Dus nee, ik ben niet dood. En nee, helaas heb ik geen tijd of energie de vele PBs te beantwoorden. Ik wacht op beter weer en meer energie. Paardrijden moet dus ook wachten en daar baal ik van.
Enfin, ik werk langzaam mijn ellenlange lijst opdrachten af. Inmiddels is voor sommige opdrachten de wachttijd belachelijk groot geworden maar daar heb ik dan weer compensatie voor en dergelijke. Daar ga ik hier niet over uitwijden.
Een miniatuur in mechanisch potlood:

Deze miniaturen worden ACEO of ATC genoemd, afhankelijk of je er geld voor vraagt of ze ruilt met een bevriende collega. Deze Artist Trade Cards hebben altijd dezelfde afmetingen te weten 2,5 bij 3,5 inch oftewel 64 bij 89 milimeter. Het plannen van een miniatuur is best een uitdaging! Dit is een Akhal Teke hengst. Oefenen op klein formaat om de gewrichten in mijn hand te trainen en het is een goede oefening voor de geplande ruil met een zeer getalenteerde collega.
Een digitaal schilderij in opdracht:

De grote lege ruimte is opzettelijk omdat daar een gedicht van de eigenaresse in gekalligrafeerd is maar ik vond dat te persoonlijk om hier zomaar te plaatsen, vandaar de lege ruimte. Als iemand een andere geschikte invulling weet: suggesties zijn welkom. Deze is volledig uit het hoofd geschilderd, ik kende het paard in kwestie en heb dus geen foto's gebruikt. Deze Fries is helaas afgemaakt. ;_; Volledig digitaal geschilderd in photoshop. Schetsen op aanvraag, mocht er interesse voor zijn en ik niet in de komende dagen te weinig energie hebben weer eens op bokt te komen.
Ik leef dus nog. Commentaar is welkom. Verder ben ik voornamelijk bezig met mijn leven opnieuw indelen dus opdrachten neem ik niet aan, helaas. (Ik hanteer een opdrachtenstop tot zeker halverwege dit jaar).

Ik vind hem bijna eng gedetailleerd voor zo´n ieniminie dingetje.

Unciaal, gothisch en old english engraver lukt inmiddels.
De leegte vind ik niet eens storend, omdat ik de achtergrond erg mooi vind. Een beetje dreigend, maar ook heel licht. (Hmm, 'dreigend' is niet echt het woord dat ik zoek...) Het geeft me een apart gevoel. 

Was bijna van plan om er zelf een te maken haha, maar als jij het doet graaag. Kan ik ook gelijk even spieken hoe jij te werk gaat