[VER] Machteloos gebroken [2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

[VER] Machteloos gebroken [2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 11:46

Machteloos gebroken
Een vervolg op mijn vorige topic. Het heeft ff geduurd en het is weer niet veel. Ik weet ook niet of ik hem helemaal zo laat maar ik wou hem alvast met jullie delen.

2
Trots liep ze naar huis toe met haar papieren feestmuts op haar hoofdje die ze op school had gekregen. Ze draait het voordeur slot om en loopt gauw naar binnen om al haar cadeautjes in ontvangst te nemen. Iedereen was er al. Haar oma, tantes, ooms, neven, nichten en vriendinnetjes. Ze krijgt van iedereen een hand en pakt haar cadeautjes uit. Met een leuke lach vraagd haar oom hoe oud ze is geworden. Met trots steekt ze alle tien haar vingertjes de lucht in!

3
Haar hoofdje staat diep naar de grond gebogen, haar tranen vallen op de grond. Pijnlijk voelt ze naar onderen en bekijkt haar vingertjes. Met woede knijpt ze haar hand stevig in elkaar zodat ze het bloed op haar vingers niet meer kan zien. Gauw rent ze naar de douche en gaat eronder staan. Gebogen blijft ze kijken hoe het water neerdaalt in het bad. Na een diepe zucht komt ze eronder uit en droogd zich af. Ze rent gauw naar haar kamer en trekt haar pyama aan. Ze gaat op het bed zitten en al gauw valt ze om. Maar diep slapen lukt haar niet meer. Elkens als ze haar ogen sluit ziet ze hem weer voor zich.. Hij, waarom.
Na lang draaien gaat ze op de rand van haar hoogslaper zitten en laat zich van de rand af vallen. Met een klap daalt ze op de grond neer en krabbelt omhoog. Ze bekijkt haar been en zucht opgelucht. Ze pijn in haar been overheerst heel eventjes haar innelijke pijn. Heel even, maar lang genoeg. Snel kruipt ze terug onder haar dekens en valt in slaap.
...
De lucht, de lucht is zo mooi blauw. Zo helder en zo vrij. Boven aan de heuvel sprijt ze haar armen en geniet van de mooie lucht. Ze plukt een bloemtje van de hei en steekt die in haar haren. Ze kijkt omhoog en draait tot ze zichzelf laat vallen van duizeligheid en beland op het zachte gras. Ze geniet van haar omgeving. Hier wil ik altijd zijn, dit is mijn plek 'mijn vrijheid'. Weer loopt ze terug naar de top van de heuvel om naar de mooie lucht te kijken. Maar het is weg! Haar mooie blauwe lucht is verdwenen. Het is afschuwelijk de hele lucht word steeds donkerder, alle wolken trekken samen. Ze hoord achterzich een lach, een die ze goed herkend. Ze draait zich om en staat recht voor 'hem'. Ze kijkt hem in de ogen aan. Hij lacht haar toe en blaast, blaast haar omver. Ze valt van de heuvel. Dieper en dieper en dieper... Gillend en slaat in haar ronde door de zwarte lucht. Er is geen einde te zien, maar ook geen begin. Hier komt ze nooit meer uit, nooit.
...
Verschrikt kijkt haar moeder haar aan. Wat is er meisje, wat heb je gedroomt? Was het zo eng he. Kom maar, het is maar een droom. Een droom? Voor haar niet. Voor haar is dit werkelijkheid. Hij heeft haar het dal in geblazen en ze kan er met geen mogelijkheid meer uit komen. Ze laat haar hoofd vallen bij haar moeder op de schouder en laat een aantal tranen na. Waarom, waarom begrijpt niemand mij? Ze gaat weer onder haar dekens liggen. Haar moeder stopt d'r lekker in en geeft haar een kusje op haar hoofd. Weltrusten meis, lekker slapen!
... Lekker, hoe? De hele nacht licht ze te draaien in bed en kan geen oog meer sluiten. Bang om hem weer te zien in haar droom. Bang, dat ze nooit meer van hem af kan komen.

Mireille

Re: [VER] Machteloos gebroken [2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:12

Waarom word hier een nieuw topic voor geopent? Verhalen in delen kunnen gewoon steeds in een zelfde topic geplaatst worden.

Daarnaast gaat dit sowieso op slot (net als je andere topic). Een verhaal wat uit delen bestaat moet per deel minstens uit 1500 woorden bestaan. En die haal je niet.

(Lees de regels van UK eens door)