Ik ben nog lang niet zo goed , maar ik doe mijn best en ik leer bij

Onderbouwde commentaar is welkom , en zeker ook tips

Ik geef zelf ook al wat commentaar bij de bewerkingen , dus die hoeft al niet meer elke keer herhaald te worden
1ste Bewerking:

originele foto:

Achtergrond komt van Google , is het paard van Bokhorse , en de foto heb ik nog zelf genomen. (helaas scheelde er iets met de camera waardoor die zwarte vlek op de lens kwam)
commentaar:
- Jammer van de vlek , al is dat op de bewerking niet enorm storend vanwege het mysterieuze effect.
- Engelse fouten in de tekst , sorry daarvoor , ik zie ze nu net
- Uitknippen is zwaar gefaald naar mijn mening
- Een paar brushes hadden geen kwaad gekunnen.
- de waterweersspiegeling is ook niet hét van hét. Integendeel , was beter geweest zonder
2de Bewerking:

Originele foto:

Achtergrond komt van Google , is het paard vanRanseltje , foto is door haar genomen vermoed ik , was een bewerking in opdracht.
commentaar:
- Het lijkt me achteraf net iets te druk met alle kleuren , volgende keer maak ik een donkere achtergrond , die zou beter hebben gepast. Tenzij je natuurlijk van heel veel kleurtjes houd
- Mijn typfouten in de tekst zijn natuurlijk weer niet te overzien. (Waarom merk ik dat pas later op? )
- ik heb serieus zitten knoeien met alle layers en er zijn er ook enkele bovenop de tekst gekomeen die er niet hadden moeten zijn , het hele tekstgedeelte vind ik dus een kleine ramp geworden!
Hebben jullie nog andere tips en/of commentaar?

Btw , even tussendoor: wil je ook zo'n bewerking? Dat kan , stuur me dan een pb.
Maar helaas voor sommigen kan het enkel als je ook op HPS zit ivm met sommige dingen. (diegenen die het spelen weten wel wat ik met hps bedoel
) 

Jij bewerkt echt goed!