Ik had tot vanmiddag nog geen tijd gehad 'm uit te proberen.
Buiten is het saai en grijs, binnen was ook niets leuks. Vandaar dat ik twee stoffige poppen van zolder heb gehaald om mijn camera op te testen.
Op de computer waar ik nu achter zit, staat alleen Photoshop. Allemaal prima, maar ik was het verkleinknopje kwijt.
Wat ik vond was niet verkleinen zoals ik dat in gedachten had (ik deed opeens rare dingen met de resolutie), dus moest het maar via Imageshack. Paint stinkmoddert met de foto's, dus dat wilde ik ook niet. Ik hoop dat het nog een beetje te bekijken valt, als het goed is zijn ze kleiner dan 800x600 / 600x800. Scherpstelling op oog.
1.

Zachte kleuren, scherpstelling op oog.
2.

Spelen met belichting:
3.

De laatste 2 foto's zijn zo goed als onbewerkt. De 2e kreeg een kader en de 3e wat antiruis.
De eerste foto moest iets worden gecropt, ook heb ik wat viezigheid weggewerkt. (Ik vond het vroeger erg leuk om de pop vol make up te smeren.) De crop had wat anders moeten worden, het voorhoofd lijkt nu in een punt te lopen.
De laatste foto spreekt mij niet zo aan, maar ik wilde graag oefenen met een licht object en donkere achtergrond. (Zonder nabewerking als het zwart maken van de achtergrond.)
Graag tips.

De gebruiksaanwijzing van de camera heb ik nog niet gelezen, ghehe. Voor de geïnteresseerden, het is een Sony H2.
engerds zijn het!