[tek+sch] Akhal Teke en Fries

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

[tek+sch] Akhal Teke en Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 16:09

Wat een verrassing, ik leef nog. Ben helaas nog steeds een vreselijke slappeling en het beetje energie dat ik heb overdag gaat op aan afstuderen en oefeningen om om te gaan met mijn reuma (ja, dat kon er ook nog wel bij).

Dus nee, ik ben niet dood. En nee, helaas heb ik geen tijd of energie de vele PBs te beantwoorden. Ik wacht op beter weer en meer energie. Paardrijden moet dus ook wachten en daar baal ik van.

Enfin, ik werk langzaam mijn ellenlange lijst opdrachten af. Inmiddels is voor sommige opdrachten de wachttijd belachelijk groot geworden maar daar heb ik dan weer compensatie voor en dergelijke. Daar ga ik hier niet over uitwijden.

Een miniatuur in mechanisch potlood:
Afbeelding
Deze miniaturen worden ACEO of ATC genoemd, afhankelijk of je er geld voor vraagt of ze ruilt met een bevriende collega. Deze Artist Trade Cards hebben altijd dezelfde afmetingen te weten 2,5 bij 3,5 inch oftewel 64 bij 89 milimeter. Het plannen van een miniatuur is best een uitdaging! Dit is een Akhal Teke hengst. Oefenen op klein formaat om de gewrichten in mijn hand te trainen en het is een goede oefening voor de geplande ruil met een zeer getalenteerde collega.

Een digitaal schilderij in opdracht:
Afbeelding
De grote lege ruimte is opzettelijk omdat daar een gedicht van de eigenaresse in gekalligrafeerd is maar ik vond dat te persoonlijk om hier zomaar te plaatsen, vandaar de lege ruimte. Als iemand een andere geschikte invulling weet: suggesties zijn welkom. Deze is volledig uit het hoofd geschilderd, ik kende het paard in kwestie en heb dus geen foto's gebruikt. Deze Fries is helaas afgemaakt. ;_; Volledig digitaal geschilderd in photoshop. Schetsen op aanvraag, mocht er interesse voor zijn en ik niet in de komende dagen te weinig energie hebben weer eens op bokt te komen.

Ik leef dus nog. Commentaar is welkom. Verder ben ik voornamelijk bezig met mijn leven opnieuw indelen dus opdrachten neem ik niet aan, helaas. (Ik hanteer een opdrachtenstop tot zeker halverwege dit jaar).

Escha

Re: [tek+sch] Akhal Teke en Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:42

Jouw stijl is echt super Josav!
Vooral de tweede vind ik super gaaf, ga zo door!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:18

Joehoe, eindelijk weer een ´JoSav´! Go jij! Go jij!
Da's ook toevallig, ik was gisteren eens even op jouw site aan het neuzen, dacht dat je misschien gewoon gestopt was met bokken. Knipoog

Die miniatuur is echt minder dan 1 bij 1 cm?!? Ik dacht eerst dat je een soort heel grof aquarelpapier had gebruikt, vond dat al zo vreemd. Heb je die onder de microscoop gelegd soms? Tong uitsteken Ik vind hem bijna eng gedetailleerd voor zo´n ieniminie dingetje. Ja
Wat is een ´mechanisch´ potlood eigenlijk? Zo´n penpotlood waar je op moet klikken om de punt eruit te laten komen?

Die fries is werkelijk prachtig! Dan blijkt toch wel weer dat jij portretteert en ik een foto nateken. Knipoog Heel knap dat je een paard zo kunt neerzetten uit het blote hoofd.
Echt een plaatje, met een hele mooie rustige sfeer. De achtergrond vind ik héél mooi bij de tekening passen. Ook de witte haren die nog bij de manen en tastharen zitten passen er gewoon bij. Wat is je orginele formaat?
Schetsen willen we natúúrlijk zien, wat denk je! Haha!

Als je een kalligrafie stukje nodig hebt wil ik wel iets fabriceren? Lachen Unciaal, gothisch en old english engraver lukt inmiddels. Knipoog

Beterschap trouwens, hoop dat het snel weer een beetje beter met je gaat! Ach gut

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:41

wow wat kun jij dat prachtig!
Ik wou dat ik dat zo kon, maar weet niet eens waar ik moet beginnen als ik een paard wil tekenen Tong uitsteken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:22

elanor schreef:

Die miniatuur is echt minder dan 1 bij 1 cm?!?

Citaat:
64 bij 89 milimeter

Haha! Het is klein, maar niet zó klein. 6,4 bij 8,9 cm.

Wow, JoSav! Daar ben je weer. Ik wachtte ook al op een update van je. Lachen
Zo'n miniatuur lijkt me knap lastig, zeg! Ik zou daar alleen maar een halve neus op kwijt kunnen. Lijkt me héél frustrerend als het onderwerp net niet past.
Het digitale schilderij spreekt me enorm aan. Echt verbazingwekkend hoe jij een paard op papier kunt zetten zonder foto. Ik ken genoeg paarden, maar met de beelden in mijn hoofd kan ik geen goede tekening maken. De leegte vind ik niet eens storend, omdat ik de achtergrond erg mooi vind. Een beetje dreigend, maar ook heel licht. (Hmm, 'dreigend' is niet echt het woord dat ik zoek...) Het geeft me een apart gevoel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:35

Hé, daar was je weer! Haha!
Vroeg me al af hoe het met je was. Niet zo dus? Ach gut
Jammer dat van het paardrijden nog niks is gekomen. Uitnodiging blijft gewoon staan hoor Lachen

Over je werk, super weer, zoals gewoonlijk! Helemaal jouw stijl.
Miniatuur vind ik fascinerend, heb daar nog nooit van gehoord of gezien. Heel erg leuk.

Fries is adembenemend, heeeel gaaf. Ook heel gevoelig, kan me het gedicht erbij indenken, emotioneel plaatje. Eén puntje, ik vind z'n neus wat te paarsig. Voor de rest is hij top!

Veel sterkte meis! Ach gut

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:37

Wooow dat schilderij vind ik echt súper vet!!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:52

Die 2e vind ik het mooist net een schilderij..!! Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:52

Die 2e vind ik het mooist net een schilderij..!! Haha!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:55

Dank je Lorette!
(Voelt zich ondanks bruine coupe ietwat *blonT*)
100 cm in een m, 10 mm in een cm. Ik haalde even iets daar de war. Haha!

Het blijft pietepeuterig. Knipoog

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:41

Jeetje, in die 2e had ik helemaal niet meteen een digitaal werk herkend!
Ik vind ze beiden supermooi, vooral bij het 2e werk heeft het iets heel emotioneels zoals het paard op de achtergrond weggalopeerd... Lijkt me een hele mooie combi met het gedicht van de eigenaresse Ja .
Werk met heel veel uitstraling, zoals we van je gewend zijn. Ik kan er gerust een tijdje naar zitten kijken Lachen .

Mag ik vragen wat een mechanisch potlood is en wat het verschil is met gewone potloden? Google helpt mij niet echt verder.
Veel sterkte met de reuma en succes met je afstuderen Lachen !

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:53

Vind het erg mooie werken !

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:04

Bij de Fries vliegt er een emotie door je heen, zodra je hem goed bekijkt.

Sterkte met alles wat er bij je speelt, ik hoop dat je snel je dingen op orde hebt.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:37

Fijn om weer eens wat van je te zien Lachen
Ik heb dezelfde vraag als Naomi eigenlijk: wat is een mechanisch potlood?? Vind het resultaat erg mooi en sterk.
Het werk met de fries spreekt me ook erg aan, het heeft iets waardoor ik steeds weer even moet kijken. Dit in combinatie met wat je schreef over de fries... Top werken weer!! Ja

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:14

heb dezelfde vraag als fnanne en naomi: wat is een mechanisch potlood? lijkt dat op een potlood zoals die voor technisch tekenen? (naam doet me direct daar aan denken)

eerste tekening is heel mooi, zeker als je beseft dat je het op zo'n klein formaat hebt gedaan en toch nog zo gedetailleerd kunt tekenen.

het tweede is gewoon top! het is echt af! ik kan er heel lang naar kijken en ik vind niets dat mij stoort. heel knap dat je dat gewoon uit het hoofd kan! de schetsen zou ik heel graag zien

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:19

Echt heelemaal mooi!! Haha! Haha!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:32

Heel erg mooi schilderij!!
Super gemaakt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 23:35

Bedankt voor de reacties.
@Berdien: ik vond het paars stiekem wel mooi. Vork

Om te antwoorden op de overige vragen:
een mechanisch potlood is een vulpotlood dat in verschillende maten bestaat. Voor dit miniatuur heb ik een mechanisch potlood van 0,5mm gebruikt. Het papier is een grof aquarelpapier, dat een heel apart effect gaf.

Helaas kan ik van de rechtertekening zo een twee drie de schets niet vinden, behalve de compositionele conceptschets (oei wat klinkt dat duur voor een frutsel)
Afbeelding

De dravende:
Afbeelding

De opdrachtgever was er ontzettend blij mee, ze vloog me om de hals de arme ziel. Ach gut

De Aragorn (herinnert iemand deze nog?) heb ik overigens bijna af (werd eens tijd) en ben momenteel bezig met een tutorial voor digitaal schilderen. Als er interesse voor is wil ik die hier ook wel plaatsen tezijnertijd.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:02

Heej Jorieke, tijd niet meer gezien/gesproken. Tweede vind ik echt super!
Ik wilde net nog navragen naar de Aragorn schildering....

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:59

Leuk om ook digitaal werk van iemand anders te zien Lachen Het is echt mooi, en vooral knap dat je het uit je hoofd doet, zover ben ik dan nog weer net niet

Citaat:
De Aragorn (herinnert iemand deze nog?) heb ik overigens bijna af (werd eens tijd) en ben momenteel bezig met een tutorial voor digitaal schilderen. Als er interesse voor is wil ik die hier ook wel plaatsen tezijnertijd.

Jaa plaats m alsjeblieft die tutorial, al was het alleen maar om van alle vragen van iedereen af te zijn Bloos Was bijna van plan om er zelf een te maken haha, maar als jij het doet graaag. Kan ik ook gelijk even spieken hoe jij te werk gaat Knipoog Bloos

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:53

ghi heb net lang genoeg gewacht om niet nog eens naar dat potlood te vragen Clown
Ik vind het knap dat je op zo'n klein stukje toch nog zo gedetailleerd kunt tekenen. Wel vind ik dat door de invulling van de achtergrond het paardje 'wegvalt'.

De Fries is buitengewoon prachtig! De symboliek ook heel mooi weergegeven. Ik kan me zo indenken dat de opdrachtgever hier onwijs blij mee is!
Heel knap!

Sterkte met alles Josav, fijn weer eens wat van je te zien