

Die laatste is echt briljant Haha!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:32

cooool!
mooie foto's hoor! om die laaste moest ik echt lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:26

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar. Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vind en geef de TS tips.
Diverse berichten verwijderd.

patsur

Re: [FOTO] Mijn eerste foto's met mijn nieuwe Spiegelreflex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:35

mooie foto's!
Sommige zijn wat donker, en foto 2 is naar mijn smaak wat te licht. Goed blijven oefenen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:38

Lia_ schreef:

Fairie schreef:
Verzoek tot het posten van onderbouwd commentaar. Probeer uit te leggen waarom je iets wel of niet mooi vind en geef de TS tips.

Ik vind de foto briljant omdat de pony een lekkere gekke bek trekt en de maantop zo grappig wappert....
Zou niet weten wat voor tips ik TS moet geven Verward (neem morgen je plu mee het kan gaan regenen Haha! )
Onderbouwend genoeg zo?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:04

Nou voor een eerste keer met SLR doe je het aardig goed moet ik zeggen!
Foto 1 heb je aan de schaduw te zien tegen de zon in genomen, kan een heel mooi effect hebben maar in dit geval valt daardoor het hoofd in de schaduw wat de foto toch wat minder sprekend maakt. Verder issie qua compositie erg leuk, lekker dynamisch!
Foto 2 vind ik iets minder, net iets te licht en de honden komen niet helemaal mooi los van de achtergrond. Dit kun je voorkomen door je diafragma (F) lager te zetten (4-5) dan krijg je een kleinere scherptediepte (DOF) waardoor de honden mooi los komen en hij minder overbelicht is.
Foto 3 en 4 vind ik erg mooi! Hier zie je gelijk wat ik bedoel met die scherptediepte! De hond is mooi scherp en de achtergrond wazig waardoor ie uit de achtergrond 'springt'.
Foto 5 lijkt niet helemaal scherp te zijn, maar verder is het een leuke compositie.
En foto 6..tja...die is gewoon erg leuk Tong uitsteken met die springende manen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:05

Lia_ schreef:
Lia_ schreef:

Fairie schreef:

Ik vind de foto briljant omdat de pony een lekkere gekke bek trekt en de maantop zo grappig wappert....
Zou niet weten wat voor tips ik TS moet geven Verward (neem morgen je plu mee het kan gaan regenen Haha! )
Onderbouwend genoeg zo?

Proest Haha! Ik vindt het leuk commentaar. Dank je wel.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:06

Eliine schreef:
Nou voor een eerste keer met SLR doe je het aardig goed moet ik zeggen!
Foto 1 heb je aan de schaduw te zien tegen de zon in genomen, kan een heel mooi effect hebben maar in dit geval valt daardoor het hoofd in de schaduw wat de foto toch wat minder sprekend maakt. Verder issie qua compositie erg leuk, lekker dynamisch!
Foto 2 vind ik iets minder, net iets te licht en de honden komen niet helemaal mooi los van de achtergrond. Dit kun je voorkomen door je diafragma (F) lager te zetten (4-5) dan krijg je een kleinere scherptediepte (DOF) waardoor de honden mooi los komen en hij minder overbelicht is.
Foto 3 en 4 vind ik erg mooi! Hier zie je gelijk wat ik bedoel met die scherptediepte! De hond is mooi scherp en de achtergrond wazig waardoor ie uit de achtergrond 'springt'.
Foto 5 lijkt niet helemaal scherp te zijn, maar verder is het een leuke compositie.
En foto 6..tja...die is gewoon erg leuk Tong uitsteken met die springende manen!

Dank je wel, daar kan ik wel iets mee. Wat voor een Iso waarde gebruiken jullie met wisselend bewolkt/zonnig weer? En is er dan verschil tussen actie/sport foto's en portretten?